Situatie:
* 1 HTPC vers geinstalleerd met windows 7, thuisgroepen werkend
* HTPC is verbonden via UTP naar
* Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router WL-308 die is voorzien van de laatste firmware
* 2 laptops die voorzien zijn van Windows 7 (1 laptop is 1 dag uit en dus ook vers)
* Films kijk ik met VLC
Probleem:
Als ik via thuisgroepen op een laptop naar de HTPC ga en een film wil bekijken loopt de film soms vast. Het beeld staat dan stil en dan duurt het even voordat het beeld weer verder gaat.
Wat heb ik gedaan:
1. HTPC vers geinstalleerd (was toch nodig)
2. Ik had al de router voorzien van nieuwe firmware
3. Router volledig gereset
Ik heb zelf het gevoel (met de nadruk op gevoel
) dat het probleem bij de router ligt. Het gebeurt soms ook dat ik met downloaden niet de volledige snelheid haal. Als ik dan de stekker uit de router haal en deze opnieuw laat opstarten haal ik wel de volledige snelheid.
Nu weet ik dat het op tweakers de bedoeling is dat je eerst je eigen probleem probeert op te lossen.....maar ik weet niet waar het probleem ligt....dus heeft iemand een aanwijzing?
* 1 HTPC vers geinstalleerd met windows 7, thuisgroepen werkend
* HTPC is verbonden via UTP naar
* Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router WL-308 die is voorzien van de laatste firmware
* 2 laptops die voorzien zijn van Windows 7 (1 laptop is 1 dag uit en dus ook vers)
* Films kijk ik met VLC
Probleem:
Als ik via thuisgroepen op een laptop naar de HTPC ga en een film wil bekijken loopt de film soms vast. Het beeld staat dan stil en dan duurt het even voordat het beeld weer verder gaat.
Wat heb ik gedaan:
1. HTPC vers geinstalleerd (was toch nodig)
2. Ik had al de router voorzien van nieuwe firmware
3. Router volledig gereset
Ik heb zelf het gevoel (met de nadruk op gevoel
Nu weet ik dat het op tweakers de bedoeling is dat je eerst je eigen probleem probeert op te lossen.....maar ik weet niet waar het probleem ligt....dus heeft iemand een aanwijzing?