Draadloos netwerk omzetten in LAN,dringend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Hallo allemaal,
We zitten hier met een lanparty maar hebben een probleem. Om internet aan alle computers te krijgen. 1 iemand heeft een Wireless lan op zijn computer, maar ook een LAN aansluiting. Deze kabel gaat naar de switch, waar iedereens pc op is aangesloten met lan. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen via die switch toch internet kan hebben?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Een kabeltje vanaf je WLAN doos in de switch prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle pc's een vast IP adres (uniek, in dezelfde range) geven (er is neem ik aan geen dhcp server in het netwerk aanwezig).
De 2 netwerk verbindingen op de laptop die internet moet delen 'bridgen' (kan gewoon in windows, netwerkbrug instellen ofzo heet dat)
Op alle andere pc's het IP van die laptop als gateway instellen
Tadaa

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Eeehm, als ik goed lees, dan zit er 1 met LAN en WLAN op zijn pc, die via LAN is verbonden? Ik zeg doe de netwerkadapter aan van de LAN kaart, en iedereen zit wired.

Geloof mij op een LAN wil je iedereen wired hebben... dan zit je niet met rare sync probs enzo. Speel je ook niet met verbindingen die je op internet tegen komt, en daar gaat een LAN party toch ook voor een deel over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:32:
Eeehm, als ik goed lees, dan zit er 1 met LAN en WLAN op zijn pc, die via LAN is verbonden? Ik zeg doe de netwerkadapter aan van de LAN kaart, en iedereen zit wired.

Geloof mij op een LAN wil je iedereen wired hebben... dan zit je niet met rare sync probs enzo. Speel je ook niet met verbindingen die je op internet tegen komt, en daar gaat een LAN party toch ook voor een deel over? :)
Volgens mij zit iedereen al wired alleen komt het internet wireless binnen (en een van de laptops met wlan en lan moet dat delen). Tenminste zo lees ik het.

Edit: Ohja, en 'dringend' komt nogal opdringerig over. Het is hier geen helpdesk ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Met welk OS werk je? Als ik het goed begrijp is er dus iemand met een draadloze verbinding en je wil dat die draadloze verbinding over heel de LAN kan worden gedeeld. Correct? Zo ja, moet je ICS activeren. Internet Connection Sharing.

Ga naar Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> Rechtsklikken op de draadloze verbinding --> Eigenschappen --> Tabblad "Delen" --> Internet verbinding delen aanvinken.

Als je in Vista of Windows 7 zit, ga dan naar:

Netwerkcentrum --> Adapterinstellingen wijzigen --> Rechtsklikken op de draadloze verbinding --> Eigenschappen --> Tabblad "Delen" --> Internet verbinding delen aanvinken.

Zet het vinkje voor "anderen mogen de verbinding beheren" uit, je wil niet dat anderen over die verbinding beheer hebben. Herstart de PC dan, en alle andere computers zouden nu van die PC een IP-adres moeten krijgen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Heb je nergens een access point of wireless router liggen die je daarvoor kunt gebruiken? Is wel iets beter dan ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Ja met die verbindingsbrug was gelukt, maar het werkte eerst niet, dan viel de verbinding vaak weg. Maar wel bedankt allemaal voor de snelle hulp!

Things are cheaper for a reason

Pagina: 1