Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De "Beste" All-In-One is niet goed genoeg.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik, naar aanleiding van veel positieve gebruikerservaringen en o.a. de revieuw van hardware.info de HP PSC Photosmart 6380 gekocht. :| Daarvoor had ik ook al een HP Printer...

Nu gingen de originele inktpatronen erg snel leeg... Maar ja, dan koop ik wel XL-cardridges dacht ik, want de standaard inktpatronen zullen wel half leeg zijn, zoals altijd. :/ Nou print ik niet zoveel, ongeveer 1x per week, 5 A4's... maar binnen 4 maanden zijn mijn patronen WEER leeg, ze kostte me 60 euro!
Wanneer je de printer aandoet start 'ie met een onderhoudsbeurt. Als je klaar bent met printen (binnen 10 seconden) houdt ie weer een onderhoudsbeurt, en ja, als je de printer wilt uitzetten gebeurt het nog eens.

De stekker eruit trekken helpt niet, want dan krijg je een onderhoudsbeurt a-la- Long edition. Ik heb het een beetje gezien met printers... Totdat ik (waarschijnlijk) de volgende printer ben tegengekomen:

De Gebroeders Brother.

Wat is het verschil tussen deze 3 printers? Ze lijken tamelijk gelijk (Uitzondering: het gewicht ;) )

3 Printers, ze lijken veel op elkaar, het inktverbruik zou erg laag zijn; wat voor printers hebben jullie, en zijn jullie daar tevreden mee? En raden jullie mij aan om de Brother te halen?

Groetjes.

Gulfstream G650

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:10
Lijkt me niet normaal dat ie na elke printjob een onderhoudsbeurt doet. Heb je al gezocht of dit meer voorkomt?

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:19
Ik ken het leed dat printers heet, wij hadden een lexmark all-in-one, deze verslond ook cardriges bij de vleet.
Ik weet geen oplossing, maar wel een verklaring die niet erg on-topic is, maar wel grappig.
http://theoatmeal.com/comics/printers

Ik denk echter dat de onderhoudsbeurten niet normaal zijn, al contact opgenomen met HP?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
Ik heb een Brother all-in-one gehad en die verslond ook cartridges. Stond altijd aan maar moest toch elke 23 uur automatisch een schoonmaakbeurt doen ... Ik gebruikte nooit kleur maar moest toch elke 2 maanden alle cartridges vervangen.

Mijn advies; koop een laser all-in-one. Nooit meer gekloot met uitgedroogde inkt patronen of met onnodige schoonmaakbeurten !

-

Verwijderd

Juicy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:29:
Ik heb een Brother all-in-one gehad en die verslond ook cartridges. Stond altijd aan maar moest toch elke 23 uur automatisch een schoonmaakbeurt doen ... Ik gebruikte nooit kleur maar moest toch elke 2 maanden alle cartridges vervangen.

Mijn advies; koop een laser all-in-one. Nooit meer gekloot met uitgedroogde inkt patronen of met onnodige schoonmaakbeurten !
Nog beter koop nu een kleuren laserprinter en laat die dure hp all in one staan als scanner.

ik heb zelf nu een samsun clp310i en die heeft nu met de stock toners 3000 pagina`s geprint. Die zouden goed zijn voor 750 prints.

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

salimrmaf schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:11:
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik, naar aanleiding van veel positieve gebruikerservaringen en o.a. de revieuw van hardware.info de HP PSC Photosmart 6380 gekocht. :| Daarvoor had ik ook al een HP Printer...

Nu gingen de originele inktpatronen erg snel leeg... Maar ja, dan koop ik wel XL-cardridges dacht ik, want de standaard inktpatronen zullen wel half leeg zijn, zoals altijd. :/ Nou print ik niet zoveel, ongeveer 1x per week, 5 A4's... maar binnen 4 maanden zijn mijn patronen WEER leeg, ze kostte me 60 euro!
Wanneer je de printer aandoet start 'ie met een onderhoudsbeurt. Als je klaar bent met printen (binnen 10 seconden) houdt ie weer een onderhoudsbeurt, en ja, als je de printer wilt uitzetten gebeurt het nog eens.

De stekker eruit trekken helpt niet, want dan krijg je een onderhoudsbeurt a-la- Long edition. Ik heb het een beetje gezien met printers... Totdat ik (waarschijnlijk) de volgende printer ben tegengekomen:

De Gebroeders Brother.

Wat is het verschil tussen deze 3 printers? Ze lijken tamelijk gelijk (Uitzondering: het gewicht ;) )

3 Printers, ze lijken veel op elkaar, het inktverbruik zou erg laag zijn; wat voor printers hebben jullie, en zijn jullie daar tevreden mee? En raden jullie mij aan om de Brother te halen?

Groetjes.
de 2e kan ook randloos printen, heeft een ingebouwd wifi kaartje en een hogere kleurdiepte, de 3e heeft daarbij nog een ingeboude fax (en SDHC ondersteuning, al geloof ik er niets van dat de andere 2 dat niet hebben)

maar dat had je zelf ook uit kunnen vogelen :P

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:33:
[...]

Nog beter koop nu een kleuren laserprinter en laat die dure hp all in one staan als scanner.

ik heb zelf nu een samsun clp310i en die heeft nu met de stock toners 3000 pagina`s geprint. Die zouden goed zijn voor 750 prints.
ik heb een clp510 en clp610 staan, die lusten wel een tonertje... ik haal de 750 (kleuren) A4's echt niet :(

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik heb ook een clp310, en pas 1 keer de zwarte toner moeten vervangen in 1,5 jaar tijd. Geen geklooi met schoonmaken en opgedroogde inkt. Ik wil nooit meer anders! Ik kan echt alleen maar laser adviseren. Ervaringen met welk merk inktcartridges dan ook is nooit goed geweest. Elke keer als ik weer moest printen leeg, en nu kan hij gewoon printen wanneer ik dat wil.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Helaas is een laserprinter geen optie voor mij, aangezien ik voor school soms werkstukken moet uitprinten (kleur) en daarbij komt ook nog het feit dat laserprinters zo duur en groot zijn.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een AllInOne, tussen de 100 en 150 euro, met WiFi. Ik denk dan dat de Brother MFC490 me het beste uitkomt? Er is al een 495, maar die is alleen in de USA verkrijgbaar...

Gulfstream G650

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zo'n Samsung clp-315 (kleuren) laserprinter kost ook maar 120 euro :), en is niet veel groter dan een inkjet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 03-04-2010 21:33 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kijk ook even bij winkels zoals 123inkt.nl naar de cartridges van deze modellen. 123inkt geeft vaak aan hoeveel ml er in een cartridge zit. Op basis daarvan kan je goed kiezen (en eventueel kijken hoe duur een alternatieve cartrigde kost).

Maar vaak reinigen doen al dit soort printers helaas..en tevens heb ik het idee dat de inhoud van de cartridges elke generatie minder wordt :| ...

Een al in one heeft trouwens vaak ook kleinere cardrigdes dan gewone printer.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, ik heb al naar 123Inkt gekeken en heb gezien dat cardridges voor de Brother maar 4 Euro kosten. :9

Mijn vader scant veel, dus helaas is de Samsung geen keuze. :(
Ik bekijk even of ik een eigen printer in elkaar kan zetten, aangezien er geen merken zijn die een goede printer kunnen maken. B)

Gulfstream G650

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

salimrmaf schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:42:
Mijn vader scant veel, dus helaas is de Samsung geen keuze. :(
Zet je HP in de hoek / bij je vader op de kamer als scanner, en koop alsnog de Samsung om te printen? :P

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 23:12
En daarnaast ben je gewoon genaaid met een HP printer. Voor je verslagje smeer je de duurste vloeistof op een blaadje.

http://www.mademan.com/20...xpensive-liquid-you-might

Kun je nog beter je bloed op het blaadje smeren! Is goedkoper.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
salimrmaf schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:27:
Helaas is een laserprinter geen optie voor mij, aangezien ik voor school soms werkstukken moet uitprinten (kleur) en daarbij komt ook nog het feit dat laserprinters zo duur en groot zijn.
Blijkbaar heb je zelf al een voorkeur voor inkjet, geen idee waarom ... Maar de nadelen die je aandraagt voor een laserprinter zijn onzin.

-

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ik heb een kleurenlaser gehad... Een Samsung CLP 315. Goedkoop in aanschaf, maar net zo duur als met cartridges printen, in een mindere kwaliteit. Daarnaast is ie stukken langzamer (4 ppm in 4 kleuren).

Tuurlijk, Kleurenlaser is mooi strak, maar een moderne inkjet rent toch (helaas) nog steeds rondjes er om heen. Maar ik mis m'n laserprinter nu wel weer, voor bijvoorbeeld dikke (zwart-wit) readers, dan is een laserprinter ideaal.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
We hebben hier ondertussen ~7 jaar een kleurenlaser staan, daar is nu zo'n 2000-2500 pagina's mee geprint, en 3/4 orginele cardridges zitten er nog in... Alleen geel is verwisselt.

Ok, hij was niet goedkoop (~300 euro) maar er zaten wel volledige cardridges bij en met de kosten daarvan eraf was ie maar 75 euro.
Ook niet bepaald klein, maarjah, print fantastisch en in kleur ook prima.
Paar maanden stilstaal heeft totaal geen invloed op de printer, kan niet indrogen etc. Voor mij iig nooit meer een inkjet stuk troep. tenzij voor onderdelen, zitten leuke stappenmotoren in ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
SA007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:23:
We hebben hier ondertussen ~7 jaar een kleurenlaser staan, daar is nu zo'n 2000-2500 pagina's mee geprint, en 3/4 orginele cardridges zitten er nog in... Alleen geel is verwisselt.

Ok, hij was niet goedkoop (~300 euro) maar er zaten wel volledige cardridges bij en met de kosten daarvan eraf was ie maar 75 euro.
Ook niet bepaald klein, maarjah, print fantastisch en in kleur ook prima.
Paar maanden stilstaal heeft totaal geen invloed op de printer, kan niet indrogen etc. Voor mij iig nooit meer een inkjet stuk troep. tenzij voor onderdelen, zitten leuke stappenmotoren in ;)
Idd, toner kan niet uitdrogen, maar het kan wel vochtig worden en klonteren bijvoorbeeld. Ook zal je bij een laserprinter de toner eens in de zoveel tijd los moeten schudden als deze weinig gebruikt wordt, anders gaat het ook 'klonteren'. Lang(er) stilstaan kan dus wel degelijk invloed hebben op de kwaliteit van de printer.

Daarnaast is een kleuren-laserprinter leuk om presentaties en documenten in kleur af te drukken, maar ik moet de 'tafel-laserprinter' nog tegenkomen die bijvoorbeeld netjes een foto af kan drukken, op dat gebied is inktjet verreweg superieur t.o. de kleinere laserprinters. Sterker nog, je moet een flinke laserprinter hebben om daarmee goed een foto mee af te drukken, een 'standaard' MCYB heeft daar echt veel moeite mee omdat een laserprinter geen kleuren kan mengen, je hebt dan altijd een laserprinter met een breder kleurenpallet nodig.

Dat zijn toch wel weer wat nadelen om rekening mee te houden imo... ik zou het de TS afraden om voor dergelijke hoeveelheden een laserprinter aan te schaffen, 20 printjes in de maand is echt te weinig, dan ben je met een goede inkjet altijd beter uit.

Kijk eens naar printers van Canon uit de Pixma serie, ik kan uit ervaring vertellen dat deze printers vrij zuinig zijn met cartridges zonder dat dit snel ten koste van de kwaliteit gaat. Ik heb deze all-in-one al bij diverse mensen geinstalleerd en tot nu toe naar volle tevredenheid... ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand horen klagen over een Pixma printer. Zelf heb ik nu een Pixma 5200 staan, waar ik al vele vele cd's mee beprint heb, nog nooit klachten gehad over de kwaliteit en het verbruik, ik draai al een jaar met dezelfde cartridges en heb zeker al een hele spindel van 100 schijven beprint en mijn cartridges zijn nog voor de helft vol!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met mijn inkjet print ik ook alleen in zwart/wit dus een zwart/wit laser zou ik persoonlijk prima vinden. Foto's stuur ik liever op naar een fotoservice dan dat ik ze zelf uit ga printen (slechte kwaliteit en ook duur aan inkt). Ik print superveel (hoewel dat minder is sinds ik een netbook heb) maar doe ook heel lang met imitatiecardridges en omdat het een oude printer is doet die ook niet aan die gein als schoonmaken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

TIP: Ik koop meestal via MP (zwart-wit) 2e hands laserprinters van HP, type 2100, waarin nog een goede toner zit.Zijn meestal afkomstig van bedrijven, en al afgeschreven. Op MP staan er genoeg. >:)
Uiteraard wel eerst testen bij aankoop. _/-\o_
Kun je meestal nog veel mee printen, een hondertal pagina's. Werkt perfect. Kosten ca. E 30,00, incl.toner. Als de toner leeg is, vervang ik het gehele apparaat.
Want een nieuwe toner kost ca. E 65,00. Is goedkoper om het gehele apparaat weg te doen. O-)
Indien ik sporadisch een kleurenkopie nodig heb, ga ik wel naar een kopieerwinkel of supermarkt, waar ze een kleurkopieerapparaat hebben. }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 10:00 ]

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Marzman schreef op maandag 05 april 2010 @ 07:51:
Met mijn inkjet print ik ook alleen in zwart/wit dus een zwart/wit laser zou ik persoonlijk prima vinden. Foto's stuur ik liever op naar een fotoservice dan dat ik ze zelf uit ga printen (slechte kwaliteit en ook duur aan inkt). Ik print superveel (hoewel dat minder is sinds ik een netbook heb) maar doe ook heel lang met imitatiecardridges en omdat het een oude printer is doet die ook niet aan die gein als schoonmaken.
Volkomen mee eens!
Hier ook een zwart-wit laser voor het vele printwerk.
fotos gaan hier na de drogist (klaar terwijl je wacht) en acceptabele foto's.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:53

ricardo246

Life's what you make it!

De "meeste" inkjet printers verbruiken 50% van hun inkten aan het reinigen. HP printers zijn hier geen uitzondering op. Ik heb ook een HP PSC (1315), en daar kan ik toch wel een 8 a 12 maanden mee printen (normale "kantoor" prints 5 a4's per week). Lijkt me dat er bij jou iets niet goed is.
Probeer eens of je in de menu's de cleaning frequentie omlaag kan krijgen.
De cartridges die bij aanschaf van je HP geleverd waren zijn starters kits en hebben erg weinig inkt erin zitten.
Hou er rekening mee dat als je foto's op speciaal inkjet materiaal print, je dan vele malen meer inkt verbruikt dan een normale print.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de inktjet al jaren vaarwel gezegt vanwege de dure inkt, het geneuzel met schoonmaken van de koppen als je hem aanzet en er dus inkt verspilt wordt en alle andere prutserigheden.

Ik heb een half jaar geleden een Samsung CLX-3170 kleuren laser All in One gekocht en ben nog nooit zo tevreden geweest over een printer. Daarvoor had ik een zwart/wit laser All in One van HP, die was ook ok, en heb kleur toen tijdelijk niet gehad, dat had ik liever dan weer een inkjet.

Zeker als je werkstukken wilt printen dan zou je eigenlijk al niet meer met inktjets moeten gaan rotzooien. Als je vader de printer/scanner ook gebruikt, dan vraag je toch of hij meebetaald?

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 05-04-2010 15:09 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Ik printte mijn werkstukken altijd in grayscale met een kleine notitie erbij waarom ik daarvoor gekozen had. Als je het moet hebben van je kleurenplaatjes doe je iets verkeerd. ;)

Verwijderd

c70070540 schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:07:
Ik heb de inktjet al jaren vaarwel gezegt vanwege de dure inkt, het geneuzel met schoonmaken van de koppen als je hem aanzet en er dus inkt verspilt wordt en alle andere prutserigheden.

Ik heb een half jaar geleden een Samsung CLX-3170 kleuren laser All in One gekocht en ben nog nooit zo tevreden geweest over een printer. Daarvoor had ik een zwart/wit laser All in One van HP, die was ook ok, en heb kleur toen tijdelijk niet gehad, dat had ik liever dan weer een inkjet.

Zeker als je werkstukken wilt printen dan zou je eigenlijk al niet meer met inktjets moeten gaan rotzooien. Als je vader de printer/scanner ook gebruikt, dan vraag je toch of hij meebetaald?
Misschien een idee om een review te schrijven voor de Productreview van Tweakers? Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laserprinter maar als ik de karige reviews lees dan praat (bijna) niemand positief over de samsungs... en als ik op GOT lees dat bijna iedereen wel tevreden is dan word ik een beetje twijfelachtig....
Pagina: 1