Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete voor fout parkeren

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 00:50
3 jaar geleden ben ik door een fout van niet opletten terecht op de bon geslingert . Dit wegens het parkeren zonder te betalen . Zo zat ik te wachten , maar de brievenbus bleef maar leeg . Echter nu na 3 jaar leg daar ineens de bon op de mat .

Ik vind persoonlijk dat dit veels te lang heeft geduurd , echter heb ik ergens op een forum gelezen dat omdat het om een gemeentelijke heffing gaat dit max 5 jaar zou mogen duren .
Jammer genoeg heb ik daar zelf geen verdere info over kunnen vinden .

Dan is er nu ook ineens een aanmaning van gemaakt dit terwijl dit de eerste keer is dat ik uberhoud de bon krijg 8)7

Normaal zou ik niet moeilijk doen ... je doet iets fout en moet je op de blaren zitten simpel.
Echter zoals de situatie zich nu voor heeft gedaan krijg ik er toch een raar onderbuik gevoel van .
Dit vanwege de tijd dat het geduurd heeft om de bon op de mat te krijgen , want ga je bezwaar maar maken BV dat je het niet bent geweest 3 jaar na dato .In deze tijd heb ik al weer 3 verschillende auto's gahad en vanwege het feit ik nu voor het eerst eindelijk de prent ziet , maar wel een aanmaning door handelen van anderen ?

Deze link heb ik gevonden over parkeerbeleid omgeving Rotterdam .
http://www.rotterdam.nl/S...ngen%202010%203-12-09.pdf

Echter kan ik niet mijn situatie hieruit halen . |:(

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verjaringstermijn voor parkeerboetes is idd 5 jaar, zie artikel 27 van de Invorderingswet 1990:
1
Het recht tot dwanginvordering alsmede het recht tot verrekening met betrekking tot een belastingaanslag verjaren door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag volgende op die waarop die aanslag geheel invorderbaar is dan wel, indien zulks tot een later tijdstip leidt, vijf jaren na de aanvang van de dag volgende op die waarop de laatste akte van vervolging ter zake van die aanslag aan de belastingschuldige is betekend.
2
De verjaringstermijn wordt verlengd met de tijd gedurende welke na de aanvang van die termijn:
a de belastingschuldige uitstel van betaling heeft;
b de tenuitvoerlegging van een dwangbevel is geschorst ingevolge een lopend rechtsgeding, met dien verstande dat de termijn waarmee de verjaringstermijn wordt verlengd een aanvang neemt op de dag waarop het rechtsgeding door middel van dagvaarding aanhangig wordt gemaakt;
c de belastingschuldige surséance van betaling heeft;
d de belastingschuldige in staat van faillissement verkeert;
e ten aanzien van de belastingschuldige de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is.
Een parkeerboete is een belastingmaatregel.

Zie ook http://forum.infopolitie.....php?f=70&t=20701&start=0 en http://www.flitsservice.n...-parkeerboete-t42232.html

Dus gewoon betalen lijkt me. Lijkt me ook terecht, omdat je zelf al aangeeft fout gezeten te hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2010 16:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Aanmaning klinkt als herinnering. Als er verhoging op staat zou je nog een probleem van de verhoging kunnen maken.

Vorig jaar heb ik ook zoiets gehad met de belastingdienst, kreeg ik ook een aanmaning met 16 euro verhoging voor een brief die ik nooit heb gehad. Ik heb nog wel gebeld waar dat bedrag op gebaseerd was (want dat zetten ze er niet in... slim), heb het uiteindelijk ook betaald, 16 euro ga ik geen gedoe om maken. Pas 3 maand later kreeg ik de originele brief, die is 2 maand onderweg naar en van Noorwegen geweest en uiteindelijk is ie naar me opgestuurd.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 00:50
Misschien raar dat ik dit vraag , maar in welke mate sta ik nu als "wanbetaler" .
Zoals gezegd boete zou ik het mee eens zijn als ik dit moet betalen ookal vind ik 3 jaar na dato persoonlijk gewoon te veel , maar ok ,
Echter zit er nu een boete van 3x niks op de prent , maar ik ben het daar niet mee eens .

1 vanwege het feit ik nooit een bekeuring heb gezien .
2 ik misschien nu wel als "wanbetaler" te boek staat .

Beetje offtopic .

Bij ons in de straat lopen de nummers heel raar . Van bv 2 - 4 - 6 naar ineens 10a - 10b denk toch dat ik maar eens een babbeltje moet gaan maken met de huisbaas naast ons , want met de zoete inval van polen die naast ons wonen valt letterlijk niet mee te praten . :z

[ Voor 25% gewijzigd door MaFFia op 03-04-2010 16:19 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Je staat helemaal niet als wanbetaler bekend. Nergens. Dan moet je 't wel wat bonter maken dan 1 rekening tot aanmaning laten komen: zelfs de belastingdienst vergeeft het je als je eenmalig te laat bent. ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> VV
Pagina: 1