Wat is jullie ervaring met FM-transmitters?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op het moment ben ik op zoek naar een oplossing voor een klein bedrag mijn iPhone te kunnen gebruiken als muziekbron in plaats van het gebruik van CD's, waar slechts 15 tot 20 nummers oppassen.

Het is natuurlijk mogelijk om mijn stereo-installatie te vervangen, maar dit is een duur grapje, omdat het een goedkope auto betreft en de speakers zijn ook sowieso niet geweldig. Ik zoek daarom om een oplossing die me niet veel gaat kosten.

We hebben een TomTom en ik heb dat een tijd gebruikt als oplossing door de ingebouwde FM-transmitter, maar het viel me op dat de kwaliteit van het geluid altijd heel matig is. Nu ben ik aan het zoeken op Dealextreme om te zien wat voor oplossing zij bieden en zag een mooi product op http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33710. Deze biedt:
• Houder, dus handig voor handsfree bellen.
• FM transmitter, dus muziek afspelen vanaf autoradio
• Stroomkabel, dus de iPhone blijft opgeladen tijdens het rijden en zou dus ook nog als TomTom te gebruiken zijn.

Ik vraag me alleen af wat jullie ervaring met FM-transmitters is. Voor regelmatig gebruik in de auto, zou dat in combinatie met mijn iPhone een leuke oplossing zijn? Of zou de kwaliteit van het geluid erg matig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Mwah, het geluid is nooit helemaal super, maar als er echt geen andere oplossing is, zou het wel kunnen. Ik gebruik het ook wel eens bij een auto die geen AUX-aansluiting heeft (ingebouwde radio) maar luister het liefst CD's omdat de kwaliteit niet perfect is. Je hoort het wel aardig goed (ik geef het cijfer 7 op schaal van 10) maar de ultieme kwaliteit zal je nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Ik heb een keer een dagje zo'n ding kunnen testen met een iPod en viel me zwaar tegen.
Veel storen en matige kwaliteit (waarschijnlijk door de storing)
Op welke freq ik het kreng ook geprobeerd heb.
Ik weet niet meer welk merk dat was, zal vast van merk tot merk verschil in zitten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Mijn N900 heeft een ingebouwde FM transmitter, en deze werkt best aardig. Als ik jou was zou ik een transmitter uit (zo uit het hoofd) Finland halen. Dit omdat je daar een iets krachtigere FM zender mag hebben dan in nederland. Het verschil is niet zo heel groot, maar wel hoorbaar als ik mijn N900 van de Nederlandse waarde op de Finse waarde zet. Misschien iets om op te letten.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
de consumentengids heeft dat een tijdje terug onderzocht, de duurdere met fancy opties deden het meestal belabberd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn enige ervaring is met de ingebouwde van mijn N900 en dat viel me eigenlijk behoorlijk mee. Ik had veel slechter verwacht maar het is gewoon bruikbaar. Programma'tje FMBoost (ofzo) maakte het resultaat nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Crap resultaat meestal.

Wat voor type radio gaat het om? Valt er geen aux-ingang op te hacken op een ongebruikte aansluiting voor een CD-wisselaar / cassettedeck ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
Als je doof bent maakt het niet uit, zoniet dan niet aan beginnen zou ik zeggen. Geluidskwaliteit is echt om te huilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
In Januari naar de wintersport geweest met zo'n ding omdat de auto een ingeboude radio heeft met alleen cassette, cd en radio (BMW 525 TDS). Had een Belkin transmitter gekocht en deze leek in eerste instantie goed te werken. Echter als je op hoge snelheid door Duitsland tuft blijkt al snel dat het door jou gekozen vrije kanaal verderop wel in gebruik is door een locale zender en deze overspettert dan het signaal van de FM transmitter. Hier kan je niets tegen doen en het apparaat bleek dus daardoor onbruikbaar. Voor mij volgende keer maar zo'n cassettebandje met een stekkertje.

Edit: Link toegevoegd, is dezelfde als hieronder besproken wordt, ik ben er dus erg ontevreden over.

[ Voor 13% gewijzigd door Merijn70 op 03-04-2010 20:49 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wij hebben deze:
http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=166903
belkin tunecast II.
Deze werkt zeer goed in combinatie met een goede batterij. Nooit last gehad van storingen. Maar het is inderdaad wel in het begin even zoeken naar een vrije frequentie. Als je in de auto even zoekt naar de juiste plek, dan heb je prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Je hebt ook autoradio's met bluetooth (A2DP), dan is het geluid beter dan over FM. Je kan natuurlijk ook een 3.5" jack plug er in duwen als dat kan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn ervaring met FM transmitters is slecht, maar ik heb dan ook altijd die budget dingen gekocht. Inmiddels gebruik ik bluetooth en dat bevalt veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ik heb ook een aantal budget transmitter gehad, allemaal troep. Behalve de belkin itrip:
http://www.griffintechnology.com/products/itripautopilot

Perfect apparaat, laadt de iphone op terwijl hij ook muziek transmit en laad via RDS de tracknamen zien. Signaalsterkte een stuk beter dan de budget varianten (heb enkele van DealExtreme gebruikt). De afstandsbediening op de powerplug werkt trouwens ook prima. Doe op dit moment vrij weinig met de iTrip aangezien ik een nieuwe autoradio heb gekregen met iPod aanluiting waar de iPhone blijkbaar ook op werkt. Minpuntje is de prijs (€100 ?). Mocht je interesse in het apparaat hebben dan mag je me wel PM'en.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaspers op 04-04-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kleine tip: er loopt hier al een topic over op Tweakers :) : Ervaringen FM transmitters

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik heb een jaar of 5 geleden de eerste fm trasmitter gekocht voor mijn ipod, een echte iTrip. Daarna nog een aantal andere iTrips gehad ivm regelmatig wisselen van ipod en dergelijke.

mijn ervaring is dat het opzich prima werkt als het apparaat niet te ver verwijdert is van de fm radio. Daarnaast moet je ook zorgen dat je niet te veel in beweging bent, als je een stuk moet rijden in de auto gebeurt het heel regelmatig dat je onderweg stoorzenders tegenkomt.

ik zag laatst wel ergens een transmitter die automatisch een geschikte frequentie kon zoeken, geen idee of dat goed werkt.

het werkt dus opzich best wel redelijk, maar ik ben blij met de aux en usb poort van mijn huidige auto, dat werkt duidelijk beter.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
Ik gebruik de Linex nu bijna een jaar. Weinig problemen mee. Sterk signaal, drukt zelfs radiozenders weg. En stereo! :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.ioffer.com/img/item/122/930/405/EjBKgesteIpuvzo.jpg
Pagina: 1