[Speedtouch ST780] Modem valt uit bij CS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 10:54
Ik ben in bezit van een Thomson SpeedTouch ST780 WL, die telkens uitklapt na 30 seconden spelen van Counter Strike.

Constructie: Computer -> [UTP Kabel] -> ADSL Modem.
UPnP = Ingeschakeld. Poorten zijn geforward. Firewall = uitgeschakeld.

Bij steam gaat het opvragen van servers (vaak) goed, maar na 30 seconden speeltijd IN een server valt de verbinding weg tussen mijn PC en het modem. Je zou denken dat het dan aan mijn PC ligt, maar nee: tijdens dit voorval valt de telefoonverbinding ook uit EN de internetverbinding op de laptop (wireless).

Wat ik inmiddels heb geprobeerd om dit probleem op te lossen:
  • Fabrieksinstellingen hersteld van modem
  • Modem opnieuw geconfigureerd
  • Modem gereset
  • Ports opnieuw ingesteld op modem
  • Modem op andere stroomgroep aangesloten
  • Verschillende Counter-Strike instellingen geprobeerd (cl_updaterate enz)
  • Haren uit mijn hoofd getrokken van frustratie
Na een google search en forum search zie ik dit geen zeldzaam probleem, maar ik heb nog geen één oplossing gevonden. Iemand nog een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Faloude op 16-04-2010 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Anyone ? :)

[ Voor 45% gewijzigd door Faloude op 07-04-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

alm

Te veel connecties met een P2P download client misschien? Of misschien doet CS dat en is dat instelbaar? Kan me voorstellen dat als er teveel gelijktijdige connecties naar buiten zijn dat dan de NAT tabel van de router volloopt en dat hij dan crashed en reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:00
Wat gebeurt er bij andere games? Bijv. HL Death Match en een compleet andere serie iets van Call of Duty ofzo.
Als het echt bij meerdere games is dan zou ik het er op gooien dat je modem brak is.

Ik heb dezelfde gehad van KPN en altijd prima stabiel kunnen gamen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Kan je misschien een log uit de router peuteren?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Bedankt voor de reacties :)
alm schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 04:31:
Te veel connecties met een P2P download client misschien? Of misschien doet CS dat en is dat instelbaar? Kan me voorstellen dat als er teveel gelijktijdige connecties naar buiten zijn dat dan de NAT tabel van de router volloopt en dat hij dan crashed en reboot.
Ik zet altijd uTorrent uit als ik ga gamen. Ik heb bij CS strenge filters opgezet zodat er zo min mogelijk servers opgevraagd worden. Het is hoogst waarschijnlijk dat hij de aantal connecties niet aankan bij het opvragen van servers, maar vroeger werkte dat vlekkeloos. Helaas wil mijn provider (SpeedXS) mij geen nieuwe bieden vanwege deverlopen garantietermijn.
Fanatix schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:06:
Wat gebeurt er bij andere games? Bijv. HL Death Match en een compleet andere serie iets van Call of Duty ofzo.
Als het echt bij meerdere games is dan zou ik het er op gooien dat je modem brak is.

Ik heb dezelfde gehad van KPN en altijd prima stabiel kunnen gamen.
Dit gebeurt enkel bij CS, maar bij de andere games die ik heb geprobeerd worden niet veel servers opgevraagd.
Ximon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:37:
Kan je misschien een log uit de router peuteren?
Ik heb mijn modem even opzettelijk laten crashen (veel servers opvragen en vervolgens een server joinen). Hieronder zie je alle events NA de crash. Alles vóór de crash doet hij automatisch deleten.

00:01:51 (since last boot) LOGIN User Saman logged in on [HTTP] (from 192.168.1.64)
00:01:16 (since last boot) UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.64 (Success)
00:01:14 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
00:01:14 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:01:14 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
00:01:14 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:01:14 (since last boot) GRP Default destination is routed via gateway 83.98.232.1
00:01:14 (since last boot) DHCC lease ip-address 83.98.234.105 bound to intf Internet
00:01:14 (since last boot) DHCC IP address 83.98.234.105 (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.
00:01:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 14): enabled rules
00:01:13 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
00:01:13 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 14710 kbit/s, upstream: 1185 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 23.0 dB, Up: 10.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB)
00:01:04 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.64 (Success)
00:00:44 (since last boot) DHCS server up
00:00:44 (since last boot) FIREWALL level changed to Disabled.
00:00:20 (since last boot) WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)
00:00:12 (since last boot) FIREWALL exact tcp state check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.64 Src port: 62502 Dst ip: 74.125.77.101 Dst port: 80
00:00:10 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
00:00:01 (since last boot) WIRELESS interface turned on.
00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart
00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules
00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Kijk even of je "Web Browsing Interception" uit hebt staan. Toen ik de 780WL nog had draaien merkte ik dat daar toch veel problemen mee zijn; ook naast http connecties.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Niet om heel lullig te klinken maar draai je de laatste firmware op je router?

Ik kan me deze problemen namelijk herinneren met de oude SpeedTouch router die wij gebruikten en dit werd opgelost door een firmware update.

Enigste nadeel uiteraard bij SpeedTouch zeker als je nog nooit deze firmware hebt geupdate is dat je de router helemaal opnieuw moet configureren.

Anders poort handmatig mappen voor CS ipv op dat brakke UPnP te vertrouwen >_<
http://portforward.com/en...h780v6/Counter_Strike.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Starke op 16-04-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Krypt schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:21:
Kijk even of je "Web Browsing Interception" uit hebt staan. Toen ik de 780WL nog had draaien merkte ik dat daar toch veel problemen mee zijn; ook naast http connecties.
Ik heb even goed door alle menu's gekeken maar geen 'Web Browsing Interception' gevonden.
Starke schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:22:
Niet om heel lullig te klinken maar draai je de laatste firmware op je router?

Ik kan me deze problemen namelijk herinneren met de oude SpeedTouch router die wij gebruikten en dit werd opgelost door een firmware update.

Enigste nadeel uiteraard bij SpeedTouch zeker als je nog nooit deze firmware hebt geupdate is dat je de router helemaal opnieuw moet configureren.

Anders poort handmatig mappen voor CS ipv op dat brakke UPnP te vertrouwen >_<
http://portforward.com/en...h780v6/Counter_Strike.htm
De nieuwste firmware is geinstalleerd en de poorten zijn al handmatig geforward :). Helaas helpt dat niet.

Ik denk gewoon dat mijn modem defect is eerlijk gezegd.
Mijn ADSL-provider bied mij een nieuw modem aan voor 130 euro, ik ga gewoon overstappen naar Telfort ADSL waar ik dezelfde maandbedrag betaal, maar een gratis modem bij krijg. Stuk goedkoper zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22

Ard_