[Win7-64b] - DVD drive niet aanwezig in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik heb een probleem met mijn DVD speler. Vanaf de éne op de andere dag wordt mijn diskdrive (DVD) niet meer getoond in windows verkenner. Hetzelfde probleem treed op als ik met daemon tools een virtuele diskdrive aan wil maken, ook deze wordt niet getoond in de verkenner :?

Als ik echter naar de device manager ga dan staan ze er wel allebei, echter met een uitroepteken (zie figuur1). :?

Wat heb ik al geprobeerd:
  • In device manager "update driver software". Geen effect, windows zegt "device is up to date"
  • In device manager "unistall" --> "find hardware changes" --> vervolgens wordt driver gezocht en geinstalleerd maar krijg dan de melding "failed" (figuur 2) en vervolgens staat er weer hetzelfde als in figuur 1
  • Via windows website verwezen naar de in windows7 aanwezige "troubleshooter". Echter deze lost het probleem ook niet op.
  • Via google wel een register aanpassing gevonden maar tot op het niet geprobeerd aangezien ik dat niet helemaal vertrouwde.
Mijn Systeem:
- Laptop: Compaq 8510w
- Windows 7 64 bit edition

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Het lijkt me niet dat de drive zelf (hardware) kapot is aangezien ook de virtual drive een foutmelding geeft.

Bedankt.

ps. Mocht iemand ook een quickfix voor m'n "bluetooth pherical device" foutmeldingen weten dan graag :) (bluethooth werkt overigens wel, heb alleen nog niet de moeite genomen om deze foutmelding op te lossen)

Figuur 1 & 2:
Figuur1
Figuur2

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De oplossing: upper & lower filter verwijderen:
Van Microsoft (automatisch): Your CD or DVD drive cannot read or write media
Handmatig: http://pcsupport.about.co...rfilters-lowerfilters.htm
Good luck

PS: de oplossing is dus echt het register in duiken ;) neem backup voor je wat doet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 03-04-2010 14:56 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Ok, heb zelf nog ff gezocht en iets gevonden van windows zelf :)

Dit programma (troubleshooter) "mats_run.dvd.exe" solvde het meteen :D
De link

Wat ik overigens wel vreemd vind aangezien ik al eerder met die troubleshooter te maken heb gehad, iig van de windows site, en steeds als ik dan het programma opstartte kwam er de melding dat deze niet voor windows 7 bedoelt was aangezien deze daar standaard al in zat (en vervolgens werd ik dus verwezen naar de troubleshooter within windows).

Anyway, deze mag dus weer op slot O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Oliesjeik1 op 03-04-2010 15:07 . Reden: spelling ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Snake schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:54:
De oplossing: upper & lower filter verwijderen:
Van Microsoft (automatisch): Your CD or DVD drive cannot read or write media
Handmatig: http://pcsupport.about.co...rfilters-lowerfilters.htm
Good luck

PS: de oplossing is dus echt het register in duiken ;) neem backup voor je wat doet :)
Hey Snake, bedankt! (Het is dezelfde link ;) ).

Maar toch vind ik het vreemd dat ik deze niet eerder kon vinden. Had al verschillende zoektermen gebruikt maar kwam steeds niet tot de oplossing. Maar goed, het is nu opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Oliesjeik1 op 03-04-2010 15:04 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ja ik heb er ook achter moeten zoeken de eerst keer, maar nu zoek ik gewoon upper of lower filter en dan heb je het heel rap!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8