Ik heb een probleem met mijn DVD speler. Vanaf de éne op de andere dag wordt mijn diskdrive (DVD) niet meer getoond in windows verkenner. Hetzelfde probleem treed op als ik met daemon tools een virtuele diskdrive aan wil maken, ook deze wordt niet getoond in de verkenner
Als ik echter naar de device manager ga dan staan ze er wel allebei, echter met een uitroepteken (zie figuur1).
Wat heb ik al geprobeerd:
- Laptop: Compaq 8510w
- Windows 7 64 bit edition
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Het lijkt me niet dat de drive zelf (hardware) kapot is aangezien ook de virtual drive een foutmelding geeft.
Bedankt.
ps. Mocht iemand ook een quickfix voor m'n "bluetooth pherical device" foutmeldingen weten dan graag
(bluethooth werkt overigens wel, heb alleen nog niet de moeite genomen om deze foutmelding op te lossen)
Figuur 1 & 2:
Figuur1
Figuur2
Als ik echter naar de device manager ga dan staan ze er wel allebei, echter met een uitroepteken (zie figuur1).
Wat heb ik al geprobeerd:
- In device manager "update driver software". Geen effect, windows zegt "device is up to date"
- In device manager "unistall" --> "find hardware changes" --> vervolgens wordt driver gezocht en geinstalleerd maar krijg dan de melding "failed" (figuur 2) en vervolgens staat er weer hetzelfde als in figuur 1
- Via windows website verwezen naar de in windows7 aanwezige "troubleshooter". Echter deze lost het probleem ook niet op.
- Via google wel een register aanpassing gevonden maar tot op het niet geprobeerd aangezien ik dat niet helemaal vertrouwde.
- Laptop: Compaq 8510w
- Windows 7 64 bit edition
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Het lijkt me niet dat de drive zelf (hardware) kapot is aangezien ook de virtual drive een foutmelding geeft.
Bedankt.
ps. Mocht iemand ook een quickfix voor m'n "bluetooth pherical device" foutmeldingen weten dan graag
Figuur 1 & 2:
Figuur1
Figuur2
d'n oliesjeik