Toon posts:

Vragen nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb iets langer dan een jaar geleden, een Medion pc gekocht. En dit zijn de specs:

Intel 2 Quad Core @ 2,4 GHz
3 GB RAM
nvidia geforce 8600 GS

Nou, is mijn vraag kan ik gewoon een videokaart kopen en verwisselen of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik denk eraan om een Nvidia GeForce 260 GTX te kopen, zal deze dan gewoon goed samenwerken met de rest van de pc?

En is mijn processor nog wel goed voor de komende jaren, via Windows 7 kan je je pc scannen waarna je cijfers krijgt voor elke onderdeel. Voor de processor krijg ik een 7 waar de maxiumum rond de 7,4 ligt, maar mijn videokaart krijgt een 4,8. Zal dit cijfer ook stijgen naar de max met de GTX 260?

Ook een andere vraag kan ik met deze kaart, games zoals: COD MW 2, BF BC 2, Maffia 2, APB, Dragon Age, AC II, en/of Crysis op de hoogste settings spelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 14:47 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:45:
Hallo,

Ik heb iets langer dan een jaar geleden, een Medion pc gekocht. En dit zijn de specs:

Intel 2 Quad Core @ 2,4 GHz
3 GB RAM
nvidia geforce 8600 GS

Nou, is mijn vraag kan ik gewoon een videokaart kopen en verwisselen of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik denk eraan om een Nvidia GeForce 260 GTX te kopen, zal deze dan gewoon goed samenwerken met de rest van de pc?
Je moederbord moet een vrij PCIe slot hebben (liefst een 2.0 met 16 lanes). Zie hiervoor je handleiding.
Je voeding moet voldoende krachtig zijn en de juist connectors (PCIe 6-pins) hebben.
Voor het installeren oude drivers verwijderen, daarna nieuwe kaart inprikken en nieuwe drivers installeren.
En is mijn processor nog wel goed voor de komende jaren, via Windows 7 kan je je pc scannen waarna je cijfers krijgt voor elke onderdeel. Voor de processor krijg ik een 7 waar de maxiumum rond de 7,4 ligt, maar mijn videokaart krijgt een 4,8. Zal dit cijfer ook stijgen naar de max met de GTX 260?
De Windows Performance Index zegt niets over de daadwerkelijke prestaties van je systeem. Daar hebben we reviews en benchmarks voor. De Index zal stijgen met een snellere videokaart, maar hoeveel is mij niet bekend (en eigenlijk ook oninteressant).
Ook een andere vraag kan ik met deze kaart, games zoals: COD MW 2, BF BC 2, Maffia 2, APB, Dragon Age, AC II, en/of Crysis op de hoogste settings spelen?
Ligt een beetje aan de door jou gebruikte resolutie. Over het algemeen kan je echter zeggen dat de GTX260 verouderd is. Lees recente videokaart reviews om een goede keuze voor jouw budget te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Over de processor, als ik bijv. op canyourunit.com of yougamers.com een benchmark test doe voor bepaalde nieuwe games zie ik dat mijn processor altijd genoeg is voor recommended settings en vaak ook hoger dan dat.

En de resolutie die ik gebruik is 1280x1024,

Nog een vraag, kan ik mijn kast meenemen naar Alternate, dat ze het dan daar voor mij in kunnen bouwen de videokaart. Zodat ik geen problemen ermee krijg?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met die resolutie zou je eens naar een HD5770 kunnen kijken. Snel, stil, zuinig en kost niet te veel. Echter: dan nog moet je bekijken wat voor voeding en moederbord je hebt!

Of een shop die kaart voor je in wil bouwen, zal je ze zelf moeten vragen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:53:
Nog een vraag, kan ik mijn kast meenemen naar Alternate, dat ze het dan daar voor mij in kunnen bouwen de videokaart. Zodat ik geen problemen ermee krijg?
Die vraag kan je beter aan Alternate stellen ;) lijkt me dat het wel kan, het is drie minuten werk. Aangezien de videokaart die je nu hebt al een PCIe x16-slot nodig heeft zal hij sowieso wel passen (qua aansluiting op het moederbord, qua voeding moet je nog even kijken en ruimte zal wel passen maar kijk voor de zekerheid of je videokaart niet heel krap zit of zo).

Je resolutie is niet echt hoog (eigenlijk vrij laag :P) , dus met een beetje videokaart zal je wel op hoge settings kunnen spelen ja, met een budget van 100-120 euro zul je er heel veel op vooruit gaan t.o.v. de 8600 GS. Qua RAM en CPU kan je PC nog wel mee (oke, ik weet niet hoe snel je RAM is maar er vanuitgaande dat het een beetje oke spul is, 3GB is wel genoeg).
Edmin schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:39:
Over het algemeen kan je echter zeggen dat de GTX260 verouderd is. Lees recente videokaart reviews om een goede keuze voor jouw budget te vinden.
Zeg dan gewoon: Ik vind de HD5750 of HD5770 betere keuzes :) ah, te laat

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Youtube gezien dat mensen games, zoals GTA 4, BF BC 2, Just Cause 2 & AC II op high settings draaien met een HD5770 maar op erg hoge resoluties. Dus hieruit kan ik concluderen dat ik de bovengenoemde games op 1280x1024 makkelijk kan draaien?

En nog een vraag mijn monitor is nu aangesloten met VGA, wat de enige port is op de 8600 GS. En op de HD 5770 is er een DVI-Port wat mijn monitor ook heeft, is er een grote verschil in beeldkwaliteit tussen VGA en DVI?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:41:
Ik heb op Youtube gezien dat mensen games, zoals GTA 4, BF BC 2, Just Cause 2 & AC II op high settings draaien met een HD5770 maar op erg hoge resoluties. Dus hieruit kan ik concluderen dat ik de bovengenoemde games op 1280x1024 makkelijk kan draaien?
Ja
En nog een vraag mijn monitor is nu aangesloten met VGA, wat de enige port is op de 8600 GS. En op de HD 5770 is er een DVI-Port wat mijn monitor ook heeft, is er een grote verschil in beeldkwaliteit tussen VGA en DVI?
Ik vind van wel, anderen van niet. Het is wat subjectief.
Met een verloopje van je een VGA monitor ook op een DVI poort aansluiten, dus als je monitor geen DVI heeft is het niet zo'n punt. Die verloopjes worden o.h.a. meegeleverd met de kaarten.

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:45:
Ik vind van wel, anderen van niet. Het is wat subjectief.
Het scheelt dan ook heel erg per monitor en kabel.
Pagina: 1