Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb een pc (Acer X 5810) op mijn werk gekocht die eerder ter reparatie is opgestuurd. Ik kon hem dus met een mooie korting kopen. Het systeem door de reparateur opgeschoond. Nu wil ik na de installatie (lees vista) een recovery dvd maken, maar nu is deze tool nergens te vinden (e-recovery).

Kan dit te maken hebben met het feit dat dit apparaat eerder opgestuurd is ter reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat kan, maar daar zal de reparateur een beter antwoord op kunnen geven dan wij nietwaar? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
Het is een vraag, omdat het misschien zo is dat een Recovery DVD alleen te maken is na de eerste aankoop? In dit geval is er iemand geweest die deze pc voor mij heeft gekocht, deze is teruggebracht en opgestuurd ter reparatie. Ik heb hem vervolgens gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nogmaals: die reparateur weet het beste wat er met die laptop gedaan is (m.a.w. is er een factory install op gezet of niet).
Dat bepaalt of er wel of geen e-recovery functionaliteit gebruikt kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
Kun je de e-recovery tool niet downloaden van de site van acer? Geen idee of dat werkt hoor, maar dacht het gezien te hebben toen ik laatst een keer naar drivers aan het zoeken was voor een kennis.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waarom geen image maken met de bekende programma's Norton Ghost of Acronis True Image?
E-recovery is een verschrikkelijk slecht programma. Bij mij duurde een back-up maken wel 90 minuten. Met Acronis was het in 6 minuten gepiept.

[ Voor 45% gewijzigd door Haaglander op 03-04-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Kun je de recovery zelf bij het booten nog wel starten van de harde schijf met de toestencombinatie (alt+f10 ws)? Anders is mogelijk de hele recovery partitie niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
Nielson schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:56:
Kun je de recovery zelf bij het booten nog wel starten van de harde schijf met de toestencombinatie (alt+f10 ws)? Anders is mogelijk de hele recovery partitie niet meer aanwezig.
Dit lukt inderdaad nog wel, ik ging er vanuit dat ik zelf een recovery moest maken (op dvd), maar dit kan ook vanaf de verborgen partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Zeker, recoveren gaat bijna altijd via een recovery-partitie, en vaak kun je als extra recovery-dvd's aanmaken voor als bv je hardddisk kapot gaat. Eventueel zou je ook met een image programma een image kunnen maken van de recovery partitie, alleen kan zijn dat dat niet met alle prgramma's goed werkt omdat de partitie een afwijkende formaat gebruikt en omdat de mbr niet altijd meegenomen wordt in de image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:14:
Zeker, recoveren gaat bijna altijd via een recovery-partitie, en vaak kun je als extra recovery-dvd's aanmaken voor als bv je hardddisk kapot gaat. Eventueel zou je ook met een image programma een image kunnen maken van de recovery partitie, alleen kan zijn dat dat niet met alle prgramma's goed werkt omdat de partitie een afwijkende formaat gebruikt en omdat de mbr niet altijd meegenomen wordt in de image.
Ik weet echt niet wat je bedoeld. Je kan gewoon een image maken van de partitie waar het OS plus de programma's op staan, de C-partitie in de meeste gevallen. Dat werkt gewoon met de backup programma's die ik hiervoor heb aangegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 05-04-2010 18:43 ]

Pagina: 1