Overzetten Outlook accounts van 1 naar 3 andere computers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Gmail voor privé doeleinden en een IMAP account voor mijn werk. Ik heb pas mijn computers opnieuw geinstalleerd met nieuwe versies van Windows. Op 1 computer heb ik mijn Outlook nu geconfigureerd voor Gmail, IMAP en de beide handtekeningen ingesteld.

Ik heb op internet gezocht, maar het lijkt er niet op dat het mogelijk is de e-mail instellingen te exporteren? Ik wil namelijk op mijn laptop, computer op het werk en mijn andere computer precies dezelfde instellingen hebben in Outlook.

En betreffende Outlook back-ups... ik heb nu 20 PST-bestanden, maar ik zal hier zeker nooit meer een fatsoenlijk archief van krijgen? Ik heb mijn computer weleens opnieuw geïnstalleerd en ik hecht zelf veel waarde aan een e-mail archief, maar Outlook bij heeft dit blijkbaar nooit hoog in het vaandel gestaan. Ik zou echt graag binnenkort een leesbaar archief hebben van al mijn e-mail vanaf 2001. Want ik heb wel keurig back-ups gemaakt sindsdien, maar het opnieuw instellen van back-ups na een herinstallatie van Windows en Outlook is ook niet bepaald makkelijk. De e-mail accounts moeten sowieso opnieuw worden aangemaakt en de PST bestanden verplaatsen volgens internet instructies hielp ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Office produkten zijn geen OS functionaliteit >> OFF dus.
Graag even opletten waar je je topics neerzet.
Dat het toevallig op een Windows PC draait is geen excuus om je vraag niet in een daarvoor geschikte lokatie te stellen ;)

Dat gezegd hebbende: er bestaat zoiets als een Outlook profile export tool waarmee je die settings kan migreren/kopieren.
Enige is dat IMAP accounts in Outlook default alleen maar een cache bestand als PST aanmaken, en daar heb je niet veel aan als je dat wil meenemen (hebben een volgnummer) - maar dat was het hele punt van IMAP ook, je mail blijft op de server staan immers.

En een PST file is een archief, dus waar jij vandaan haalt dat er geen archiveringsmogelijkheid is begrijp ik niet helemaal. Enige waar je aan gebonden bent is je eigen fantasie en (in het geval van oudere Outlook versies) een max file limiet aan de PST database zelf van 2GB.

[ Voor 59% gewijzigd door alt-92 op 03-04-2010 15:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het regelen van mijn back-ups kan ik later wel gaan regelen, maar ik kan echt geen tool vinden die e-mail account instellingen kan exporteren en importeren vanaf een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Die is er ook niet ;)
De Windows Easy Transfer Tool en de Office 2003 Save My Settings Wizard is niet aan te bevelen voor Outlook en resulteert vaak in een corrupt mail profile. Op zich is het opnieuw configureren van een IMAP account toch niet zo veel werk?

Voor wat betreft IMAP account hoef je verder geen data over te kopiëren afgezien van enige pst-bestanden die je zelf hebt aangemaakt. De pst-bestanden die bij je IMAP accounts hore hoef je verder niks mee te doen aangezien dit slecht een cache is van wat er on-line in je account is opgeslagen. Het is ook niet de bedoeling dat je deze pst-bestanden van plek verandert.

Je handtekeningen kun je eenvoudig overkopiëren vanuit je Signatures/Handtekeningen map (afhankelijk van je taal).

Nog wat links;

Voor backup instructies zie;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

Voor info met betrekking to het verplaatsen van je archief bestand zie;
http://www.msoutlook.info/question/407

En voor het samenvoegen van meerdere pst-bestanden zie;
http://www.msoutlook.info/question/207

HowTo-Outlook | MSOutlook.info