Ik ben een klein programmaatje aan het maken met daarin een listbox met 8 vragen. Als je op een vraag drukt en je beantwoord de vraag goed dan wordt dit bij gehouden in een Label onderaan de listbox. Hetzelfde geld als je de vraag fout beantwoord. En daarnaast wordt het percentage weergegeven dat je goed beantwoord hebt.
Alleen nu is het probleem dat als je bij het opstarten in de LIstBox klikt in het witte gedeelte dat er dan een NaN waarde weergegeven wordt in de label "percentage" en ook een 0 bij "goed" en een 0 bij "fout". Terwijl er eigenlijk helemaal niets zou moeten gebeuren met deze labels als je hier drukt direct na het opstarten.
De code van het programma is hieronder te zien ( Visual Basic )
In de afbeelding hieronder staat nog wat duidelijker wat het probleem is:

Alleen nu vraag ik mij dus af hoe ik dan die NaN waarde en de 0 waardes weg krijg? Weet iemand dit hier?
Alleen nu is het probleem dat als je bij het opstarten in de LIstBox klikt in het witte gedeelte dat er dan een NaN waarde weergegeven wordt in de label "percentage" en ook een 0 bij "goed" en een 0 bij "fout". Terwijl er eigenlijk helemaal niets zou moeten gebeuren met deze labels als je hier drukt direct na het opstarten.
De code van het programma is hieronder te zien ( Visual Basic )
code:
1
| *SNIP* |
In de afbeelding hieronder staat nog wat duidelijker wat het probleem is:

Alleen nu vraag ik mij dus af hoe ik dan die NaN waarde en de 0 waardes weg krijg? Weet iemand dit hier?
[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 03-04-2010 14:35 ]