De titel is een beetje vaag, maar ik zou echt geen betere omschrijving weten.
Dus mod, als je er een weet, graag...
Ik heb het volgende probleem.
Er is een tabel personen. (tabel met contactpersonen)
Er is een tabel bedrijven. (tabel met bedrijven)
Er is een tabel mailinglists. (tabel met diverse mailinglijsten)
En een tabel mailinglist_keuzes. (tabel waarin ik de personen en bedrijven aan een mailinglist koppel.)
De layout van de tabel mailinglist_keuzes is als volgt:
In deze tabel koppeling ik een mailinglist aan een bedrijf of persoon.
De velden persoon_id en bedrijf_id mogen daarom een NULL waarde bevatten.
Vanuit de tabel zijn een aantal relaties naar de id's van de desbetreffende bijbehorende tabellen.
Nu zit ik met een probleem waar ik maar niet uit kom.
Als ik de layout van een persoon in beeld heb wil ik graag zien welke mailinglists er zijn, met daarbij de mogelijkheid door middel van een checkbox de persoon lid te maken van meerdere mailinglists. Op zich geen probleem totdat ik een persoon wil wijzigen.
Dan wil ik graag weer de hele lijst met mailinglists zien, en daar waar het persoon al lid van is gemarkeerd met een checkbox. Dus niet wil ik alleen de mailinglists zien waar het persoon al lid van is, maar ook alle andere mogelijke mailinglists.
Wie kan mij op weg helpen waarop ik moet zoeken om zo'n query te maken.
Wat ik ook probeer, ik kom ook maar niet dicht in de buurt van dat wat ik wil hebben.
Dus mod, als je er een weet, graag...
Ik heb het volgende probleem.
Er is een tabel personen. (tabel met contactpersonen)
Er is een tabel bedrijven. (tabel met bedrijven)
Er is een tabel mailinglists. (tabel met diverse mailinglijsten)
En een tabel mailinglist_keuzes. (tabel waarin ik de personen en bedrijven aan een mailinglist koppel.)
De layout van de tabel mailinglist_keuzes is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| mailinglist_keuzes_id (int), mailinglist_id (int), persoon_id (int), bedrijf_id (int) voorbeeld van data: 1,3,2,NULL 2,3,NULL,1 3,1,2,NULL |
In deze tabel koppeling ik een mailinglist aan een bedrijf of persoon.
De velden persoon_id en bedrijf_id mogen daarom een NULL waarde bevatten.
Vanuit de tabel zijn een aantal relaties naar de id's van de desbetreffende bijbehorende tabellen.
Nu zit ik met een probleem waar ik maar niet uit kom.
Als ik de layout van een persoon in beeld heb wil ik graag zien welke mailinglists er zijn, met daarbij de mogelijkheid door middel van een checkbox de persoon lid te maken van meerdere mailinglists. Op zich geen probleem totdat ik een persoon wil wijzigen.
Dan wil ik graag weer de hele lijst met mailinglists zien, en daar waar het persoon al lid van is gemarkeerd met een checkbox. Dus niet wil ik alleen de mailinglists zien waar het persoon al lid van is, maar ook alle andere mogelijke mailinglists.
Wie kan mij op weg helpen waarop ik moet zoeken om zo'n query te maken.
Wat ik ook probeer, ik kom ook maar niet dicht in de buurt van dat wat ik wil hebben.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.