Nieuwe layout google, wat vinden we er van?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Zoals jullie misschie hebben gemerkt heeft google zijn lay-out veranderd. Ik weet niet hoelang dit al zo is, maar het viel me ineens op. Vroeger stond bijvoorbeeld de keuze of je alleen Nederlandse resultaten wilt zien onder het inputveld, deze staan nu links in een accordeon.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6j2f61.png

Ook zit er een nieuwe functie bij: het wonderwheel. Dit zou een toevoeging zijn op de suggesties die je altijd onderaan ziet staan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qxcgsz.png

Daarnaast kun je ook zoeken met previews van pagina's. Deze worden realtime opgehaald. Dit lijkt mij de enige vooruitgang. Alleen jammer dat tweakers zijn pagina niet laat previewen...

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35kmqf5.png

Wat vinden jullie van deze nieuwe lay-out? Heeft iemand meer info over alle veranderingen? Hangt deze verandering samen met google caffeïne? Graag jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op google zoek heb ik nog steeds de oude lay-out?
Moet je iets inschakelen ofzo? :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Weet ik niet. Ik voer altijd www.google.com in en wordt hierna doorverwezen naar google.nl. Ook heb ik gemerkt dat in Chrome het menu links standaard uitgeklapt is, maar in IE niet. De layout is zelfs iets anders.

edit: Firefox doet hetzelfde als IE.

[ Voor 8% gewijzigd door HenkEisDS op 03-04-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet krijg je dit gewoon bij toeval. Je kan het ook ergens mee forceren, tot je de cookie verwijderd heb je dan de nieuwe layout, dat heb ik een keer gedaan. Ik vraag me alleen af wanneer ze het daadwerkelijk in gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klikken op: Opties weergeven, dan onderaan die lijst staat: Standaard resultaten, paginavoorbeelden.

Ik zal het denk ik niet gebruiken. Ik bezoek sites vanuit een zoekmachine voor de inhoud, en niet de lay-out. Grappige feature dat wel, maar niet echt een meerwaarde eerlijk gezegd

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 19:59
Ik dacht ik probeer het ook eens, en idd, ook de standaard weergave.

Echter als je links bovenin op Web+: Opties Weergeven klikt, dan verschijnt de genoemde accordion met daarin onder andere het wonderwheel ed.

Wat me verder ook opvalt is dat bij het zoeken naar afbeeldingen google onderscheid kan maken tussen Gezichten, Foto's, Cliparts en lijntekeningen.

Ziet er leuk uit en werkt mischien ook wel makkelijk. Ik ga er eens mee spelen, kijken of ik er na meerdere zoekopdrachten nog zo over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik kreeg zojuist de tip dat mijn eigen site ook niet werkt, de preview tenminste. Kan ook niet zo snel vinden hoe ik de crawler hier toegang tot geef oid.

Hier komen ze er ook niet uit: http://www.google.com/sup...id=18e1d4de3fd86563&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De reactie van de eerste Google medewerker stamt uit november 2009, zo nieuw is dit dus niet echt. Half jaartje oud alweer.

Maar echt duidelijk is ie ook niet echt nee. Ik block enkel een Firefox plugin, meer niet, en ik heb ook geen preview.

Al ben ik dus iemand die zoekt op inhoud, en dus niet veel waarde hecht aan een preview (al gebruik ik zelf dan weer wel websnapr voor m'n external links).

De content die terugkomt van Google op de SERP is ook een stukwat uitgebreider dan zonder de preview optie aan trouwens.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik heb ook een nieuwe layout sinds 2-3 dagen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:48
Je had hem al een tijdje kunnen hebben door je language op US te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind die nieuwe layout wel prettig. Als je wat specifieker wil zoeken zijn de nieuwe opties erg welkom, imo. Verder staat er nog steeds een grote zoekbalk bovenaan, dus het leidt me verder ook niet af. Het zal wel optioneel worden wanneer Google het uitbrengt dus wat mij betreft een goede stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar ik vond de oude altijd gewoon lekker overzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien de discussie wat breder pakken en youtube's nieuwe layout ook discussiëren, of is dat een ander topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CptGAYos schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:29:
Misschien de discussie wat breder pakken en youtube's nieuwe layout ook discussiëren, of is dat een ander topic? :)
Dude, je gaat toch niet de lay-out van een videodienst naast die van een zoekmachine leggen... 8)7

Ga jij maar je eigen JijBuis-topic openen :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
RaZ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:49:
De reactie van de eerste Google medewerker stamt uit november 2009, zo nieuw is dit dus niet echt. Half jaartje oud alweer. ...
Yep, er is helemaal geen nieuwe layout ..., de TS klinkt als mijn oma die per ongeluk op "Show options..." heeft geklikt ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
djexplo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:26:
[...]

Yep, er is helemaal geen nieuwe layout ..., de TS klinkt als mijn oma die per ongeluk op "Show options..." heeft geklikt ;)
Die is er dus wel, maar wordt niet in elke situatie getoond. Verder bedankt voor je constructieve bijdrage.
Pagina: 1