Problemen met NZB's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.316 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo Tweakers,

Ik heb zo'n 2 weken lang een Usenext account van XSnews.nl... 9/10 bestanden die ik download geeft een error. Sommige bestanden repareren zich met PAR2 bestanden, maar meestal moet ik het weer verwijderen. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit voorkomen? Ik haal de NZB's nu van NZBMatrix, waar je voor moet betalen. Maar ook hier krijg ik telkens beschadigde en/of incomplete bestanden... Alle hulp is welkom,

Master1234

PS: Het spijt me als dit de foute plek is, maar kon nergens anders vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software gebruik je ?
Ik zit zelf ook bij xsnews, gebruik sabnzbd+ en heb (bijna) nooit problemen, zitten altijd wel eens wat bestanden tussen die niet te repareren zijn, maar als ik grof schat gaat toch minimaal 95% altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Hallo Maui71,

Gebruik zelf ook SABnzbd+.. Kun je mij mischien even helpen via msn ofzo? Want snap het gwn egt niet. Stuur je in iedergeval DM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xblast
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 09:12
Het kan ook zijn dat je geheugen errors veroorzaken.
Ik had dezelfde problemen met downloaden, en heb toen een memtest gedaan. Daaruit kwam dat 1 module stuk was.

Proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ken die NZBMatrix matrix niet Ik gebruik de gratis yabsearch en nzb index. Daar kun je al zien of de NZB file compleet is.

Als dat al niet het geval is moet je het daar zoeken.

Zoniet moet je in detail kijken naar je download programma, wat voor errors die heeft, of je de instellingen wellicht terug moet schroeven.

Als het aan de software ligt moet je naar Client Software Algemeen
Als het aan de hardware (memtest ) ligt hoort dit optopic in Processors, Moederborden & Geheugen
Als het aan de news host ligt hoort het in Internetproviders en Hosting

Affijn, ga eerst maar eens uitzoeken in welke stap het mis gaat, dan kan een mod het alsnog verplaatsen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Hallo allemaal,

Dit zijn de specs van mijn geheugen: DDR2 1066Mhz @2.1V en ik heb 5x memtest van Windows 7 uitgevoerd. Geen fouten ondekt. Provider van mij is Telfort, abbo: 20Mbits/s download 1Mbits/s upload. Maximale download snelheid is rond 1,7 Mb/s... Meeste files wat ik download zijn gewoon incompleet... Help aub dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:52

Sick Nick

Drop the top!

...

Je zou een testaccountje bij hitnews.eu kunnen proberen (3 dagen gratis), als het dan wel goed gaat komt het iig niet door je hardware.

[ Voor 76% gewijzigd door Sick Nick op 03-04-2010 20:17 . Reden: Oeps, wel een payserver dus.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Dit is een van de errors wat ik krijg, en ik wordt er helemaal gek van :S

''2010-04-03 20:38:14,454 WARNING: <Article: article=part89of261.pbxfbhfeSpy4$7oCoBaW@dynabyte.local, bytes=384000, partnum=89, art_id=None> => missing from all servers, discarding''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 21:23

painkill

Pain(k)(ill)

Hoe oud zijn de bestanden die je download, alles ouder dan 150/200 dagen kan namelijk wel eens problemen geven.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

painkill schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:42:
Hoe oud zijn de bestanden die je download, alles ouder dan 150/200 dagen kan namelijk wel eens problemen geven.
jup en het heet retentie .. iets wat de meeste wel aangeven
Please show your support for NZBMatrix.com by upgrading to VIP. VIP upgrades are only £7 GBP (Approx $10 USD). As a VIP member you will receive many additional site features, including: 650+ Days Retention, search/browse filters, release watcher, saved searches, partial NZB downloading, Usenet completion, Arcade, NZB Queue, Turn site ads off! and much more! (see here for more info).
650+ is best een boel

Je mag ook vaak best een paar berichten missen, daar zijn juist de par bestanden voor
mocht je downloadprogramma er moeite mee hebben kan het wel eens helpen om eerst zelf even quickpar te laten lopen. en daarna zelf uit te pakken

handige site met veel uitleg
http://www.binaries4all.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 03-04-2010 20:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Bedankt allemaal, dan zal ik het eens anders proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Handig dat de NZB site 650 dagen ondersteunt. Moet je Usenet provider dat ook wel doen....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

-SaveMe- schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:54:
Handig dat de NZB site 650 dagen ondersteunt. Moet je Usenet provider dat ook wel doen....
Eweka komt er anders vrij dicht in de buurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 16:01
Ik verplaats dit topic naar IH.. Schop me als het niet de goede plek is ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich, voor uitsluitend NZB-hosting vind ik dat eigenlijk behoorlijk weinig, niet dat het uitmaakt, als de servers van de providers als Eweka, XSNews en zo 200(+) hebben is dat veel. De TS heeft een nieuwsgroep account bij xsnews.nl, die biedt 250 dagen retentie. ;)

@TS: Controleer je harde schijf of schijven, wellicht zijn er bad sectors of wat dan ook. Makkelijkste is om te beginnen met een tijdelijk (gratis) accountje bij een andere nieuwsprovider. Als dat goed gaat, hoef je niet je hardware te testen.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CptChaos schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:27:
[...]
Op zich, voor uitsluitend NZB-hosting vind ik dat eigenlijk behoorlijk weinig, niet dat het uitmaakt, als de servers van de providers als Eweka, XSNews en zo 200(+) hebben is dat veel. De TS heeft een nieuwsgroep account bij xsnews.nl, die biedt 250 dagen retentie. ;)

...
kweenie ik haal er niet uit dat dit alleen voor nzb files is. (usenet completion) maar ja als je bij xsnews download ziet daar miscchien je bottleneck
bij eweka zitten ze nu op 500+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aristotle25
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2015
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:43:
Welke software gebruik je ?
Ik zit zelf ook bij xsnews, gebruik sabnzbd+ en heb (bijna) nooit problemen, zitten altijd wel eens wat bestanden tussen die niet te repareren zijn, maar als ik grof schat gaat toch minimaal 95% altijd goed.
Ik zelf gebruik Altbinz omdat het op elke pc snel draait. Met programma's als Newsleecher of Grabit gaat het programma na verloop van downloaden steeds trager draaien. Daarnaast ken ik het probleem van Master1234. Óf inderdaad defect geheugen, wat makkelijk te controleren is. Óf verwijder en installeer het programma opnieuw en het probleem kan verholpen zijn, cache probleem. Óf het is inderdaad de retentie, houdt hierbij rekening dat de retentie die je provider aangeeft niet altijd nauwkeurig is. Óf je Usenet provider geeft tijdelijk problemen.

Ps. Probeer altijd even een andere nieuwslezer. Zo ontdek je sneller waar het probleem ligt.

De volgende website biedt altijd oplossing of antwoord op je vraag. Je kunt hun ook een berichtje sturen, hebben mij toen via skype alles stap voor stap uitgelegd en samen ingesteld.
http://www.ikwildownloaden.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit topic is meer dan 3 jaar oud. Ik vermoed dat de gebruiker ondertussen wel geholpen is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.