Toon posts:

Ipv "Bron", "ingang" aangeven op AV receiver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een redelijk triviaal (psychopathologisch?) vraagstukje. Ik ben op zoek naar een receiver, die inplaats van de "bron", de "ingang" aangeeft op het display. Dus, inplaats van Blu-Ray, toslink-1 of iets dergelijks. Nu is dit natuurlijk niet de enige eis en moet het geheel ook nog lekker klinken. Ik vraag me af of hier mensen zijn die een aantal merken weten, die het zo aanpakken.

Reden waarom ik dit wil, is dat ik een ontzettende neuroot ben en ik wil niet op "blu-ray" moeten drukken, om mijn digitenne-kastje aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Hmm?

Ik kan op mijn redelijk oude rotel die namen gewoon veranderen. Kan me niet voorstellen dat dat op nieuwe receivers niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik heb hier een oude sony receiver en ik kan gewoon de naam van de bron zelf invoeren, dus bij bijvoorbeeld origineel TV staat nu PS3, maar op de afstandbediening moet ik nog steeds op TV drukken, iets wat waarschijnlijk niet helpt bij je neurose ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Veel receivers uit de duurdere prijsklasse, kun je gewoon je inputs renamen. Mijn Sony STR-DB925QS uit 1998 (destijds 1500 gulden) ofzo kon dat al, mijn huidige Pioneer VSX-D2011 uit 2001/2002 (destijds 1300 euro) kan dat ook.

Lijkt mij een gevalletje van een feature die je tegenwoordig toch ook wel in de 500 euro prijsklasse zou moeten zien. Je zult het niet aantreffen op een lidl alles in één set van 200 euro "met 5 boksen en een supwoofah"

Overigens kun je natuurlijk de knopjes op je afstandsbediening niet renamen ( ;) ) maar wel wat je receiver weergeeft. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-04-2010 13:24 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien met een logitech harmony erbij wel?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, dat kan natuurlijk weer wel. :)

Maar goed, qua lijstje met merken die dit dus kunnen kan ik al zo oplepelen, alleen de vraag is of dat over de hele prijsrange van die merken gaat, kwestie van ff op de website van de fabrikant de manuals doorspitten:

- Sony
- Pioneer
- Onkyo
- Denon
- Yamaha
- Marantz
- Rotel
- Sherwood (Newcastle)

Van die merken weet ik dat ze (iig bepaalde producten) het kunnen.

[ Voor 84% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-04-2010 13:51 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1