Stars! onder FreeBSD, wil niet draaien.

Pagina: 1
Acties:

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Mijn FreeBSD wil maar niet Stars! draaien.
Dat wil zeggen.

Als ik stars.exe onder DOS op een windowsbak draai, dan krijg ik een mooi window. Als ik stars.exe draai met als extra variable -g GAME.HST dan start ie geen windowsscherm en werkt het zelfs onder DOS4 en hoger zonder dat windows geinstalleerd is.

stars.exe is dus een programma dat onder beide besturingssystemen kan draaien en afhankelijk van de extra parameters wel of geen windows probeert.

Als ik nou onder FreeBSD (4.2-Release) "doscmd" gebruik om stars.exe te starten dan krijg ik de melding (This program requires Microsoft Windows) terug.

Ik voer in: doscmd stars.exe -g GAME.HST
Dus hij zou optie "-g GAME.HST" door moeten geven aan stars.exe zodat die in dos-mode blijft.

Nu mijn vraag. Vergeet doscmd nou gewoon die parameter door te geven of loopt er wat anders mis?

Alvast bedankt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je kan ff een executable bestand maken die stars! met die flag gewoon aanroept dus;
doscmd stars2

Dan weet je of het aan die flag ligt of niet... (btw; ik weet niet zeker of dit gaat werken)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

probeer dit:
code:
1
doscmd "stars.exe -g GAME.HST"

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Bij doscmd "stars.exe -g GAME.HST" geeft ie ook "This program requires Microsoft Windows." |:(

Ik zal binnenkort eens kijken of ie de parameters Uberhaubt wel meeneemt.

Toch bedankt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S