Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een probleemje.
ik heb laatst de experia box van kpn binnen gekregen.
alles deed perfect, totdat iemand hier in huis een andere modem had aangesloten.
dus de experia box er tussen uit.
nu doet de experia box het niet meer , hij wil niet meer op internet.

wie kan mij helpen

alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Wat is de status van de ledjes op de experiabox (en welk type is het)? Kijk vervolgens in de handleiding of hier wat deze betekenen en volg de aanwijzingen.

Verwijderd

Topicstarter
het is de experia box tg789vn.

power :groen
ethernet : groen maar knippert
broadband groen en knippert

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:49
Wat denk je zelf, dat hier waarzeggers zitten die zo kunnen zien wat er aan de hand is en meteen een oplossing hebben?

Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden of gedaan?

Wat voor modem had die andere persoon er tussen gestopt?
Experiabox al gereset?
KPN al gebeld? ....

[ Voor 2% gewijzigd door Taartvarken op 03-04-2010 10:46 . Reden: enters ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Vrij simpel je hebt een firmware upgrade gemist.

Een kwestie van een aantal keer software matig resetten, en afwachten kan zomaar een dag duren voor dat ze de firmware weer aanbieden ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik kan uit je post niet halen of je de Experiabox al weer exact zo hebt aangesloten als toen je m binnen kreeg. Zo nee, dat eerst doen. Dat andere modem ertussen uit, want dat heb je helemaal niet nodig.

En als je alles weer hebt aangesloten zoals het was, daarna verder kijken. Werkt het nog steeds, dan het modem resetten. Dit doe je door met een paperclip het resetknopje (achterzijde) in te drukken tot de lampjes aan de voorkant uitgaan. Na een reset moet je t modem 2 uur met rust laten, het kan even duren voordat hij het weer volledig doet.
djexplo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:51:
Vrij simpel je hebt een firmware upgrade gemist.

Een kwestie van een aantal keer software matig resetten, en afwachten kan zomaar een dag duren voor dat ze de firmware weer aanbieden ...
Niet juist. Je modem zal iedere keer als hij zich aanmeldt zoeken naar een firmwareupgrade. Die upgrades worden alleen gepushed als er een nieuwe firmware uit is. Daarnaast maakt het voor het aanmelden niet uit of je een oudere firmware hebt of niet, zodra je modem zich aanmeldt, gaat deze dan vanzelf de nieuwe firmware ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door _Mystikal_ op 03-04-2010 11:18 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
_Mystikal_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:17:
[..]
Niet juist. Je modem zal iedere keer als hij zich aanmeldt zoeken naar een firmwareupgrade. Die upgrades worden alleen gepushed als er een nieuwe firmware uit is. Daarnaast maakt het voor het aanmelden niet uit of je een oudere firmware hebt of niet, zodra je modem zich aanmeldt, gaat deze dan vanzelf de nieuwe firmware ophalen.
Dat zou inderdaad de meest logische methode zijn :).

Alleen in de praktijk bij Tele2 toch iets anders gezien, na het aansluiten van een modem die 2 maanden in de kast had gelegen en dezelfde symptomen vertoonde. Pas na het resetten van de modem op verschillende tijdstippen, begon de modem opeens met het upgraden van firmware gevolgd door automatische rebooten.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
power
ethernet
dsl

branden groen.
maar als ik op internet wil.
vraagt ie om in te loggen.

maar ken de gebruikersnaam en wachtwoord niet

sorry voor onduidelijkheid, maar ben er zelf niet handig mee.

en heb het niet zo op de service van kpn

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

djexplo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:25:
[...]

Dat zou inderdaad de meest logische methode zijn :).

Alleen in de praktijk bij Tele2 toch iets anders gezien, na het aansluiten van een modem die 2 maanden in de kast had gelegen en dezelfde symptomen vertoonde. Pas na het resetten van de modem op verschillende tijdstippen, begon de modem opeens met het upgraden van firmware gevolgd door automatische rebooten.
KPN netwerk is anders opgebouwd dan dat van Tele2 :)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:29:
power
ethernet
dsl

branden groen.

sorry voor onduidelijkheid, maar ben er zelf niet handig mee.

en heb het niet zo op de service van kpn
Ok, dan heb je bijna alle goede lampjes.

Maar nog steeds geen antwoord op mijn eerdere vraag: hoe heb je het aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
geen splitter rechtreeks na de modem in de DSL
en van de ethernet poort 1 naar de computer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Het klinkt haast of je een vage dialer hebt staan waarmee je probeert te verbinden, gezien de vraag naar een username en password..

Kan je wel direct op de webinterface van je router komen (lokaal op je netwerk dus)?

Verwijderd

Topicstarter
nee, want hij vraagt om die gebruikersnaam en wachtwoord, verder kom ik niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

Iets duidelijker graag, desnoods middels een screenshot of foto'tje oid. Heb je verder al gebrprobeerd om het modem eens helemaal te resetten?
Druk hiervoor met een puntig voorwerp het Reset knopje achter op de KPN Experia Box gedurende +/- 15 seconden in totdat het Power-lampje rood brandt. Nadat de reset voltooid is zal de KPN Experia Box als deze aangesloten is op het ADSL netwerk automatisch de actuele configuratie ophalen via www.kpn.com.

• Brinky.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Wat voor scherm krijg je precies? (screenshot)
De Experiabox zal hier namelijk niet om vragen.
Geeft de computer ook aan dat deze een LAN verbinding heeft?

Het resetten bij dit type Experiabox is overigens via reset knop aan de zijkant. Geen paperclip aan de achterkant.

Wat is overigens status van Internet LED? Deze moet namelijk ook groen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Brinky.nl op 03-04-2010 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
toenet weer ff geprobeerd , met de ip adres.
kwam er nu wel in. maar dan wil ik op verbinden klikken.

maar dan geeft ie boven aan met een stoplicht

Verbinding kon niet tot stand worden gebracht: Verbinding verbroken door gebruiker

Verwijderd

Topicstarter
internet brand niet

• Brinky.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Dan zou ik harde reset proberen wanneer je dit nog niet gedaan hebt. Dit dus met kleine reset knopje aan de zijkant. Houd er wel rekening mee dat het even kan duren voordat het modem weer online is na de reset.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:00:
toenet weer ff geprobeerd , met de ip adres.
kwam er nu wel in. maar dan wil ik op verbinden klikken.

maar dan geeft ie boven aan met een stoplicht

Verbinding kon niet tot stand worden gebracht: Verbinding verbroken door gebruiker
Ok, ga het modem dan eerst maar eens resetten volgens de instructies hierboven. Daarna 2 uur met rust laten.

Werkt het dan niet, helpdesk bellen. Je hebt alles namelijk goed aangesloten, je modem komt alleen niet online.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor hulp
Pagina: 1