• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Paar dagen geleden liet een vriend van me een glas water over zijn laptop vallen een HP dv2700....dus ik gooi snel de accu eruit en de oplader, echt super snel. Laptop op zn kop gehouden etc.

Daarna zijn laptop mee naar huis genomen gelijk uit elkaar gehaald en laten drogen gefohnt dichtbij de verwarming gelaten voor 2 dagen.

Daarna alles in elkaar gezet maar helaas kwam ik niet verder dan een blinkend power ledje ( Het ledje dat normaal brand als je je oplader er in steekt )

Dus toen weer uit elkaar gehaald en zoals ik wel verwachte deed de hardeschijf, de processor en het RAM het nog wel.

Mijn vraag is nu heeft iemand al eerder een blinked power ledje gehad ( blinkt trouwens erg snel ) en hoe groot is de kans dat het moederbord toch is overleden ?

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hoe weet je dat de HD, proc en RAM nog wel werken?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Egemenox
Ik heb een paar borden liggen had ze daar in gezet werkte prima....

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 12:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

weet je zeker dat je alles weer goed aan hebt gesloten ? die connectors zijn nogal gevoelig...
Meestal heeft het bord zelf ook een powerbutton...heb je die geprobeerd ?

Ow, enne was het echt water of stiekem toch cola of zo ? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mike2k op 03-04-2010 02:28 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Egemenox
Hahaha, ja was echt water !!

Knopje had ik gevonden maar er gebeurd niets, moet toch op zoek naar een nieuw moederbord denk ik...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

of een contact met een functie toets is blijven plakken. kan je ook het keyboard loskoppelen?

d:)b :henk d:)b

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37
Genereerd een fohn geen bonk statische eletriciteit?
Kan me vergissen maar dacht het wel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bad Brains schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:50:
Genereerd een fohn geen bonk statische eletriciteit?
Kan me vergissen maar dacht het wel.
Jep, net zo dodelijk als het water (nou ja, bijna dan).
Niet echt ESD-veilig :P.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:50

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb ook eens gelezen dat 2 dagen ook maar karig is.

Als het echt water was, was het geen probleem geweest om dat ding een week of twee zo te laten liggen, totdat hij uit zichzelf helemaal opgedroogd is. Zo te horen heb je nu alles uit elkaar gehaald, en daar zijn laptops gewoon niet voor bedoeld. Ik schat in dat je daar wat essentiële verbindingen wel mee verbroken hebt, hoe voorzichtig je dat ook deed.

Viel de laptop nog binnen de garantie?
En de harde schijf, zeg je, heb je aangesloten op een desktopsysteem. Daar kun je data van backuppen?

Qua scherm krijg je helemaal niets? Geen BIOS, geen POST?
Weet je zeker dat je niet één van de functietoetsen op de laptop hebt ingedrukt, en dat de video-uitgang nu op 'extern' staat, of dat de LCD met zo'n toets is uitgezet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Egemenox
Ik heb meerdere malen laptops uit elkaar gehaald en in elkaar gezet met uiterste zorg en nauwkeurigheid dat ging tot en met nu toe altijd goed maar dit heb ik nog nooit gehad dus, er gebeurd niets behalve dat het ledje rondom de powercable blinkt... geen draaiende fan of wat dan ook.... ( Ik ben wel vergeten in de begin post te vermelden dat op het moment dat er een glas water overheen kwam het beeld trouwens roze werd met allemaal strepen er door heen... op zich een best belangrijk detail 8)7 )

Dus letterlijk niets geen beeld geen ander ledje dat brand maar ik heb geen enkel idee wat het betekent als dat ledje dus blinkt... Laptop viel niet binnen de garantie.. Van de harde schijf kon ik zelfs nog filmpjes afbeeldingen en alles afspelen.

Wat minder is dat ik niet een moederbord heb liggen met dezelfde power aansluiting anders zou ik het kunnen vergelijken. Dus me enige optie is om hetzelfde bord te bestellen voor iets van 120 dollar een nieuw plankje zou de truc het wel moeten doen.
Pagina: 1