Toon posts:

Ok een MSI K7T PRO mobo maar welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb al bij de search gekeken maar ik kom er niet helemaal uit (|:( ???).
Ik wil dus een MSI K7T pro KT 133 chipset +SND+U100 mobo kopen, voor een AMD athlon 1Ghz 200 FSB. Ik wel echter een stabiel systeem maken (vandaar het msi plankje) maar nu wil ik dus goed geheugen op het plankje prikken. Welk geheugen is goed (stabiel en snel) en toch nog enigzins betaalbaar, ongeveer 400 piek voor 256 mb (1 reep).

Groeten Fl:):)r
ps. dit is mijn eerste topic hier, leuk he', ik kijk hier echter al een jaar rond....:o |:(

Verwijderd

Gefeliciteerd!

maar euh, 400 (!!!!) piek voor 256Mb is wel wat veel hoor....

Als je niet veel gaat bus-overclocken voldoet elk PC133-222 (CAS timing) wel. Als je 222 geheugen koopt heb je zoiezo al 100% beter geheugen als jan met de pet op...

Ach, er zullen wel reacties komen als Kingston, bla bla bla bla, maar mijn ervaring is dat geheugen NIET stuk gaat en het overbodige geldverspilling is, als het maar werkt in de 1ste week zoals je wenst en niet, binnen 8 dagen mag je toch omruilen?

Remco

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik zou voor Infineon geheugen gaan, heb ik zelf ook, want ik weet niet of je El Cheapo PC133 op 133 Mhz CAS 2-2-2 krijgt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou voor Infineon geheugen gaan, heb ik zelf ook, want ik weet niet of je El Cheapo PC133 op 133 Mhz CAS 2-2-2 krijgt hoor.

Hoezo? Waar is dat eventueel van afhankelijk? Is het fout om te zeggen dat ik deze pc niet op 133 mhz krijg of krijg ik 'm niet cas 2-2-2?

alvast bedankt
Floor

Verwijderd

Als je geheugen koopt (maakt niet uit of het el-cheapo is of niet) dat is gespecificeerd als pc133-222 dan moet het dus ook als zodanig werken!

Ik ben trouwens wel BLIJ te maken met PC133-333 geheugen. Ik merk het verschil niet! (beetje domme opmerking, maar ik koop liever andere leuke dingen dan iets waar ik geen heil in zie!)

Verwijderd

Gewoon PC100 CAS 222 kan ok gewoon hoor. Aangezien je de FSB van dit bordje niet goed kan opvoeren.

eventueel ECC geregistreerd maar dan wordt het wel wat meer dan 400 piekjes.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Floor: Als je iemand wilt quoten kan je dat doen door [qoute] [/qoute] (en dan wel goed spellen natuurlijk) doen. Dit verhoogt de leesbaarheid aanzienlijk. :)

Just a hint...

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik zelf heb Brand on 3rd. Houd in dat de chippies wel merk zijn maar de rest witmerk. Is bij mij Hyundai PC133-222 geheugen. Ik moet zeggen dat ik nu minder BSOD's heb dan voorheen. Zaten namelijk 3 x 64 MB witmerk in en allemaal verschillende chippies. Werkt wel maar toch niet zo stabiel. Heb nu 2 x 128 MB en op deze manier (brnad on 3rd.) is het toch niet zo duur als bijvoorbeeld Kingston ofzo.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1