Goedendag,
Het volgende probleem doet zich sinds vandaag voor:
- Na het opnieuw installeren van Windows 7 Ultimate 64-bit (legale versie) blijft de PC rebooten tijdens de 'first time setup'. Ubuntu 9.10 boot zonder problemen.
Wanneer ik Ubuntu vanaf de CD boot kan ik alle folders accessen. De schijf geeft geen schrijf/lees-fouten.
Het geheugen heb ik getest met Ubuntu en geeft geen errors.
Aanvankelijk bleef de PC hangen op het Windows Logo met de melding 'Windows starten...'. Nadat ik selecteerde om Windows te starten met de laatst bekende juiste configuratie start het nu wel de first time set-up echter reboot hij daarna meteen.
De veilige modus in lukt niet aangezien deze pas beschikbaar is nadat de first time setup voltooid is.
- Ik heb de installatie meerdere malen uitgevoerd, to no avail.
- Alle apparaten losgekoppeld behalve de monitor en power kabel, geen soelaas.
- BIOS beschikt over de laatste versie.
- USB 2.0 via de BIOS uitgeschakeld (in een vlaag van verstandsverbijstering); geen oplossing.
De installatie-CD lijkt in orde te zijn, het draait namelijk probleemloos op mijn andere systeem.
Specs probleemsysteem:
- Intel Core 2 Duo E5200 @ 2,5GHz
- 4GB DDR3 @ 1,033MHz
- XFX Geforce 9600 GSO 1536MB DDR2
- WDC 640GB 7,200 RPM HDD
- Windows 7 Ultimate x64
- 800W voeding
Specs geen-probleemsysteem:
- Intel Core i7 920 @ 3.2GHz
- 6GB DDR @ 1,033MHz
- Geforce GTX 285
- Windows 7 Ultimate x64
- WDC 500GB 7,200 RPM HDD
- Hitachi 1TB 7,200 RPM HDD
(Tijdens het zoeken op topics kwam ik enkel topics tegen waarbij mensen problemen ondervonden met disksys, daar dit hier niet van toepassing is heb ik een nieuw topic geopend. Als ik het juiste topic over het hoofd heb gezien: mijn oprechte excuses)
Het volgende probleem doet zich sinds vandaag voor:
- Na het opnieuw installeren van Windows 7 Ultimate 64-bit (legale versie) blijft de PC rebooten tijdens de 'first time setup'. Ubuntu 9.10 boot zonder problemen.
Wanneer ik Ubuntu vanaf de CD boot kan ik alle folders accessen. De schijf geeft geen schrijf/lees-fouten.
Het geheugen heb ik getest met Ubuntu en geeft geen errors.
Aanvankelijk bleef de PC hangen op het Windows Logo met de melding 'Windows starten...'. Nadat ik selecteerde om Windows te starten met de laatst bekende juiste configuratie start het nu wel de first time set-up echter reboot hij daarna meteen.
De veilige modus in lukt niet aangezien deze pas beschikbaar is nadat de first time setup voltooid is.
- Ik heb de installatie meerdere malen uitgevoerd, to no avail.
- Alle apparaten losgekoppeld behalve de monitor en power kabel, geen soelaas.
- BIOS beschikt over de laatste versie.
- USB 2.0 via de BIOS uitgeschakeld (in een vlaag van verstandsverbijstering); geen oplossing.
De installatie-CD lijkt in orde te zijn, het draait namelijk probleemloos op mijn andere systeem.
Specs probleemsysteem:
- Intel Core 2 Duo E5200 @ 2,5GHz
- 4GB DDR3 @ 1,033MHz
- XFX Geforce 9600 GSO 1536MB DDR2
- WDC 640GB 7,200 RPM HDD
- Windows 7 Ultimate x64
- 800W voeding
Specs geen-probleemsysteem:
- Intel Core i7 920 @ 3.2GHz
- 6GB DDR @ 1,033MHz
- Geforce GTX 285
- Windows 7 Ultimate x64
- WDC 500GB 7,200 RPM HDD
- Hitachi 1TB 7,200 RPM HDD
(Tijdens het zoeken op topics kwam ik enkel topics tegen waarbij mensen problemen ondervonden met disksys, daar dit hier niet van toepassing is heb ik een nieuw topic geopend. Als ik het juiste topic over het hoofd heb gezien: mijn oprechte excuses)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 22:54 ]