Toon posts:

Processor niet stabiel bij straten Altbinz.exe of grabit.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het starten van grabit of altbinz, begint mijn processor enorm te draaien.. hij warm zich op tot 100 %. zodra ik de apolicatie sluit draait de processor weer normaal.

iemand enig idee hoe dit komt?

ik maak gebruik van:

Dell e520
core 2 duo 1.86 Ghz
Windows 7
4 GB geheugen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien worden er er wat downloads uitgepakt in die programma's? Dat kost nogal veel CPU kracht dus dat kan best de hoge CPU load verklaren.

Dat zou natuurlijk wel betekenen dat het CPU gebruik moet afnemen zodra het uitpakken klaar is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ligt dan aan die applicaties he? ik zie niet in dat dit een probleem is met de hardware.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
maar daarvoor had ik geen problemen met die applicaties.

maar zonder dat de appl uitpakt, loopt de processor alsnog op 80 a 100

iemand andere idee?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Meer info?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:33:
maar daarvoor had ik geen problemen met die applicaties.

maar zonder dat de appl uitpakt, loopt de processor alsnog op 80 a 100

iemand andere idee?
Ja oke maar blijkbaar is dat programma toch iets aan het doen, ik weet hoe snel je dan aan het downloaden bent maar als je echt snel download kost dat ook veel CPU.

In ieder geval is dit geen hardware probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik download wel met hoge snelheden.

oke bedankt voor jullie reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met welke snelheid download je? Downloaden van usenet met 30-40-50 Mbit/sec kan best processorintensief zijn.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-02 14:41
de processor is inderdaad niet erg snel, dus dat veel data wegschrijven/verwerken gaat wat kosten

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
gooi het programe er is af daarna ccleaner over je stysteem gooien ook je register even opschonnen met dat progie
even reboten
en dan weer opnieuw instaleren dit kan de oplossing zijn

PSN: gupkillzone

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:52

jmk

Altbinz, daar zit een automatisch PAR finalize functie in. PAR werkt niet altijd perfect, soms zit er een 100% CPU bug in, heb ik soms ook. Als ik PAR.exe kill(delete key) in process explorer, dan in mijn download mislukt, maar gaat mijn newsprogramma vrolijk verder met andere dingen zonder dat er problemen zijn verder.

Ik heb hetzelfde trouwens gehad met SABnzbD+, een van de betere newsdownloaders.

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1