HDMI audio + analoge audio?

Pagina: 1
Acties:

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 23:27
hallo,

ik heb volgens mij een simpele vraag waar ik zo gauw geen antwoord op kan vinden via google. Ik heb mijn philips hdtv via hdmi aan mijn pc aangesloten. Op mijn pc is ook (analoog) een speakerset aangesloten. Via het playback devices menu in windows kan ik makkelijk de audio switchen tussen mijn speakers en de tv. vraag: kan ik allebei tegelijk gebruiken? Dus HDMI audio output + analoge audio output. Stereo geluid met mijn tv + pc boxen zou fijn zijn bij feestjes :P

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Leuke vraag. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is wat ik zou proberen:
PC via HDMI naar TV, op de achterkant van de TV zoeken naar een line-out (2x RCA) en daar dan de speakers op aansluiten (er van uit gaande dat de speakers een eigen volumeregeling hebben).

Welke grafische kaart gebruik je hiervoor?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bonthouse schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:29:
Leuke vraag. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is wat ik zou proberen:
PC via HDMI naar TV, op de achterkant van de TV zoeken naar een line-out (2x RCA) en daar dan de speakers op aansluiten (er van uit gaande dat de speakers een eigen volumeregeling hebben).
Dan moet je telkens kabels wisselen, ook niet optimaal :P

Voor zover ik weet wordt een applicatie aan één bepaalde geluidskaart gekoppeld zodra ze gebruik maken van de mogelijkheid om geluid af te spelen via Windows (hetzij via DirectX of gewoon via de Windows API), namelijk via de als standaard ingestelde geluidskaart.

Wellicht zijn er applicaties die zich voordoen als geluidskaart, die de mogelijkheid bieden het geluid door te sturen naar meerdere geluidskaarten, maar die kan ik zo snel niet vinden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 23:27
hm ok, ik had verwacht dat het simpel te regelen viel maar heb dat punt van de geluidskaart over het hoofd gezien idd. ik ga vanmiddag verder researchen :)

de kaart die ik gebruik is trouwens een Sapphire 4890 Vapor-X. DVI naar mn monitor en HDMI naar mn TV.

Verwijderd

Sinds Vista heeft Microsoft een ontzettend grote fout gemaakt door het audio gebeuren op de schop te nemen en vervolgens het gedeelte eruit te slopen voor het tegelijk broadcasten naar alle audio endpoints. Nu moet je steeds tussen endpoint switchen. Ontzettend dom. Volgens Microsoft is het de bedoeling dat de huidige audio programma's worden aangepast zodat je het output device in dat programma kan instellen, maar zelfs Microsoft's eigen Media Center heeft die optie nog niet eens! Je moest eens weten hoeveel hier al sinds Vista over geklaagd wordt. En Microsoft vertikt het om er iets aan te doen! Je gaat toch niet steeds je Playback device lopen switchen naar HDMI-audio als je Media Center opstart om een film af te spelen. Dit is echt een van de domste veranderingen ooit in Windows!