Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 11:28
Na de gehele week op internet en in de winkels gekeken te hebben wil ik graag morgen de knoop doorhakken en een lcd-tv kopen. Aangezien hij op mijn slaapkamer komt te staan is 32 inch voldoende. Nu zit ik met een dilemma en er ik heb niemand bereid gevonden die het antwoord heeft op mijn vragen (ook het winkel personeel kon mij niet helpen) Ik hoop dat jullie het antwoord op mijn vraag hebben. Ik heb 3 lcd's gezien waarvan ik de specificaties goed vind en een mooi uiterlijk hebben wat ik ook best belangrijk vind. Dat zijn deze 3:

Samsung LE32B550 (50 hz) a 420 euro

Samsung LE32B650 (100hz) a 528 euro

Philips 32PFL7404H/12 (100hz) a 549 euro (it's aanbieding tot morgen)

Nu was mijn budget eigenlijk rond de 400 a 450 euro. Maar twijfel nu heel erg tussen het 50hz gedeelte en de 100hz omdat ik toch wel een tijdje vooruit wil kunnen met de lcd tv. Hiervoor wil de de lcd gaan gebruiken:

- Full HD films / Blue ray (eminent 7080 mediaspeler)

- Playstation 3

- Analoge Televisie

Wat is een verstandige keuze? is de 50hz samsung voldoende voor mij? of zouden jullie mij aanraden de extra 100 euro uit te geven? Alvast bedankt voor jullie tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tenzij je heel dicht op de TV gaat zitten heb je bijna niets aan 1080p tegen over 720p. Daar is een 32" TV te klein voor om het verschil goed te zien. Misschien dat dit je in je keuze kan helpen. Als je voor een 720p TV gaat zijn er veel meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:31

Nik

Pak de Philips als je analoog gaat kijken, die 7404 doet het best goed op analoog. Des te beter op digitaal overigens. Ik mis bij Samsung altijd vloeiende bewegingen, die 100hz doet bij Samsung niets meer dan 100 keer verversen, maar Philips doet het met zijn 3ms en Natural Motion toch echt beter.

Samsung is voor de prijs echt een heel mooi toestel. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat je voor dat geld (400 tot 450 euro) ook gewoon niet moet zeuren over je beeld. Trek dan gewoon een paar honderd euro extra uit je portemonnee en je hebt er vele meer plezier van (afhankelijk van wat jij waar kunt nemen, wat jij mooi vind, of het dat extra geld voor jou waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
Hmm.. iemand ook tips over de 50hz of 100hz technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 05:53
Geluid is bij de Philips het beste geregeld van de genoemde drie toestellen.. ook vind ik de beeldkwaliteit mooier.. de kleuren zijn rustig.. die van Samsung zijn fel, hard en scherp.. wat overigens voor games juist wel een positief punt is..

Belangrijkste is dat jij de drie toestellen vergelijkt en het toestel kiest wat jij het mooist vind! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
ja dat klopt.. ik vond de samsung juist wel erg mooi in de winkel maar zit met het probleem of de 50hz voldoende is voor wat ik ermee doe..

Philips was inderdaad rustiger beeld maar ook +/- 150 euro duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

jla schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:08:
Hmm.. iemand ook tips over de 50hz of 100hz technologie?
100hz geeft mooier rustiger beeld bij snelle bewegingen. Stilstaand beeld zie je geen verschil. Maar 100hz zegt niet alles. Reactietijd is minstens zo belangrijk.

Ik moet wel zeggen dat film kijken met 100hz soms iets te nep over komt, ik mis dat bioscoop gevoel, de 24P modus met 100hz combineren is echt een ramp... Maar dat is echt persoonlijk.

Ga gewoon lekker shoppen, zet de toestellen naast elkaar en kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 05:53
Nik schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:00:
[...]

100hz geeft mooier rustiger beeld bij snelle bewegingen. Stilstaand beeld zie je geen verschil. Maar 100hz zegt niet alles. Reactietijd is minstens zo belangrijk.

Ik moet wel zeggen dat film kijken met 100hz soms iets te nep over komt, ik mis dat bioscoop gevoel, de 24P modus met 100hz combineren is echt een ramp... Maar dat is echt persoonlijk.

Ga gewoon lekker shoppen, zet de toestellen naast elkaar en kijk!
24P en 100Hz gaan ook inderdaad niet samen.. dat zijn ook twee verschillende technieken die elkaar in de weg gaan zitten ;)

100Hz is rustiger van beeld.. maar of je het er voor over hebt is belangrijk!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 23:08
panasonic geeft een mooi beeld, diepe zwarten. en ook een mooie prijs. bijvoorbeeld de Panasonic Viera TX-L32X10. panasonic maakt trouwens de panels voor de pioneer kuro serie.

er zijn trouwens tig 32" panasonics bechikbaar. ga eens naar de uitgebreidere tvwinkel =)

edit: sorry trouwens dat ik een alternatief voor jouw keuzes gaf =) misschien is het uiterlijk inderdaad niet je smaak .. maar ja, qua beeld is de panasonic toch echt een stukje beter imho.

[ Voor 26% gewijzigd door DrClaw op 02-04-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jla, heb je al een keuze kunnen maken?

Ik ben namelijk net als jij aan het zoeken naar een 32" lcd-tv voor op de slaapkamer.

Van wat ik lees en hoor op het internet is de Philips 32PFL7404H/12 een zeer goede keuze. Lage reactietijd, full hd, mooi design, ... Hij is wel vrij duur (rond de 550 euro) want ook mijn budget is eigenlijk slechts 400-450 euro. (Bij welke it's ben je deze trouwens tegengekomen aan 549 euro? Op de site kan ik m daar namelijk nergens vinden)

Momenteel twijfel ik dus ook om deze te kopen maar als er nog adviezen zijn die jla en mij van mening kunnen doen veranderen dan zijn deze wat mij betreft nog altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
Ik ben er bijna uit en wil gaan voor de samsung le32b650 ik vind het design erg mooi en heeft dezelfde specificaties als de Philips. Toevallig zit er een winkel in de buurt die hem verkoopt voor 499 euro (549 bij media markt) Dat geldt trouwens ook voor de Philips 549 standaard prijs bij de media markt. Hij staat in de its folder die je kunt vinden op hun website maar de actie was maar geldig tot vandaag er is inmiddels een nieuwe folder las ik net in het aanbieding topic. Twijfel nog steeds of ik voor 50 hz samsung (le32b550) of 100 hz moet gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door jla op 03-04-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb eigenlijk dezelfde eisen gehad, en ben uiteindelijk voor de Samsung le32b650 gegaan. Krijg hem van de week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
zeromussov schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:23:
Ik heb eigenlijk dezelfde eisen gehad, en ben uiteindelijk voor de Samsung le32b650 gegaan. Krijg hem van de week binnen.
Ik hoor graag je bevindingen maar waarschijnlijk hak ik de knoop maandag ook door want ik droom al over lcds en dat is niet echt heel goed voor de nachtrust :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind (persoonlijk) dat Panasonic de mooiste panelen levert. De enige fabrikant met IPS-panelen. Die techniek staat bekend om z'n uitzonderlijk goede contrastwaarden (niet naar de marketingcijfertjes kijken, gewoon naast elkaar bekijken) en uitstekende kijkhoek. Misschien komt dat er in de winkel (veel TL-balken) niet uit, maar thuis zul je dat verschil zeker zien :)

Zoiets bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 03-04-2010 17:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:45:
Ik vind (persoonlijk) dat Panasonic de mooiste panelen levert. De enige fabrikant met IPS-panelen. Die techniek staat bekend om z'n uitzonderlijk goede contrastwaarden (niet naar de marketingcijfertjes kijken, gewoon naast elkaar bekijken) en uitstekende kijkhoek. Misschien komt dat er in de winkel (veel TL-balken) niet uit, maar thuis zul je dat verschil zeker zien :)

Zoiets bijvoorbeeld.
Mijn Philips tv heeft ook een IPS paneel, onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:52:
[...]

Mijn Philips tv heeft ook een IPS paneel, onzin dus.
Je hebt gelijk (heb nooit geweten dat Philips die dingen ook gebruikt). Dat is overigens H-IPS uit de LG-fabriek, ik doel op de IPS-Pro (Alpha) panels in de Panasonics. Ik moet toegeven dat ik de 2010-serie nog niet naast elkaar heb kunnen zien, maar ik vond IPS-panelen er altijd uitspringen.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 03-04-2010 20:12 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven 50Hz heeft weinig zin zonder interpolatie filter, zoals bijv. Natural Motion, Motion Plus etc. (zie Wikipedia: Motion interpolation). De term 'rustiger' beeld stamt grotendeels nog uit het CRT tijdperk. Toen bepaalde de verversingsfrequentie namelijk ook het flikkeren. Dat heb je niet meer met LCD/plasma. Hogere frequentie bij LCD heeft alleen nog maar te maken met hoevaak het beeld wordt geupdate. Maar als je een 50Hz bron hebt, kun je wel 100Hz verversen, maar je hebt nu eenmaal niet meer dan 50 beeldjes per seconde. Zonder filter laat je gewoon 2x eenzelfde plaatje zien na elkaar. Een processor kan via bewegingsinterpolatie beeldjes tussen de bronbeelden in verzinnen/berekenen om snel bewegende beelden vloeiender te laten overkomen. Maar om dat niet irritant te laten worden heb je een goed filter nodig. Ik ben er nog niet over uit welke de 'beste' is, maar de TVs in jouw prijsklasse hebben die poespas allemaal niet. 50Hz is dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de AV en AVS fora wordt gesteld dat IPS-Alpha (Pana) minder goed contrast leverd dan S-Pva (Sony/Samsung).

IPS-Alpha: Grote kijkhoek, snel
S-Pva: kleinere kijkhoek, traag, beste contrast
MvA: voorganger van S-Pva, wordt ook doorontwikkeld, komt voor van cheapo tot duur (oftewel, er zijn goede en slechte MVA schermen)

Ik vond dit dus vreselijk lastig, ik zoek ook een 32 incher en twijfelde steeds tussen Panasonic, Samsung en Sony. Ik heb maar een lijstje gemaakt. Ik zit hooguit twee meter van mijn LCD (voeteneind bed), dus ik denk dat ik een full-HD wil. Daarnaast is de kijkhoek ook niet zo'n punt, (we kijken uit bed, rugleuning omhoog).

Eigenlijk kom ik dan uit bij Sony-Samsung. Het gaat nu tussen de ex401en de le32b550, waarbij de Samsung betere reviews krijgt, maar waar AV fora minder eenduidig over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ik zou juist voor de snelheid gaan. In combinatie met en goede beeldverwerkingsprocessor krijg je naar prachtig beeld. Sony vind ik minder contrast leveren t.o.v. andere merken, maar dat komt omdat de kleuren van Sony over het algemeen flets / plat zijn. Philips en Samsung pompen hun kleuren iets meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-08 13:38
zeromussov schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:23:
Heb je hem binnen?
Wil je een kleine review geven?
Pagina: 1