[laptopscherm] zwart/gekleurde strepen (met foto's)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 13:31
Hallo,

Ik heb hier een laptop waarvan het scherm zwart blijft / gekleurde strepen vertoond.
De laptop lijkt op te starten en de lampkes branden maar op geen enkele manier krijg ik beeld.

De laptop is van ne kameraad die nu net op vakantie vertrokken is dus ik kan momenteel niet aan meer details geraken hoe dit de eerste keer voorgekomen is ofzo.

Hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/trero/laptop1.jpg
Na enige tijd beginnen de strepen te vervagen en ontstaan er dus vlekken
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/trero/laptop2.jpg

Alles wat ik weet/geprobeerd heb en dus altijd bovenstaand beeld geeft:
- laptop opstarten met de batterij
- laptop zonder batterij en op netstroom
- tft aangesloten (werkt perfect op mijne laptop, versteek ik de kabel krijg ik zwart beeld op de (kapotte) laptop)
- op het forum gezocht: wat topics gevonden en meestal krijgen ze de laptop nog aan de praat via een tft maar dus niet in dit geval
- google: krijg ik ook resultaten te zien dat het scherm wel eens kapot zou kunnen zijn (na een val ofzo) of dat de 3d kaart kapot is

Wie kan me vertellen wat er aan de hand is of bevestigen dat de laptop inderdaad kapot is?
Enige tips wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Sluit een tft aan op de laptop (terwijl de laptop uitstaat). tft inschakelen, en dan pas de laptop aan.
De laptop zou dan de tft moeten detecteren en er beeld naartoe willen sturen. Geeft deze tft wel goed beeld -> scherm stuk. Geeft deze tft geen goed beeld -> videochip/kaart/moederbord stuk.

Wellicht dat je nog dmv Fn + een van de Ftoetsen de externe vga uitgang aan moet zetten.. maar vaak gaat dat automatisch als de tft aanstaat bij aanzetten van de laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 02-04-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
Getest maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Als ik het goed zie .. is dat een HP?

Welk type, uitvoering, welke GPU? Er is een flink aantal HP laptops met nogal wat problematiek voor scherm / gpu / hitteopbouw / etc.

HP heeft een aantal checklists, maar die verschillen per serie (soms zelfs per uitvoering, zo kun je bij sommige edities middels een functie toets on board diagnostics bereiken, maar bij andere edities van dezelfde serie niet).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
HP Pavilion DV 9500

Ergens iets gevonden gehad om een hard reset uit te voeren (geen power & batterij eruit, dan de start knop 10 sec inhouden en erna batterij enzo er terug in). Dit getest maar zonder resultaat.

Ook volgende pagina vanop de HP site bekeken:
http://h20000.www2.hp.com...nt.jsp?objectID=c00480483

ook zonder resultaat.

Ik geraak nergens in een diagnostics menu ofzo, enkele seconden na het starten heb ik al het scherm met die strepen.

Ik heb ook het memory er al eens uitgehaald om te controleren of dit er nog goed in zat: heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:20
ik had hier laatst een HP pavilion met een Nvidia onboard grafische kaart, deze bleek stuk en is kosteloos door HP vervangen. HP levert levert (in ieder geval in de garantie periode) uitstekende service. Het beeld wat die HP had lijkt niet op dat van jou maar was net of dat je twee scermen op elkaar had met zeer veel strepen er in.

Gewoon HP bellen, ze halen hem op en brengen hem weer terug, in mijn geval dan waar het een exemplaar van 2,5 jaar betrof met nog steeds garantie.
Pagina: 1