Toon posts:

Moederborden dood of gewoon bios dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

Ik heb enige ervaring met pc's, maar ik sta voor een raadsel.
ik heb 2 moederborden; merk asus m2n4-sli en een M2N en deze geven geen beeld meer bij opstarten,
een tijd geleden had ik zo iets van ik wou toch al een nieuwe pc kopen dus laat maar zitten.
maar nu wil ik gaan beginnen aan een aantal servers, en wou hier de passende cpu's opzetten en ram (E.D)
echter geven ze geen beeld meer :S

de cpu's zijn goed, die heb ik gestest op een ander mobo, de graka's zijn perfect, vervangen voor mijn andere graka's (8600 GTS had ik nog ergens 4 van liggen) ram is ook goed, na gelopen maar gewoon normaal (OCZ 1gb 4x) maar ik krijg echt geen beeld van de mobo's....

(achtergrond info)
een kleine 2 jaar terug hielden deze er ineens bijden mee op, gewoon nooit meer beeld van gekregen, heb soms het vermoeden bij een virus gehad, maar ik weet het puur weg niet (firewall = avast!)

Nu weet ik (maar weet niet hoe) dat deze te flashen zijn (t is niet echt gevaren vrij, maar erger dan dit kan niet he :D)

kan iemand mij vertellen hoe ik hier (als de bios dood is) een nieuwe op kan zetten heb t nooit hoeven doen en wil ze niet onnodig opblazen.

gegroet

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:50:
(achtergrond info)
een kleine 2 jaar terug hielden deze er ineens bijden mee op, gewoon nooit meer beeld van gekregen, heb soms het vermoeden bij een virus gehad, maar ik weet het puur weg niet (firewall = avast!)
beide hielden er op hetzelfde moment mee op? lijkt mij niet echt toeval eerlijk gezegd. Wellicht een flinke piekspanning gehad beide?

Desktop | Server | Laptop

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Zijn de grafische kaarten ook in andere sloten getest? Ik denk zelf dat de mobo's gewoon dood zijn, aangezien ze allebij op hetzelfde moment hetzelfde probleem gaven.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

de graka's zijn compleet inorde, heb ze getest in mijn huidige systeem!
voeding is ook in orde en levert voldoende voltage.

ik zal mijn vraag wat duidelijker formuleren;

Ik heb gehoord dat er een manier is een bios te "flashen" of te vervangen, op een moederboard zonder beeld, enkel met het gebruik van een toetsenboard,

mocht dit mogelijk zijn, dan is de vraag hoe?

zo niet, jammer dan!

maar ik weet gewoon dat er een manier is, zelfs als een mobo dood geflashed is om het te "recoveren" (een nieuwe bios er op te knallen) maar ik weet niet hoe...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Waarom zou het flashen helpen, je trekt conclusie's die misschien niet kloppen. Het laatste wat ik zou doen is flashen bij een moederbord die weigerd.

Wat doet het moederbord wel en wat niet.

Laatst had ik een oude p2 moederbord , deze werkte niet, battery leeg, dus moederbord deed helemaal niks.
Daarna de 3 schijven die erin zaten, 1 ervan wilde niet mee werken(in een andere pc wel).

Dus zoveel mogelijk eruit halen, en dan testen, andere voeding proberen etc.