Van windows vista 32bit naar windows 7 64bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb nu een computer met Windows vista 32 bit. Ik wil nu Windows 7 64 bit Upgrade versie gaan kopen zodat ik meer gebruik van mijn werkgeheugen kan maken.

Ik weet dat je voor de overstap van 32bit naar 64 bit een schone installatie moet uitvoeren. Maar ik had ergens gelezen dat je met een Windows 7 64 bit Upgrade versie toch van 32 naar 64 bit kan gaan door eerst een schone installatie uit te voeren en dan de upgrade er overheen. Nu is mijn vraag werkt dit? En wat moet ik anders doen om toch van 32 bit naar 64 bit te gaan?

Met vriendelijke groet, :)
Yuval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Als je nog een oude install cd van Windows XP kun je deze eerst pakken om vervolgens de Upgrade te installeren ;) Heeft bij mij ook gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Gewoon een schone installatie met de Windows 7 Upgrade dvd doen, upgrade van 32 --> 64bit kan nooit, ongeacht de Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt!
Dus alleen de Windows 7 Upgrade dvd met de schone installatie uitvoeren is al genoeg? Dus niet nog die 2de keer de upgrade eroverheen.
En moet ik mijn computer op starten vanuit de dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:22:
Ok heel erg bedankt!
Dus alleen de Windows 7 Upgrade dvd met de schone installatie uitvoeren is al genoeg? Dus niet nog die 2de keer de upgrade eroverheen.
Als je je huidige vista installatie vervangt is 1 maal installeren genoeg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
kleine hijack:

Ik heb nu vista ultimate 32 bits, kan ik dan een upgrade cd kopen en daarmee een schone installatie doen van windows 7 64 bit Professional? Dit omdat je normaal van ultimate alleen naar ultimate kan upgraden, weet niet of hij met een schone installatie van een upgrade cd ook moeilijk doet ? Lijkt me niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet zelfs een schone installatie doen omdat je niet in-place KAN upgraden van de ene naar de andere architectuur (32 > 64) :)

En inderdaad, dat is een hijack die je ook wel had terug kunnen vinden met iets meer zoekwerk
}:|

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
alt-92 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:10:
Je moet zelfs een schone installatie doen omdat je niet in-place KAN upgraden van de ene naar de andere architectuur (32 > 64) :)

En inderdaad, dat is een hijack die je ook wel had terug kunnen vinden met iets meer zoekwerk
}:|
De clean install ging niet om de 32 naar 64, maar meer om de Ultimate naar professional (geizen de 32 naar 64 hierboven word beantwoord).
Wou er niet achterkomen dat ik straks de verkeerde upgrade heb, en hij dus alleen een clean install wil doen om van 32>64 te gaan, in plaats van van ultimate naar professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

da's een downgrade geen upgrade overigens (klinkt raar maar je gaat een SKU omlaag ) maar die clean install moet je dus sowieso doen ongeacht je nu ultimate > professional of niet doet omdat je van 32 > 64 gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1