Vraagje over lawaai koeling en over dubbele kaarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Hi

Ik heb totaal geen verstand van kaarten en chipsets etc, etc. Collega's hebben me geholpen en zijn met een advies gekomen wat betreft type kaart gezien mijn gebruik.

Mijn gebruik zal zijn voor desktop werk en heel af en toe een spel spelen, wat dan meestal een no brainer is en waarbij ik niet kick op prachtige grafische effecten. Ik heb nu een Club 3D 9600 - 256MB kaart die tot nu toe alles prima gedaan heeft en mijn twee huidge schermen (Samsung SyncMaster 943NW) prima aanstuurt. Mij viel wel op dat als ik naar de specs kijk dat deze alleen D-Sub VGA aansluiting heeft.

http://tweakers.net/pricewatch/197985/samsung-syncmaster-943nw.html#tab:info

Vraag 1: Als ik nu een kaart met 2 DVI aansluitingen pak, kan ik toch gewoon via een verloopstukje toch nog de oude schermen aansluiten neem ik aan? Of werkt dat alleen van VGA scherm naar DVI kaart?

Volgens mijn collega's zou ik prima met een NVIDIA 240 / 250 serie uit de voeten kunnen. Als ik op de pricewatch hierop filter kan ik echter niet het geluidsnivo achterhalen van de koeling van de kaarten. De nieuwe pc komt in de woonkamer te staan en ik wil hem dus zo stil mogelijk hebben.

Vraag 2: Tips in dit segment voor super stille kaarten? Wel graag een kaart met 64bit W7 drivers beschikbaar.

Vraag 3: Als ik later een 2e kaart erbij plaats en ik wil 3 of 4 schermen dan hebben. Kan W7 daar zonder meer mee overweg? Het gaat hier niet om gamen op 3-4 schermen!!! Dus ik DENK dat ik dat SLi functie niet nodig heb. Kan ik dan zelfs een ander merk kaart er naast zitten?

Alvast bedankt
Gabrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Vraag 1: Als ik nu een kaart met 2 DVI aansluitingen pak, kan ik toch gewoon via een verloopstukje toch nog de oude schermen aansluiten neem ik aan? Of werkt dat alleen van VGA scherm naar DVI kaart?
Mits de DVI aansluitingen op de kaart van het type DVI-I zijn kun je ze met een simpel verloopje als VGA aansluitingen gebruiken.
Volgens mijn collega's zou ik prima met een NVIDIA 240 / 250 serie uit de voeten kunnen. Als ik op de pricewatch hierop filter kan ik echter niet het geluidsnivo achterhalen van de koeling van de kaarten. De nieuwe pc komt in de woonkamer te staan en ik wil hem dus zo stil mogelijk hebben.
Dan denk ik dat het het handigste is om op zoek te gaan naar reviews van de 240 en 250. Let wel op dat er ook kaarten zijn met alternatieve koelers en dat die dus anders kunnen presteren qua geluid.

edit:

Als je nu een 9600GT hebt dan is een GT 240 een stap achteruit, niet voor uit.

Vraag 2: Tips in dit segment voor super stille kaarten? Wel graag een kaart met 64bit W7 drivers beschikbaar.
Ik denk dat in dit segment een HD5750 nog net passief te koelen kan zijn mits er sprake is van voldoende airflow, een GTS250 is dat niet. Een segment lager, rond de GT240 is alles passief te koelen en is het dus, qua geluid, een kwestie van een passieve kaart op te zoeken.
Vraag 3: Als ik later een 2e kaart erbij plaats en ik wil 3 of 4 schermen dan hebben. Kan W7 daar zonder meer mee overweg? Het gaat hier niet om gamen op 3-4 schermen!!! Dus ik DENK dat ik dat SLi functie niet nodig heb. Kan ik dan zelfs een ander merk kaart er naast zitten?
Klopt, SLI is niet nodig daarvoor. En in Windows 7 hoef je ook niet meer op te letten dat alle kaarten dezelfde drivers moeten gebruiken. Kortom, mag geen enkel probleem zijn, zo ongeveer alles waar W7 drivers voor zijn moet kunnen werken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Erg compleet antwoord. Hartstikke bedankt !!