Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
beste mede tweakers :) ,

ik heb thuis 2 computers staan met 1 computer met vista en de andere computer met xp.
deze computer heb ik in 2005 gekocht.
sinds enige tijd loopt mijn klok niet meer gelijk met het net.
elke keer als ik hem opnieuw opstart gaat hij terug naar 1 januari 2005. |:(

bij synchroniseren krijgt hij geen verbinding.
dan krijg ik deze foutmelding:
"er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie met clock.via.net uit te voeren.
uit veiligheidsoverwegingen kan Windows geen synchronisatie met de server uitvoeren omdat de datum niet overeenkomt, pas de datum aan en probeer het opnieuw."
voor dit probleem heb ik verschillende oplossingen gevonden op internet.
zoals andere servers toevoegen aan het systeem.
dit werkt echter niet.

weet iemand of hier een ( makkelijke) oplossing voor is ?
alvast bedankt!

groetjes marijn.

[ Voor 0% gewijzigd door rinusnl op 02-04-2010 17:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Biosbatterijtje vervangen :)

of heel misschien staat de datum in het bios verkeerd...

[ Voor 55% gewijzigd door maarud op 02-04-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
maarud schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:44:
Biosbatterijtje vervangen :)

of heel misschien staat de datum in het bios verkeerd...
oja helemaal vergeten naar te kijken, hij stond inderdaad op een verkeerde datum.
bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ehm, zou Windows je systeemtijd (dus BIOS klok) niet gewoon aanpassen? Doet XP bij mij iig wel en meen dat Vista het destijds ook deed (anderhalve maand RTM gedraaid toen-ie uit was).

Het is trouwens wel humor dat je bij een tijdsynchronisatie de melding krijgt dat het niet kan syncen omdat de klok mogelijk verkeerd staat. Het is toch de bedoeling ervan om die goed te zetten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet als het verschil te groot is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
ja dat klopt, dan geeft hij waarschijnlijk aan dat het verschil ( +/- 5 jaar) te groot is om te synchroniseren. ;)
hopelijk als ik hem vanavond opstart dat hij gelijk het goede aangeeft. anders snap ik het niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je klok dan weer niet klopt, moet je de knoopcell op je moederbord vervangen, die is leeg. Zoals ik al zei, Windows slaat de systeemklok gewoon op in je BIOS. Enige reden waarom die een reset zou krijgen, is dat de batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
Ik heb dat meestal met dualboots tussen linux/windows XP: windows XP gaat iedere keer wanneer ik linux opstart over op tijdzone GMT +4:30 (geen flauw idee waarom), ook al staat linux ubuntu 9.04 gewoon op GMT +1 (CET) en stel ik XP ook telkens in op CET GMT +1. Niet getest in zomertijd periode. Probleem bleef over meerdere installaties van XP/ubuntu

Persoonlijk vermoed ik dat er wat mis is met mijn "verkregen" versie van XP, aangezien andere XP versies dat probleem niet hebben, evenals vista/7.

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 07-04-2010 14:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Hero Of Time schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:28:
Als je klok dan weer niet klopt, moet je de knoopcell op je moederbord vervangen, die is leeg. Zoals ik al zei, Windows slaat de systeemklok gewoon op in je BIOS. Enige reden waarom die een reset zou krijgen, is dat de batterij leeg is.
je hebt helemaal gelijk. had gisteravond gekeken en hij was weer terug, eens kijken of dit mij lukt omdat ik dit nog nooit gedaan heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rinusnl schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:46:
[...]

je hebt helemaal gelijk. had gisteravond gekeken en hij was weer terug, eens kijken of dit mij lukt omdat ik dit nog nooit gedaan heb :9
Zo moeilijk is 't niet. Je haalt de batterij eruit en gaat naar een elektraspeciaalzaak en haalt een nieuwe. Stop die erin (zorg dat je geen vette vingers achterlaat) en het zal weer als een zonnetje draaien.
Gamebuster schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:29:
Ik heb dat meestal met dualboots tussen linux/windows XP: windows XP gaat iedere keer wanneer ik linux opstart over op tijdzone GMT +4:30 (geen flauw idee waarom), ook al staat linux ubuntu 9.04 gewoon op GMT +1 (CET) en stel ik XP ook telkens in op CET GMT +1. Niet getest in zomertijd periode. Probleem bleef over meerdere installaties van XP/ubuntu

Persoonlijk vermoed ik dat er wat mis is met mijn "verkregen" versie van XP, aangezien andere XP versies dat probleem niet hebben, evenals vista/7.
Heb je toevallig je tijd op UTC staat in Linux? Kijk hiervoor op de Help wiki van Ubuntu (https://help.ubuntu.com/community/UbuntuTime). Er zou verder geen reden zijn waarom je opeens op GMT +4:30 komt (zelfs UTC zou 't niet moeten zijn).

Pagina: 1