Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe adresboek & emails OE migreren naar Outlook *

Pagina: 1
Acties:

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 14:12
Tweakers,

Vrij recent hebben we een andere pc aangeschaft, dit omdat de ' oude' pc opstart problemen had en imiddels 10 a 15 jaar oud is.
Nu heb ik de pc wel weer aan de praat gekregen, er zaten 2 hardeschijven in, heb er nu 1 uit gehaald en nu start de pc wel op en kom ik in windows.

Nu wil ik graag de belangrijkste items er toch nog afhalen, voor m'n vader zijn dat toch wel de emailadressen en de emails zelf.
Deze items wil ik graag overzetten naar de nieuwe pc waar met Windows 7 word gewerkt en met Microsoft Office outlook 2007, maar dat is het probleem, dat lukt nog niet.

Aangezien op de oude pc volgens mij werd gewerkt met Outlook Express ben ik daar eens in gaan zoeken maar krijg ik het volgende probleem:

Wanneer ik outlook express opstart krijg ik na enkele seconden :
- Een error, het bestand Wininet.dll ofzo mist en outlook sluit daarna.
- In de verkenner heb ik enkele bestanden gevonden met outlook adress book maar daar staan lang niet alle adressen in.

- De muis werkt niet meer..en er is geen internetverbinding omdat de drivers niet herkend worden...dus ik weet nog neit wat te doen...gewoon met het toetsenbord is het wel te doen allen werkt het iets langzamer.

Graag zou ik horen wat te doen om dit toch over te zetten.
Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik pas de topictitel even aan (was: Problemen met adresboek & emails Outl. Express/Micros. Outl.). Zoek, wegens de leeftijd van OE, even in stokoude topics van de afgelopen 10 jaar over OE / OL: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 14:12
Dankje, maar iemand nog suggesties om dit op te lossen want het werkt natuurlijk niet allemaal meer zo eenvoudig als dat het zou moeten werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met al die oude topics kun je in ieder geval wel opmaken welke bestanden je nodig hebt.
Helaas zeg je er niet bij welke Windows en Outlook Express-versie er op die oude PC staat want dat wil nog wel eens een groot verschil maken qua upgrademogelijkheden...

Dus als je die info kunt verschaffen dan kunnen we je waarschijnlijk wel aan een passende oplossingsrichting helpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het helpt ook om aan te geven waar je precies vast komt te zitten.
Een wab-file kan je op de volgende manier importeren;
http://www.msoutlook.info/question/408

Verder migratie info kan je hier vinden;
http://www.howto-outlook.com/howto/migratefromoewlm.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De email zelf staat standaard in de map documents&settings/user/local settings/applicationdata/identities/nogwattes.

Zoeken op .dbx wil ook wel werken, dan vind je ook wel de lokatie. Wel is die map standaard verborgen.

als je die map geheel kopieert kun je 'm gewoon weer importeren in outlook (importeren vanuit outlook express archiefmap)

Adresboek is een .wab (windows address book) file. Staat ook in je userdir, en dan applicationdata/microsoft/adress book uit mn hoofd

Vanuit dos dus even kopieeren naar een usb stick of externe hdd, of gewoon de hdd even bij die nieuwe pc in aansluiten.
Pagina: 1