Over Array.Sort(strings), neem onderstaand voorbeeld:
Verwachte debug output:
B
1
Reële debug output:
b
1
Aangezien B voor b komt, leid ik hieruit af dat StrComp correct is en dat Array.Sort niet correct werkt voor String arrays. M.a.w. een bug in VB.NET. Of zie ik iets over het hoofd
Over Console window:
Hoe zorg je ervoor dat het Console window gewoon blijft staan als het programma ten einde is?
Zijn al afgekeurd:
1) Ctrl+F5
dit geeft geen Debug output
2) iets als Console.ReadKey() of Stop op het einde van je programma
het kan toch niet dat je code in je programma moet zetten om ervoor te zorgen dat je IDE doet wat je wil?
Als laatste: waar vind ik het "Console window" zoals hier uitgelegd? Als ik een console applicatie uitvoer wil ik geen apart venster, maar gewoon een gedockt venster in VS, & volgens die post is dat dus mogelijk in VS 2005, maar ik kan het nergens terugvinden in VS 2008.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Module Module1 Sub Main() Dim arrStr() As String = {"B", "b"} Array.Sort(arrStr) Debug.Print(arrStr(0)) Debug.Print(StrComp("b", "B")) Console.Write("some console output") Stop End Sub End Module |
Verwachte debug output:
B
1
Reële debug output:
b
1
Aangezien B voor b komt, leid ik hieruit af dat StrComp correct is en dat Array.Sort niet correct werkt voor String arrays. M.a.w. een bug in VB.NET. Of zie ik iets over het hoofd
Over Console window:
Hoe zorg je ervoor dat het Console window gewoon blijft staan als het programma ten einde is?
Zijn al afgekeurd:
1) Ctrl+F5
dit geeft geen Debug output
2) iets als Console.ReadKey() of Stop op het einde van je programma
het kan toch niet dat je code in je programma moet zetten om ervoor te zorgen dat je IDE doet wat je wil?
Als laatste: waar vind ik het "Console window" zoals hier uitgelegd? Als ik een console applicatie uitvoer wil ik geen apart venster, maar gewoon een gedockt venster in VS, & volgens die post is dat dus mogelijk in VS 2005, maar ik kan het nergens terugvinden in VS 2008.