X509 certificaat vanaf webapplicatie installeren [div]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Is er een manier om een X509 (.pfx) vanuit een webapplicatie (asp.net of anders) op de store van de client te installeren, zonder hem apart te moeten downloaden. Kun je dat op één of andere manier naar de browser pushen? Onze webapplicatie doet authenticatie via deze certificaten, maar het is een crime om support te leveren iedere keer als men een certificaat moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Natuurlijk kan je dat niet pushen, dat zou namelijk de beveiliging van de eindgebruiker te niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Tja, dat is met veel dingen zo en dat had ik wel verwacht, maar het probleem is dat bijvoorbeeld firefox een andere certificate store gebruikt. Ik zou een .exe kunnen maken in C# die via de X509Certificate class de installatie doet, maar dat werkt niet in firefox en al helemaal niet op een Mac. Vandaar dat ActiveX ook geen optie is in dit geval.

Die push manier zou toch ook via een ja/nee confirm kunnen lopen, zodat de gebruiker in ieder geval een bericht krijgt? Ik begrijp gerust dat je niet compleet silent die installatie kan doen, maar één of twee (gebruiksvriendelijke) klikken is niet erg.

[ Voor 26% gewijzigd door keesdewit op 02-04-2010 17:15 ]