Zoeken op robuste (waterproof) producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Er is tegenwoordig best een groot aantal waterdichte en valbestendige producten op de markt. Met name bij compactcamera's, mobiele telefoons en gps apparatuur zijn deze producten aantrekkelijk voor een bepaalde doelgroepen, zoals buitensporters.

Het is nu erg lastig om snel op deze producten te zoeken in de pricewatch en een vergelijking te maken tussen deze producten.

De eenvoudigste oplossing zou een vinkje 'waterproof' zijn, eventueel aan te vullen met vinkjes 'valproof', 'vorstproof'.

Probleem is alleen dat je dan geen onderscheid kan maken tussen 1m waterproof of 10m waterproof. Dit zou opgelost kunnen worden met een schuifbalk voor waterdiepte, valhoogte enz.

Beter lijkt mij echter om de IP-codering te verwerken. Je zou dan moeten kunnen zoeken op producten beter of gelijk aan IP-58 of IP-582, waarin bij de laatste ook de stoot-energie is meegenomen. De IP code lijkt mij de prettigste manier op op deze producten te zoeken.

Verzoek dus of dit als optie kan worden toegevoegd bij de categorieën compactcamera's, mobiele telefoons, gps-ontvangers en eventueel videocamera's en mp3-spelers.

Edit: Ik ben er intussen achtergekomen dat de term 'GPS-ontvanger' niet helemaal eenduidig is. Met GPS-ontvanger doel ik hier op de zogenaamde recreatieve GPS apparaten, voor bergwandelen en dergelijke.

[ Voor 8% gewijzigd door 2_05 op 02-04-2010 19:12 . Reden: Betekenis GPS-ontvanger niet eenduidig ]