Toon posts:

i7 Systeem start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een jaar geleden een pc gekocht en sinds een week start ie niet meer op.
Dit zit er in mijn pc:

Intel i7 920
GigaByte GA-X58A-UD3R
3x OCZ 2gb 1600 geheugen
XFX GeForce GTX 260 Black Edition
OCZ 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit
OCZ ModXStream Pro 600W

Er brand geen lampje meer op mijn moederbord dus heb ik het samen met een vriend van me getest met een andere voeding, maar nog steeds startte mijn computer niet op en brandde er geen lampje op mijn moederbord. Ook dachten we dat het knopje misschien niet werkte, ook dit hebben we getest en jammer genoeg ging mijn computer nog steeds niet aan.

Ik had de onderdelen bij Alternate gekocht maar omdat ze het niet zelf in elkaar hebben gezet weigeren ze om mijn computer na te kijken en zeggen ze dat ik het zelf uit moet zoeken wat er aan de hand is en dat als ik weet welk onderdeel defect is, dat ik met het defecte onderdeel naar Alternate toe moet gaan en dat zij zullen kijken of het onder de garantie valt.
Ik zelf heb bij lange na niet zoveel verstand van computers dan vele van jullie dus ik hoopte dat een van jullie mij kon helpen met het zoeken naar het defecte onderdeel.

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 12:45
Mijn eerste gedachte zou zijn voeding inderdaad, maar omdat je die al getest hebt zou ik dan toch neigen naar het moederboard. Ik zou voor de zekerheid proberen om even met minimale inhoud op te starten.
Even de dimmetjes 1 voor 1 proberen als eerste. Anders eventuele pci sloten eruit halen

Steam

• __1337__
  • Laatst online: 19-02 13:07
Als ik het zo hoor klinkt het alsof je moederbord geen stroom meer krijgt en dus kapot is. Ik zou je moederbord demonteren en meenemen, maar als je niet zo technisch bent en zij hebben jouw systeem geassembleerd dan zou ik erop staan dat zij het doen :). Ga gewoon langs de TD daar :).

[ Voor 5% gewijzigd door __1337__ op 02-04-2010 15:30 ]

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
was de voeding waarmee je getest heb wel toe reikend dus kwa power
en staat toevalig het aan en uit knopje op de voeding wel goed je zal de eerste niet zijn
waar dit perongeluk over het hoofd woord gezien ik heb het ook al gehad
probeer ook even een andere voedings kabel

PSN: gupkillzone

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:32

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik zou alles er even uithalen en dan proberen op te starten, misschien maakt het moederbord ergens sluiting met de kast.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-02 23:07

HaTe

haat niet

Op dat moederbord brand sowieso geen lampje als hij uit staat of aan staat (ik heb hem ook). Kijk inderdaad even of het knopje op de voeding niet op uit (0) staat.

//edit
Zie ik net dat ik mijn sig nog even aan moet passen :')

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 02-04-2010 15:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Topicstarter
remcoverhoeven schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:38:
was de voeding waarmee je getest heb wel toe reikend dus kwa power
en staat toevalig het aan en uit knopje op de voeding wel goed je zal de eerste niet zijn
waar dit perongeluk over het hoofd woord gezien ik heb het ook al gehad
probeer ook even een andere voedings kabel
Ik heb inderdaad gekeken of het knopje aan of uit stond en in beide standen deed de computer niks.
De andere voeding was er eentje van 450 W, maar het ging er niet echt om of daadwerkelijk op mijn computer kon werken , maar gewoon om te kijken of mijn moederbord stroom kreeg en dat kreeg ie niet want anders zou er een lampje op gaan branden.

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:42:
[...]

Ik heb inderdaad gekeken of het knopje aan of uit stond en in beide standen deed de computer niks.
De andere voeding was er eentje van 450 W, maar het ging er niet echt om of daadwerkelijk op mijn computer kon werken , maar gewoon om te kijken of mijn moederbord stroom kreeg en dat kreeg ie niet want anders zou er een lampje op gaan branden.
Er gaat dus geen lampje branden. Alleen als je voltages gaat veranderen (volgens mij), maar daar moet hij eerst aan voor gaan :').

//edit
Alhoewel. Er brand wel 1 lampje!! Dat is die van het CMOS reset knopje aan de achterkant.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 02-04-2010 15:46 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• __1337__
  • Laatst online: 19-02 13:07
Freddy_Fish schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:41:
Ik zou alles er even uithalen en dan proberen op te starten, misschien maakt het moederbord ergens sluiting met de kast.
Hij heeft het moederbord al een jaar he.. ik ga er vanuit dat ie de rest van het jaar al heeft gewerkt. Lijkt me stug dat ie ineens contact maakt met de kast? ;)

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:42:
[...]

dan vrees ik ook voor je mobo bij mij brand er ook een lampje op me mobo als hij uit staat dus dat zal bij jou ook wel het geval zijn als die niet brand is toch je mobo stuk ben ik bang

PSN: gupkillzone

Verwijderd

Topicstarter
remcoverhoeven schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:14:
[...]

dan vrees ik ook voor je mobo bij mij brand er ook een lampje op me mobo als hij uit staat dus dat zal bij jou ook wel het geval zijn als die niet brand is toch je mobo stuk ben ik bang
Ok dank je wel.

Iedereen bedankt voor zijn hulp, ik zal dan mijn moederbord eruit halen en dan morgen naar de Alternate brengen.

• HaTe

HaTe

haat niet

Er klopt iets niet. Weer je zeker dat je de X58A-UD3R hebt en niet de EX58-UD3?
De X58A-UD3R bestaat nog niet eens een jaar! 2 maanden is deze nog maar verkrijgbaar.
Ook branden er op de X58A-UD3R geen lampjes!

Pagina: 1