Ervaringen kopen in UK

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik ben van plan om een 5.1 cinema set aan te schaffen.
De Q Acoustic 2000 cinema pack.

Deze blijkt in de UK vele malen goedkoper te zijn. Op de een of andere manier vind ik het toch een beetje tricky om in het buitenland te bestellen. Gaat voor mijn doen toch om een aardig bedrag.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bestellen in de UK?

Wat is de kans dat mijn bestelling straks wel aankomt?
Wat moet je doen als het beschadigd is?
Wat zijn als consument zijnde je rechten?

De webshop waar ik de set gezien heb is.

www.audiovisualonline.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik heb ooit bij wirefreehomes.co.uk een set Monitor Audio Silver speakers gekocht voor ongeveer 700 euro inclusief levering. Beide speakers werden netjes verpakt geleverd door GLS een dag of 3 na verzending. Niets op aan te merken.
Mijn vriendin heeft ook al een groot keyboard besteld in de UK en ook geen problemen mee gehad. Dus de kans dat er iets niet aankomt is wel zeer klein. Zelfde met bestellingen in de USA. Als je met Paypal betaald loop je ook minder risico als er toch iets verkeerd loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb mijn midi-keyboard uit de UK laten komen toen de pond historisch laag stond. Betreft een aankoop van €150 + €20 verzending terwijl het hier in België €280 kostte. Dat is allemaal perfect gegaan en zoals je zegt: via paypal loop je weinig risico. Het enige probleem dat ooit kan opduiken is bij een defect. Lees wat RMA betreft de voorwaarden van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zal even opsommen wat ik afgelopen jaar uit de UK heb laten overkomen met TNT, DHl, UPS en andere pakketdiensten:
-Makita accuboormachine
-Makita circelzaag en haakseslijpmachine
-Makita accu's
-JBL Speakers
-Wii-games
-Boeken
-meerdere onderdelen voor mijn MGF
-inbouw kranen voor de badkamer
-etc. etc.

Allemaal verschillende aanbieders en gekocht via Ebay, en rechtstreeks. Nog nooit ook maar een probleem gehad op welke wijze dan ook!
Het is als je een goede aanbieder vindt geen enkel probleem, soms zijn alleen de verzendkosten wat aan de hoge kant. Het mooie is dat de UK Europa is en je dus geen extra import- of andere heffingen hebt!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
Ik heb ook al meerdere dingen uit de UK over laten komen naar hier:

- Koptelefoon
- 2 cd's

Wat me op viel is dat de koptelefoon binnen 3 dagen in huis was en de 2 cd's er bijna 2 weken over deden. Ligt geloof ik aan Royal Mail, beetje pauper postbedrijf in de UK. Vorige keer was mijn bubbelenvelop met cd erin zelf open gemaakt :O.

Maar de items die geleverd zijn werken perfect :D dus probeer Royal Mail te mijden maar bestellen moet je zeker doen als het het verschil waard is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
thanks voor de replys,

Ik ga ze bestellen en laat het jullie weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandera schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:37:
dus probeer Royal Mail te mijden maar bestellen moet je zeker doen als het het verschil waard is !
De Royal Mail staat als één van de betrouwbaarste ter wereld bekend. Daarnaast zien de onafhankelijke controlecijfers er heel behoorlijk uit. Ik denk dat je net pech hebt gehad met je zending (helaas staken ze met enige regelmaat bijvoorbeeld), maar om nu de hele RM als onbetrouwbaar te bestempelen gaat mij veel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vorige week sony in-ear oordopjes besteld via Amazon uit de UK. Tot m'n grote verbazing waren die er al na 3 dagen :) Betaald via Creditcard, was de enige optie daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
Oh wacht, ik zie dat alles wat via brievenbuspost van RM wordt verzonden hier in NL wordt bezorgt met SelectMail. Misschien ligt het daar wel eerder aan want die komen maar 1x in de week hier langs :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een server van HP besteld in de UK bij mijn leverancier. Voor 18 euro kwam die deze kant uit. Dit is een ML115 die hier ongeveer 600 euro is en daar in de opruiming. Ik hoop dat die deze week komt. Ik ga het meer doen als het mij echt goed bevalt. Voor de 9 euro meer dat ik normaal betaal ga ik toch echt serieus er vaker over denken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mandera schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:35:
Oh wacht, ik zie dat alles wat via brievenbuspost van RM wordt verzonden hier in NL wordt bezorgt met SelectMail. Misschien ligt het daar wel eerder aan want die komen maar 1x in de week hier langs :(.
Mijn ervaringen met SelektMail zijn ook niet geweldig inderdaad, kan goed dat het aan hun ligt ipv. aan RM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SelektMail is inderdaad een drama. Toen ik nog in NL woonde, woonde ik in een portiek waar de bezorger van SM het in zijn hoofd haalde om aan te bellen, het reeds betaalde pakket op de brievenbus te leggen (portiekdeur stond altijd open) en weg te rijden. Tsja, ik opende de deur, zag niemand staan en ging weer naar binnen. Uren later kwam mijn vriendin thuis met het pakketje dat al die tijd op de brievenbus had gelegen...

Maar goed, we dwalen af ;)
Pagina: 1