Toon posts:

Probs met proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij heeft een computer die de hele tijd vastloopt, (ten alle tijde het maakt niet uit wat ie doet). Nu heb ik hem gevraagd hoe warm zijn proc wordt.

Dit is een AMD Athlon 700 (niet geoc'ed) die idle warmer dan 60 C wordt.

Dit is volgens mij niet normaal.

Kunnen jullie mij vertellen hoe warm deze proc eigenlijk mag worden?

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Lijkt me niet gezond nee. Ik neem aan dat je ook in het bios gekeken hebt voor de temperatuur? Sommige programma's zitten er heel ver naast (doordat je mobo er graden bij optelt ofzo)..

Check de temperatuur eens een keer in het bios als je pc nog helemaal koud is. Als ie dan ook > 50 graden aangeeft is de temp sensor gewoon slecht ingesteld of kapot.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat dus in de bios.

Hij heeft dezelfde cpu-koeler als ik en mijn proc komt niet boven de 40 C uit, kan het zijn dat z'n koeler niet goed zit?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58
Op vrijdag 09 maart 2001 13:20 schreef Remi_Alone het volgende:
Hij heeft dezelfde cpu-koeler als ik en mijn proc komt niet boven de 40 C uit, kan het zijn dat z'n koeler niet goed zit?
Dat kan idd zo zijn ja.;)
Haal de koeler er voorzichtig af, en plaats hem daarna er weer voorzichtig op.Kijk dan eens of het uitmaakt. Zo niet,misschien Artic Silver proberen? :?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Is een goede tip.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus wel het warmteprobleem, hij heeft nu een koeler uit een auto gesloopt en tegen zijn kast geplaatst de temp. zakt nu naar 40 graden.

Het probleem is dat we niet weten waar die warmte vandaan komt, zijn cpu koeler zit goed dat hebben we al getest, maar nu waren er verschillende cpu temp proggies die zeiden dat het voltage op zijn mobo niet goed was (nee sorry ik weet niet welk voltage)

Kan het zijn dat een mobo superheet wordt door een te hoog voltage?

Verwijderd

Topicstarter
Even dit topicje hoog houden... sorry maar ik zou graag antwoord willen hebben.

Verwijderd

De computer staat niet naast een verwarming ?? Wel koelpasta gebruikt ??, heb je goede in en outtake fans ?? Hele hete harde schijf misschien ?? Of teveel kabels die zorgen voor een 'dalletje', waar alle warmte blijft hangen ???

R.
Pagina: 1