• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 21:58

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik ben niet zo super techneut, maar ik hoor dat de E6600 goed te overklokken is.

Ik heb 350 Watt voeding
Asus P5VD2-X motherbord
2GB RAM 433Mhz(of in de buurt)

temperatuur volgens speedfan is 44 MAX dat ik ooit gezien heb.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik moet overklokken ?
Als het niet gaat,dan heb ik maar pech.

Alvast bedankt voor de hulp

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Daar zijn genoeg topics over op GoT, gewoon even de zoekbalk gebruiken. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
eerst gewoon veel over lezen, ik had ook een e6600 en daar valt wel wat mee te doen ja, maar ik zou eens goed naar je voeding kijken want die geeft niet veel ruimte

Incompl te

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ik ben al 2 uurtjes aan het google, maar ik vindt geen duidelijke informatie. Ach als het echt zo lastig is dan heb ik maar pech. Bedankt voor de snelle reacties alvast ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Pykow op 02-04-2010 14:33 ]

• ArnoAG

Incompl te

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 15:05
Grofweg zijn er 2 manieren, softwarematig en hardwarematig. Softwarematig kan via een simpel programma'tje in windows zelf en volgens mij heeft Asus hier zelfs een tool voor.

Hardware matig is via het bios, hiervoor zul je dus de handleiding van het mobo moeten doorspitten om te kijken wat de opties zijn.

De belangrijkste tip: doe rustig aan, stapje voor stapje

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ja een kennis vertelde mij, Dat ik mijn pc al sneller kon maken met een goede BIOS update.
Als ik ga google, kom ik allemaal op sites waar je moet betalen etc. Fake sites dus.

ik ben geintresseerd om mijn systeem iets sneller te maken ;) zodat ik iets meer FPS kan krijgen in sommige games.

Wil eind dit jaar een nieuwe pc gaan kopen

[ Voor 31% gewijzigd door Pykow op 02-04-2010 14:46 ]

• ArnoAG
wees erg voorzichtig met die bios update, die moet je eigenlijk alleen doen als je serieuze problemen hebt en echt niet anders kunt, ik heb met een bios update mijn p5b gefried. in elk geval, flash je bios nooit uit windows

Incompl te

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Kijk dat zijn nog eens tips waar ik wat aan heb.
dan blijf ik daar mooi vanaf haha. wil nog wel kunnen gamen

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09-2025

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Heb je dit verhaal op Hardware.Info al doorgelezen?

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-01 08:50
Ga naar http://www.asus.com/Search.aspx?SearchKey=P5VD2-X voor bios updates, drivers en handleidingen voor je mobo. In 2.4.2 van de manual van je mobo staan de (voor jou model zeer beperkte) overclock settings. Kijk naar de setting CPU clock (ookwel FSB). Deze kan kan je redelijk veilig omhoog schroeven maar neem eerst wel even de FAQ die ArnoAG al poste door.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Bedankt,
Ik ga eens de sites bekijken en de manual door lezen.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
je hebt geen bios update nodig hoor om te overclocken... en door alleen een bios-update uit te voeren wordt je pc echt niet sneller hoor ;)
wat jij moet doen is een beetje zoeken naar overclocken en FSB (Front Side Bus) op google...
en dan zul je snel merken dat overclocken betekend dat je je processor sneller laat lopen...
De snelheid van je processor wordt vastgesteld door 2 parameters : een multiplier en de FSB snelheid...
bijv een 1 ghz processor die dan draait op een FSB van 200 mhz heft een multiplier van 5... Want 5 x 200 mhz = 1 ghz...
Die multiplier staat meestal vast, dus wat je dan doet is de FSB verhogen... In het voorgaande voorbeeld doe je dan bijv de FSB op 233 mhz en dan draait je cpu opeens op 1.165 Ghz (233 x 5) ipv de oorspronkelijke 1 ghz...
Dit is het in een notendop, via de BIOS kun je dus die FSB instellen, maar zoek nog wat uitgebreidere info op het net zou ik zeggen...
Pagina: 1