Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo

Op een XP computer heb ik recent het Media Center Style (royale) theme geïnstalleerd. Dat werkt gewoon.
Thema probleem; 1
Evenals heb ik Royale Noir geïnstalleerd:
Thema probleem; 2

Maar als ik opnieuw opstart, werkt dat bij Royale wel. Thema blijft
Bij Royale Noir komt dan de oude Windows-klassiek. Dan moet ik thema opnieuw instellen. Dat komt doordat er bij Royale Noir bij 'Vensters en knoppen' niets staat. Bij Royale wel.

Mijn vraag: Hoe krijg ik bij Royale Noir ook een 'Vensters en knoppen'-vermelding, of hoe kan die komen te staan onder 'Media Center style?'

PS: Media center style (Royale) heb ik geinstalleerd via een setup, royale noir doormiddel van het thema, (.msstyles) naar C:/WINDOWS/Resources/Theme/... te kopieren.

Edit: Als ik het thema aanklik vanuit de RAR, dan komt het zo:
Thema probleem; 3
wel goed dus

[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 02-04-2010 14:24 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
Eh....kun je die Royal Noir niet via een setup installeren? Misschien dat je kunt aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt? Je hebt ze van een website gedownload neem ik aan....staan daar geen tips? Ik bedoel je bent vast niet de eerste die deze thema's gedownload en geinstalleerd heeft.

Enneh...als ik het hier goed lees moet je hem gewoon uitpakken en de .msstyle dubbelklikken om hem te installeren, dus niet zomaar kopieeren...

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 02-04-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
sorry, vergeten te zeggen
dan kan ik
a) het mapje niet deleten
b) in de read me staat:
copy this Royale folder.
paste into your themes folder (for example: c:\windows\resources\themes)
double click the luna.msstyles
heb ik dus gedaan
dubbelklik zorgt voor vele problemen als je niet kopieert, heb daar ervaringen mee.

PS: en die setupvan media center was een .exe van installshield

[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 02-04-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
F.West98 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:36:
sorry, vergeten te zeggen
dan kan ik
a) het mapje niet deleten
b) in de read me staat:

[...]

heb ik dus gedaan
dubbelklik zorgt voor vele problemen als je niet kopieert, heb daar ervaringen mee.

PS: en die setupvan media center was een .exe van installshield
Geeft niet...maar eh...oke...dat je eerst moest kopieren heb ik geen ervaring mee. In de tijd dat ik nog XP gebruikte (ehh...5 jaar terug ofzo) kon ik volgens mij de .msstyles gewoon dubbelklikken....maar goed. Misschien dat iemand anders een beter idee heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat thema is niet 100% compatible meer dan als die niet goed blijft ' hangen' :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
TheVMaster schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:39:
[...]

Geeft niet...maar eh...oke...dat je eerst moest kopieren heb ik geen ervaring mee. In de tijd dat ik nog XP gebruikte (ehh...5 jaar terug ofzo) kon ik volgens mij de .msstyles gewoon dubbelklikken....maar goed. Misschien dat iemand anders een beter idee heeft :?
dat thema moet je nu o
ok nog dubbelklikken, in die map (windows/...)
alt-92 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:45:
Dat thema is niet 100% compatible meer dan als die niet goed blijft ' hangen' :)
dat is bij elk thema wat je van themexp download.
bij die ene kreeg ik een setup, waardoor er registersleutels werden geinstalleerd... daardoor staat hij bij 'vensters en knoppen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Draai je SP3 en zijn die themes nog op SP2 gemaakt? Kan zomaar verschilletje zijn...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:25:
Draai je SP3 en zijn die themes nog op SP2 gemaakt? Kan zomaar verschilletje zijn...
ik draai SP3
dit thema is door microsoft ontwikkeld voor Media Center 2005, maar die werd uiteindelijk blauw. iemand heeft hem weer gevonden in een la bij Microsoft
gewoon een goed theme
in een VM met SP1, werkt niet (zelfde probleem)
in een VM met SP2, zelfde probleem

ontdekt: media center style heeft een registersleutel
winxp-style ook
windows-klassiek ook
royale noir niet

Heb nu zune theme
dat is noir met startknop oranje

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 02-04-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het hele punt is: de .msstyle bestand moet dezelfde naam hebben als de map waar deze in staat. Is dit niet het geval (bijvoorbeeld map heet Royal Noir, maar thema heet luna.msstyle), dan werkt 't niet.

Verder, het dubbelklikken op een .msstyle 'installeert' niets, het opent alleen het bestand op dat moment van die locatie. Als je afmeld en opnieuw aanmeld (herstarten doet 'tzelfde) dan kan je het thema niet meer kiezen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak in de map "C:\Windows\Resources\Themes" een map, pak daar de map Shell en bestand Luna.msstyles in uit, nu zal je wel de Luna theme kunnen kiezen via "eigenschappen voor beeldscherm"-"Vormgeving"
Hero Of Time schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:03:
Het hele punt is: de .msstyle bestand moet dezelfde naam hebben als de map waar deze in staat. Is dit niet het geval (bijvoorbeeld map heet Royal Noir, maar thema heet luna.msstyle), dan werkt 't niet.
Dat is niet perse nodig, XP zal zoeken naar .msstyles bestanden in de mappen die in C:\Windows\Resources\Themes staan, voor je eigen duidelijkheid is het handig als die mappen de naam van de theme hebben maar je kan ze ook (de mappen) 1,2,3,4,etc noemen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:20:
Maak in de map "C:\Windows\Resources\Themes" een map, pak daar de map Shell en bestand Luna.msstyles in uit, nu zal je wel de Luna theme kunnen kiezen via "eigenschappen voor beeldscherm"-"Vormgeving"

[...]

Dat is niet perse nodig, XP zal zoeken naar .msstyles bestanden in de mappen die in C:\Windows\Resources\Themes staan, voor je eigen duidelijkheid is het handig als die mappen de naam van de theme hebben maar je kan ze ook (de mappen) 1,2,3,4,etc noemen.
dat werkt niet
allebei werkt het niet
zoals ik al zei: is het misschien een registersleutel die ontbreekt?
de setup van de media center style had nl. wel een registersleutel toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 02-04-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:20:

[...]

Heb je dit zelf al eens geprobeerd? Want ik krijg echt niets in de dropdown als de namen niet overeen komen. Ik heb dit al zo vaal gezien met custom thema's, mapnaam a, thema naam b.msstyle, geen weergave. Dubbelklikken op de .msstyle werkt uiteraard wel, maar je zal het thema niet kunnen instellen op die manier.
F.West98 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:55:
[...]

dat werkt niet
allebei werkt het niet
zoals ik al zei: is het misschien een registersleutel die ontbreekt?
de setup van de media center style had nl. wel een registersleutel toegevoegd
Ik heb bij mijn XP nooit registersleutels aan hoeven maken om een thema te kunnen gebruiken. Via de uxtheme.dll patch (omdat ik geen thema's van MS gebruik in XP) kan ik gewoon elk thema in \Windows\Resources\Themes\ zetten met de juiste overeenkomende naam.
Waar heb je het thema precies vandaan (link ernaar) zodat anderen kunnen kijken of het misschien aan het thema ligt of wat eventueel je oplossing zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:21:
[...]

Heb je dit zelf al eens geprobeerd? Want ik krijg echt niets in de dropdown als de namen niet overeen komen. Ik heb dit al zo vaal gezien met custom thema's, mapnaam a, thema naam b.msstyle, geen weergave. Dubbelklikken op de .msstyle werkt uiteraard wel, maar je zal het thema niet kunnen instellen op die manier.
dat heb ik al gedaan
[...]

Ik heb bij mijn XP nooit registersleutels aan hoeven maken om een thema te kunnen gebruiken. Via de uxtheme.dll patch (omdat ik geen thema's van MS gebruik in XP) kan ik gewoon elk thema in \Windows\Resources\Themes\ zetten met de juiste overeenkomende naam.
Waar heb je het thema precies vandaan (link ernaar) zodat anderen kunnen kijken of het misschien aan het thema ligt of wat eventueel je oplossing zou kunnen zijn.
patch heb ik al
link: http://www.istartedsomething.com/20061029/royale-noir/

alle sites verwijzen hiernaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, bij mij werkt 't gewoon. Zie screenshot, maak een zelfde omgeving en het moet werken.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30aqe80.jpg

@Mr Stagger Lee,
Als ik het .msstyle bestand de naam 'Luna' laat houden, komt er geen 'Royale' in de dropdown tevoorschijn. Toon mij een plaatje waar jouw bevinding in staat, pas dan geef ik toe dat het mogelijk is. Het gebruik van een andere methode (a la ThemeXP) wordt afgekeurd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
bij mij is het ook dat als ik het msstyles bestand aanklik dat royale er komt, ook al is het luna.
maar als je dan via rechtermuisknop > eigenschappen gaat, staat hij er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:18:
@Mr Stagger Lee,
Als ik het .msstyle bestand de naam 'Luna' laat houden, komt er geen 'Royale' in de dropdown tevoorschijn. Toon mij een plaatje waar jouw bevinding in staat, pas dan geef ik toe dat het mogelijk is. Het gebruik van een andere methode (a la ThemeXP) wordt afgekeurd ;).
Tis al weer een aantal jaar geleden dat ik in XP "gestyled" heb dus even gechecked in een virtuele omgeving en je hebt gelijk. ;)
Dacht echt dat ik toendertijd zelf (makkelijke) namen verzon en daar de .msstyles is zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

F.West98 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:26:
bij mij is het ook dat als ik het msstyles bestand aanklik dat royale er komt, ook al is het luna.
maar als je dan via rechtermuisknop > eigenschappen gaat, staat hij er niet bij
Precies, maak het nou eens zoals het in mijn plaatje staat, dus zowel de map als de .msstyle bestand met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
oké het werkt nu
foutje van mijn kant
ik had het thema per ongeluk Rolaye Noir ipv Royale Noir genoemd
nu werkt het gewoon, zal ik ook onthouden voor later!
bedankt voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ben je nu? :+