[C++ / Windows7] Mulimedia API: Enable line-in

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17
Hallo, ik ben bezig met een multimedia applicatie voor Windows7 waarbij ik o.a. muziek wil afspelen via de line-in naar speaker.

Ik Windows7 zit er ergens (ver weg gestopt: Control Panel->Sound->Recording->Line in) de optie om dit enablen ("Listen to this device".

Is dit ergen aan te sturen vanuit SW?
Ik heb al de complete multimedia API doorgelezen (en geprobeerd, inclusief mute/on/off) waar heb geen idee of ik dit ook vanuit SW aan kan sturen.

Heeft iemand ervaringen met deze API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Niet zozeer een concrete oplossing, maar je moet er in Win 7 rekening mee houden dat input devices pas beschikbaar worden zodra ze een signaal krijgen/ingeplugd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Als het echt een line in is, ga je er geen geluid uit krijgen. Tenzij je via de drivers kunt instellen dat het een line out wordt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17
Jaap-Jan, daarom stond er ook "via Line-in naar speaker" (line in redirecten naar speaker out dus)
Ik ben me er idd van bewust dat devices pas beschikbaar zijn zodra ze zijn ingeplugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik heb geen idee of het mogelijk is om direct monitoring programmatisch te controleren, de nieuwe audio API's sinds Vista zijn erg complex: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms679156

Wat ik wel weet is dat direct monitoring op praktisch alle externe audio interfaces wel zit met een fysieke knop op de interface. Als je het via een scherm aan kan zetten lijkt me dat het meestal een specifieke feature van een geluidskaart driver is, omdat de audio stream direct van de line-in naar de output moet en niet via het OS of zelfs een applicatie omdat je daar uiteraard delays van krijgt.