Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Dus...Youtube heeft een nieuwe layout (ik persoonlijk vind de layout er niet beter op geworden, maargoed). Sinds gisteren, toen Youtube de nieuwe layout in gebruik heeft genomen, kan ik moeilijk filmpjes kijken. Bij normale 480P filmpjes schommelt het CPU gebruik al tussen de 30 en 40%, wanneer ik schakel naar 720P schiet het CPU gebruik al naar de 95%, de interface in Youtube is dan enorm traag (enorme delay in het menu bijvoorbeeld, terugschakelen naar 480P duurt letterlijk 7 seconden) en filmpjes spelen ook niet vloeiend meer af.

Ik weet 100% zeker dat woensdag (voor de nieuwe layout) alles prima werkte, geen hoog cpu-gebruik en ik kon de filmpjes gewoon zonder stotteringen bekijken. Zelfs 1080P ging vloeiend, iets wat nu echt helemaal niet meer gaat. Het ligt dus echt aan de nieuwe Youtube layout :/.

Aan mijn systeem zal het niet liggen, want voorheen werkte het allemaal prima. Maar toch even de specs van de laptop:

Intel Core 2 Duo T8300 (2.4Ghz)
3GB Ram
Nvidia 9600M GT
250GB 7200RPM harde schijf.

Ik heb verder sinds woensdag op donderdag niks aan de software op de laptop veranderd, het traag afspelen is dus echt begonnen na de introductie van de nieuwe layout.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en wat ik eraan kan doen? Ik zie zo snel op Youtube ook geen mogelijkheid om terug te schakelen naar de oude layout :'( . Ik hoopte eerst nog dat die nieuwe layout een 1 april grap was, maar helaas lijkt het daar niet op :P .

Overigens weet ik niet of het topic hier gaat staat, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 08-09 15:19
heb je al geprobeerd om je flash player even te updaten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rupie schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:18:
heb je al geprobeerd om je flash player even te updaten?
Net even op advies van jou gedaan: geen enkel effect. Nogsteeds hoog cpu verbruik en schokkende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:02
Welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Weet je zeker dat het aan Youtube ligt? Probeer eens je PC opnieuw op te starten, dan alleen 1 browservenster en alleen Youtube te openen?

Verder: informatie als OS, browser en versie van Flash is wel handig.

[ Voor 20% gewijzigd door pinockio op 02-04-2010 11:33 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
pinockio schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:32:
Weet je zeker dat het aan Youtube ligt? Probeer eens je PC opnieuw op te starten, dan alleen 1 browservenster en alleen Youtube te openen?

Verder: informatie als OS, browser en versie van Flash is wel handig.
Ik heb net opnieuw opgestart, 1 browservenster met Youtube geopend en helaas nogsteeds hetzelfde. CPU gebruik is erg hoog, het is onnodig om te zeggen dat de laptop dan ook onnodig warm wordt :P.

Het os is Windows 7 Professional 64-bit. Browsers zowel Internet Explorer 8 als Firefox 3.5.8, in allebei de browsers treedt dit probleem op. Flash versie 10.0.45.2 (de nieuwste volgens de Adobe website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens chrome te gebruiken. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:54:
probeer eens chrome te gebruiken. ?
Net geïnstalleerd. In Chrome is het een stuk beter, 720P schommelt het cpu gebruik tussen de 40-50% en is speelt het vloeiend af. Vreemd dat Firefox en IE er dan zo'n probleem mee hebben :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:00:
[...]

Net geïnstalleerd. In Chrome is het een stuk beter, 720P schommelt het cpu gebruik tussen de 40-50% en is speelt het vloeiend af. Vreemd dat Firefox en IE er dan zo'n probleem mee hebben :/ .
Chrome Rulez!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn Chrome crashed Flash nogal vaak, weet niet precies waar het door komt maar het lijkt er op dat als ik een Flash filmpje (op youtube) afspeel en dan mijn laptop op slaapstand doe, en dan 10 min later weer dat filmpje wil kijken dat 'ie dan crashed.

Chrome is inderdaad wel een mooie browser :).

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2010 12:43 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 14:04
Nieuwe pc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer http://www.youtube.com/html5 te gebruiken, als het goed is kost dit veel minder cpu omdat je zelf de player mag kiezen (VLC/WMP/...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Heb nu een tijdje Chrome gebruikt, Youtube werkt nu wel goed. Echter ben ik zelf niet zo'n fan van Chrome omdat Google privacy niet echt als hoge prioriteit heeft. De zoekmachine Google gebruik ik wel, maar internetbankieren en andere zaken doe ik liever zonder dat Google over me rug meekijkt. Ook op het internet is genoeg te vinden over dat Chrome niet privacy bewust is, ik gebruik Chrome dus liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Cubic X schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:00:
[...]

720p, trekt je videokaart dat wel dan?
Kan zijn dat de cpu dan bijspringt, en dan volloopt.
Sorry, had beter moeten lezen dat je al eerder 1080p vloeiend had afgespeeld :(

[ Voor 10% gewijzigd door Thasquealer op 02-04-2010 17:24 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die beta is voor mij niet zo lekker, elk filmpje crashed nadat ik full screen ga. okay... nu ben ik uit de beta en crashed elk filmpje uit full screen mijn browser.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2010 18:26 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Thasquealer schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:23:
[...]

720p, trekt je videokaart dat wel dan?
Kan zijn dat de cpu dan bijspringt, en dan volloopt.
Sorry, had beter moeten lezen dat je al eerder 1080p vloeiend had afgespeeld :(
Jup, 1080P werkt goed. Zelfs Blu-ray rips op 1080P kan ik prima afspelen, zonder framedrops ect. Het is alleen Youtube die dit heeft. Het systeem lijkt me krachtig genoeg, een 9600M GT en een T8300 op 2.4Ghz.

Maar zoals ik al eerder zei werkt het in Chrome goed (al vind ik 40% processor belasting voor 720P nog aan de hoge kant, maar het speelt iig goed af), alleen ben ik geen fan van Chrome. Jammer dat de nieuwe Youtube dan minder goed werkt in Internet Explorer 8 bij mij.
Pagina: 1