• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Ik heb een Sanyo Z1 beamer, deze heeft de laatste paar maanden last van strepen op het beeld. je hebt hier voornamelijk last van wanneer je wit / licht beeld projecteert of als je in windows zit. Het wil voorkomen dat na enkele uren draaien dat hij stopt met het projecteren van deze strepen..

de strepen die je in beeld krijgt zijn schuinen en golven / bewegen over het beeld..

ik heb de lamp er al een keer uitgehaald en niks raars opgemerkt aan de lamp.

ik heb getest en vervangen:
* andere vga kaart
* andere vga kabel
* open geschroefd en niks gevonden

heeft iemand ideeën of suggesties?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een stomme vraag, maar heb je ook de lamp is schoon gemaakt? Wellicht dat dat scheelt... :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:49:
Misschien een stomme vraag, maar heb je ook de lamp is schoon gemaakt? Wellicht dat dat scheelt... :)
hoe zou je die schoonmaken? gewoon met een droge doek lijkt mij?

extra info
beamer is inmiddels 3+ jaar oud.. precieze leeftijd en lampduur kan ik helaas niet meer opzoeken.. ik schat rond de 1200 lampuren.. de schatting komt omdat ik hem 2de hands gekocht heb met ong 400-600 uren

[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 02-04-2010 10:53 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:49:
net hele beamer uit elkaar gehaald en met een knijp balgje schoongeblaasd.. iig de strepen heb ik nog steeds last van.. nu ook van een roze streep aan de linkerzijkant.. kortom hij gaat nog een keer open.. waarschijnlijk 1 van die glaasjes verkeerdom terug geplaatst..