Na een upgrade van mijn cpu en geheugen heeft mijn pc nu de volgende specs.
- ASUS M4N78 SE AM2+.
- AMD Phenom II 965 3,4Ghz Quadcore (Black Edition)
- Geil 4B DDR2 Dualchannel kit 1066Mhz (5-5-5-15).
- Club3D ATI Radeon 5770 overclocked edition.
- Dawicontrol DC-310E PCI Express 1x E-sata/RAID controller.
- Chieftec SST-3141SAS.
- 2x 750GB Western Digital HD.
- 2x 1TB Western Digital HD.
- Plextor PX-830UF Externe USB/Firewire DVD Drive.
De machine draait op Ubuntu linux 9.10 met alle nieuwste updates.
Sinds ik de update gedaan heb draait de machine wel goed, maar loopt hij soms vast...
Ik heb al geprobeert om het geheugen handmatig in te stellen in de BIOS, maar dit hielp niet.
Ik moet de clock handmatig instellen op 553mhz anders draait het geheugen op 800mhz en niet op 1066mhz
Ik heb de timings op 5-5-5-15 gezet en ik heb zowel ganged als unganged geprobeert, wat dat ook zijn mag.
Ik heb zelf een instelling genaamd "memory overvoltage" op 2,3V gezet, dit was 1,8V.
Nog steeds loopt mijn machine vast, heeft iemand een idee wat ik hieraan verder nog kan doen ?
- ASUS M4N78 SE AM2+.
- AMD Phenom II 965 3,4Ghz Quadcore (Black Edition)
- Geil 4B DDR2 Dualchannel kit 1066Mhz (5-5-5-15).
- Club3D ATI Radeon 5770 overclocked edition.
- Dawicontrol DC-310E PCI Express 1x E-sata/RAID controller.
- Chieftec SST-3141SAS.
- 2x 750GB Western Digital HD.
- 2x 1TB Western Digital HD.
- Plextor PX-830UF Externe USB/Firewire DVD Drive.
De machine draait op Ubuntu linux 9.10 met alle nieuwste updates.
Sinds ik de update gedaan heb draait de machine wel goed, maar loopt hij soms vast...
Ik heb al geprobeert om het geheugen handmatig in te stellen in de BIOS, maar dit hielp niet.
Ik moet de clock handmatig instellen op 553mhz anders draait het geheugen op 800mhz en niet op 1066mhz
Ik heb de timings op 5-5-5-15 gezet en ik heb zowel ganged als unganged geprobeert, wat dat ook zijn mag.
Ik heb zelf een instelling genaamd "memory overvoltage" op 2,3V gezet, dit was 1,8V.
Nog steeds loopt mijn machine vast, heeft iemand een idee wat ik hieraan verder nog kan doen ?
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!