Goedemorgen,
Al enkele dagen ben ik bezig om een server te hertstellen van een fikse crash.
1:
We hebben een backup van de EDB en STM bestanden en deze worden ook gewoon gemount in Exchange Server, enkel op het moment dat dit gebeurt, krijg ik in het logboek de melding dat ik de maximale grootte van het bestand bereikt heb.
Dit is geen probleem, want vanaf W2k3 R2 SP2 zou het mogelijk moeten zijn om in het register bij je mailstores de databse grootte te aangeven, dit lukt dus niet.
Ik heb de D-WORD waarde in het Nederland en in het Engels geprobeerd, hij wil de database niet mounten en blijft bokken op het feit dat die groter is dan 18GB.
De databaser (priv1.edb/stm) is in werkelijkheid iets groter dan 18GB.
2:
De public mailstore kan zonder problemen geladen worden, maar ook daat is alles mee gezegt.
Bij het openen van een Public Folder krijg ik de volgende foutmelding:

Dit zou wijze op het feit dat erg geen virtuele ExAdmin directory zou zijn, dat klopt ook, die is nergens te vinden, maar ik kan hem ook met geen mogelijkheid aanmaken, wat te doen dus??
In het logboek wordt ook veel over MAPI geschreven en het niet kunnen inloggen:
Ik zit dan ook absoluut niet te wachten op reacties als "Ga op google zoeken" e.d, omdat ik weet dat ik al 26 uur aan 1 stuk gedaan heb en dus geen oplossing bied.
Gaarne serieuze reacties!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Daan
Al enkele dagen ben ik bezig om een server te hertstellen van een fikse crash.
1:
We hebben een backup van de EDB en STM bestanden en deze worden ook gewoon gemount in Exchange Server, enkel op het moment dat dit gebeurt, krijg ik in het logboek de melding dat ik de maximale grootte van het bestand bereikt heb.
Dit is geen probleem, want vanaf W2k3 R2 SP2 zou het mogelijk moeten zijn om in het register bij je mailstores de databse grootte te aangeven, dit lukt dus niet.
Ik heb de D-WORD waarde in het Nederland en in het Engels geprobeerd, hij wil de database niet mounten en blijft bokken op het feit dat die groter is dan 18GB.
De databaser (priv1.edb/stm) is in werkelijkheid iets groter dan 18GB.
2:
De public mailstore kan zonder problemen geladen worden, maar ook daat is alles mee gezegt.
Bij het openen van een Public Folder krijg ik de volgende foutmelding:
Dit zou wijze op het feit dat erg geen virtuele ExAdmin directory zou zijn, dat klopt ook, die is nergens te vinden, maar ik kan hem ook met geen mogelijkheid aanmaken, wat te doen dus??
In het logboek wordt ook veel over MAPI geschreven en het niet kunnen inloggen:
Ik ben nu echt al dagen bezig om de boel weer aan de praat te krijgen, en deze dingen los ik gewoon niet meer op met een google search, want ik heb echt al alles geprobeerd.Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: MSExchangeSA
Categorie van gebeurtenis: MAPI Session
Gebeurtenis-id 9175
Datum: 2-4-2010
Tijd: 9:38:11
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER02
Beschrijving:
The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
De aanmeldingspoging bij de server van Microsoft Exchange is mislukt.
The MAPI provider failed.
Informatiearchief van Microsoft Exchange Server
ID no: 8004011d-0512-00000000
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Ik zit dan ook absoluut niet te wachten op reacties als "Ga op google zoeken" e.d, omdat ik weet dat ik al 26 uur aan 1 stuk gedaan heb en dus geen oplossing bied.
Gaarne serieuze reacties!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Daan
[ Voor 0% gewijzigd door DJVG op 02-04-2010 09:56 . Reden: typo ]
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!