Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
Goedemorgen,

Al enkele dagen ben ik bezig om een server te hertstellen van een fikse crash.

1:
We hebben een backup van de EDB en STM bestanden en deze worden ook gewoon gemount in Exchange Server, enkel op het moment dat dit gebeurt, krijg ik in het logboek de melding dat ik de maximale grootte van het bestand bereikt heb.
Dit is geen probleem, want vanaf W2k3 R2 SP2 zou het mogelijk moeten zijn om in het register bij je mailstores de databse grootte te aangeven, dit lukt dus niet.
Ik heb de D-WORD waarde in het Nederland en in het Engels geprobeerd, hij wil de database niet mounten en blijft bokken op het feit dat die groter is dan 18GB.
De databaser (priv1.edb/stm) is in werkelijkheid iets groter dan 18GB.

2:
De public mailstore kan zonder problemen geladen worden, maar ook daat is alles mee gezegt.
Bij het openen van een Public Folder krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bb5a040a1b24/4bb5a040a1358-evs1.JPG

Dit zou wijze op het feit dat erg geen virtuele ExAdmin directory zou zijn, dat klopt ook, die is nergens te vinden, maar ik kan hem ook met geen mogelijkheid aanmaken, wat te doen dus??

In het logboek wordt ook veel over MAPI geschreven en het niet kunnen inloggen:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: MSExchangeSA
Categorie van gebeurtenis: MAPI Session
Gebeurtenis-id 9175
Datum: 2-4-2010
Tijd: 9:38:11
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER02
Beschrijving:
The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
De aanmeldingspoging bij de server van Microsoft Exchange is mislukt.
The MAPI provider failed.
Informatiearchief van Microsoft Exchange Server
ID no: 8004011d-0512-00000000

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Ik ben nu echt al dagen bezig om de boel weer aan de praat te krijgen, en deze dingen los ik gewoon niet meer op met een google search, want ik heb echt al alles geprobeerd.

Ik zit dan ook absoluut niet te wachten op reacties als "Ga op google zoeken" e.d, omdat ik weet dat ik al 26 uur aan 1 stuk gedaan heb en dus geen oplossing bied.

Gaarne serieuze reacties!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Daan

[ Voor 0% gewijzigd door DJVG op 02-04-2010 09:56 . Reden: typo ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik neem maar even aan dat je ook een kale Exchange install hebt gedaan met /disasterrecovery optie en daar ook een keer een lege DB in hebt gehangen, aanpassing hebt gedaan en toen je Restore hebt gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal zaken die je kan nakijken:

- Die event 9175 wordt normaalgezien gelogd wanneer de Information Store service niet draait. Kan je in Services.msc even controleren of deze wel degelijk draait?

- Kijk ook even na of de drive waarop de mdb/stm staat nog genoeg vrije ruimte heeft.

- Ivm de "hack" om de DB grootte te verhogen. Kan je even verifiëren of Exchange wel degelijk SP2 heeft (dit heeft dus niets te maken met het service pack level van Windows zoals je zelf aangaf). De originele versie van Exchange 2003 Standard had slechts een limiet van 16GB, na het applyen van SP2 is dit standaard 18GB. Dus in principe zal je reeds SP2 hebben op Exchange

- Tutorial voor het aanpassen van de DB limiet: http://www.msexchange.org...-2003-Service-Pack-2.html

Als al het bovenstaande niets uithaalt, kan je bv ook een testserver opzetten met Exchange 2003 Enterprise en daar de DB mounten en eventueel online en offline defrag doen en desnoods opschonen om deze te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:45:
Ik neem maar even aan dat je ook een kale Exchange install hebt gedaan met /disasterrecovery optie en daar ook een keer een lege DB in hebt gehangen, aanpassing hebt gedaan en toen je Restore hebt gebruikt?
Ja, uiteraard. (2x schone installatie zelfs).
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:48:
Een aantal zaken die je kan nakijken:
[....]
- Services draaien allemaal zoals het hoort.
- Schijf heeft bijna 300GB vrije ruimte, EDB bestand is iets groter dan 18GB.
- Hack werkt uiteindelijk nu wel, database wordt nu goed gemount.

-----------
Ondertussen draait Exchange stabiel, en kan ik zelfs in de mailboxen van de gebruikers kijken, enkel zit er nog steeds 1 fout in die ik er niet uitkrijg.
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: EXOLEDB
Categorie van gebeurtenis: Events
Gebeurtenis-id 112
Datum: 2-4-2010
Tijd: 13:37:02
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER02
Beschrijving:
Microsoft Exchange OLEDB was unable to register OnSyncSave event for Schema propagation on MDB startup HRESULT = 0x8000ffff.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Als ik zoek op internet wordt er alleen maar gesproken over het herinstalleren van Exchange, dit is in mijn ogen niet echt een optie, als het moet kan het, maar liever niet.

Als ik een beetje op internet zoek zou dit ook te maken kunnen hebben met het probleem wat ik bij nummer "2" beschijf, ExAdmin bestaat namelijk echt totaal niet.

Ik heb deze KB gevolgd om hem opnieuw aan te maken:
To resolve this problem, you must re-create the Exadmin virtual server in Internet Information Services (IIS). To re-create the Exadmin virtual server, back up the IIS metabase, remove the Exadmin virtual directory, remove the directory-service-to-metabase-replication component (Ds2mb.dll), and then restart the System Attendant service.
To back up the IIS metabase, follow these steps:
Start Internet Information Services Manager.
Right-click the server object, point to All tasks, and then click Backup/Restore Configuration.
In the Configuration Backup/Restore dialog box, click Create Backup.
In the Configuration backup dialog box, type the name of the backup file in the Configuration backup name box, and then click OK.

Your backup is added to the Previous backups list in the Configuration Backup/Restore dialog box.
Click Close to return to the Internet Information Services Manager main window.
To remove the Exadmin virtual directory, right-click the Exadmin object in Internet Information Services Manager, and then click Delete.
To delete the directory-service-to-metabase-replication component in the metabase, follow these steps:
Start a command prompt, and then change to the drive:\Inetpub\Adminscripts directory.
Type cscript adsutil.vbs delete ds2mb, and then press ENTER.
In Services, restart the Worldwide Web Publishing Service and the System Attendant service.

Restarting the System Attendant service restarts the Microsoft Exchange Information Store service, restarts the message transfer agent (MTA) stacks, and re-creates the Exadmin virtual directory.

Note To open Services, click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double-click Administrative Tools.
In Internet Information Services Manager, verify that the Exadmin virtual directory has been re-created. Open Exchange System Manager, and then verify that you can access and administer the public folders.

If you continue to receive error messages when you access the public folders, follow these steps:
Start Internet Information Services Manager.
Right-click the Exadmin object, and then click Properties.
On the General tab in the local path text box, type \\backofficestorage to replace the existing \\BackOfficeStorage text.
Click OK to close the Properties box.
Je zou dus verwachten dat ExAdmin binnen IIS opnieuw wordt aangemaakt, dit gebeurt dus totaal niet, er is geen foutmelding te vinden.

Ook werkt http://<server>/exchange niet, krijg ik een 404 of permissie fout. Ik heb dus zo'n idee dat OWA niet goed geïnstalleerd is, maar als ik op internet zoek naar een oplossing kom ik of op de bovenstaande KB uit, of een complete herinstallatie van Exchange of W2k3...

Weet iemand of dit ook met de OMABrowse te maken kan hebben? Want ik heb wel gehoord dat tijdens de installatie daarvan wat mis is gegaan.

Iemand hiermee bekend? Want ik vind het weer een hele uitdaging!

UPDATE 16:30: Exchange herinstallatie gedaan, geen verschil.

In iedergeval fijne paasdagen gewenst!

Daan

[ Voor 0% gewijzigd door DJVG op 02-04-2010 16:30 . Reden: xtra info. ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!