Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08
Best Tweakers,

Afgelopen tijd heb ik een beetje problemen met mijn HD2900XT.
Ik heb echter nooit problemen gehad met de videokaart alleen nu crashed 'ie om de haverklap.

Zodra ik een game speel (WoW tot Bad Company 2) begint de videokaart om de ~2-5 minuten zijn fan bijna op 80-100% te draaien. Ik heb dit nagezocht met ATItraytools, en je kunt zien dat zodra hij boven de 95 graden komt, snel zijn fan aanzet op hoge toeren, en vervolgens zakt de temp weer even. (oneindige cyclus)

Maar daarnaast crashed de videokaart ook nog, onderandere weer als ik een game speel, of heel soms wel eens als ik aan het browsen ben. Alles loopt even vast en dan reset het beeld als het ware en vervolgens is het beeld er weer, maar dan zijn alle games al afgesloten. ATICCC komt dan met een opmerking dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer reageert.

In mijn logboek staat ook errors onder Display namelijk: "Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld."

Hieronder mijn systeem:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 4/2/2010, 09:16:34
Machine name: MARTIN-PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: GBT___
System Model: NVDAACPI
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4096MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled

Iemand enig idee?

Mvg,
Claaslexion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
1. Welke driver versie gebruik je?
2. Heb je de mogelijkheid een andere kaart te proberen?

Had zelf ook een 2900XT maar die heeft het ook een paar maanden terug opgegeven...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Misschien beetje stom maar is die niet gewoon helemaal vol stof waardoor de koeling nauwelijks nog werkt?

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
Moshe85 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:08:
1. Welke driver versie gebruik je?
2. Heb je de mogelijkheid een andere kaart te proberen?

Had zelf ook een 2900XT maar die heeft het ook een paar maanden terug opgegeven...
1. Ik had 10.2, zie nu dat 10.3 er is en die ga ik nu installeren.
Maar ik heb het al nu al sinds 9.x
2. Ik zou eventueel een andere kaart kunnen proberen, maar dan moet ik mijn broer zijn 8800GTX uit zijn PC halen
Iska schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:59:
Misschien beetje stom maar is die niet gewoon helemaal vol stof waardoor de koeling nauwelijks nog werkt?
Daar heb ik al naar gekeken en dat was niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dus je hebt de cover van de koeler gehaald, en tussen en onder alle koelribben gekeken?
Daar verzamelt het meeste stof zich namelijk, en de 2900XT is alweer wat ouder, dus als je hem nog nooit hebt schoongemaakt zit hij waarschijnlijk vol stof.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ghost Dog schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:28:
Dus je hebt de cover van de koeler gehaald, en tussen en onder alle koelribben gekeken?
Daar verzamelt het meeste stof zich namelijk, en de 2900XT is alweer wat ouder, dus als je hem nog nooit hebt schoongemaakt zit hij waarschijnlijk vol stof.
De cover van de 2900XT is doorzichtig, dus dat kan je zien zonder hem eraf te halen ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
Moshe85 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:38:
[...]

De cover van de 2900XT is doorzichtig, dus dat kan je zien zonder hem eraf te halen ;)
Daar keek ik in eerste instantie ook naar. Ik heb hem toch helemaal uit elkaar gehaald. Zat toch nog aardig wat stof onder.

Het is nu stuk minder geworden, ik ga nu even wat dingen testen en kijken hoelang hij het vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Claaslexion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:25:
Best Tweakers,

Afgelopen tijd heb ik een beetje problemen met mijn HD2900XT.
Ik heb echter nooit problemen gehad met de videokaart alleen nu crashed 'ie om de haverklap.

Zodra ik een game speel (WoW tot Bad Company 2) begint de videokaart om de ~2-5 minuten zijn fan bijna op 80-100% te draaien. Ik heb dit nagezocht met ATItraytools, en je kunt zien dat zodra hij boven de 95 graden komt, snel zijn fan aanzet op hoge toeren, en vervolgens zakt de temp weer even. (oneindige cyclus)

Maar daarnaast crashed de videokaart ook nog, onderandere weer als ik een game speel, of heel soms wel eens als ik aan het browsen ben. Alles loopt even vast en dan reset het beeld als het ware en vervolgens is het beeld er weer, maar dan zijn alle games al afgesloten. ATICCC komt dan met een opmerking dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer reageert.
Ik heb dezelfde kaart en eigenlijk hetzelfde probleem. Af en toe (geen regelmaat) loopt het beeld even vast (zwart) en krijg ik de melding dat de "AMD driver" niet meer reageerde en is hersteld door Windows (7, 32bit, ultimate).
Op het moment dat dat gebeurt draait de fan al aardig wat toeren. Zodra het beeld terug naar normaal is, hoor je de fan bijna niet meer en is alles weer normaal.

Ik ben ook nog op zoek naar een oplossing.

Het was trouwens wel heel toevallig dat bij mij die problemen begonnen zodra ik mijn 2de beeldscherm op de videokaart had aangesloten. Sindsdien eigenlijk het vastlopen.
Ook heb ik het met 1 scherm aan geprobeerd, helaas nog steeds vastlopend beeld.

edit:
Ik ga in ieder geval ook eens even stofruimen, kijken of dat nodig is en of dat helpt.

To be continued...

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 02-04-2010 17:06 ]

Pagina: 1