Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen. Zoals in een eerdere post aangegeven ben ik een nieuwe baan aan het zoeken. Na een weekje al een paar interessante aanbiedingen; ik ga er zeker niet op achteruit. Is al een tijd geleden dat ik mijn salaris postte, straks maak ik een nieuw lijstje, nu iets onder de 4000/bedrijfswagen/tankpas Europa/diverse voordelen.

Iemand een idee wat het plafond zou kunnen zijn wat een ervaren Oracle DBA (in België/Nederland) kan bereiken? Handig dit in het achterhoofd te houden tijdens onderhandelingen; nieuwe werkgever krijgt uiteraard nooit een oude loonstrook van me te zien dus als het kan, dan vraag ik het >:)

Spannende tijden altijd, van werkgever veranderen.

Verwijderd

Met enkel het gegeven "Oracle DBA" is het natuurlijk gans onmogelijk je overige toegevoegde waarde mee te wegen: mate van zelfstandigheid, wat is jouw interpretatie van ervaren, team-lead capaciteiten, communicatieve vaardigheden, onderhandelingskwaliteiten en ga zo nog maar even door. Per saldo kan je in een topic nooit een compleet beeld geven - daarom is het ook zo onzinnig als soms gesteld wordt dat iemand anders zoveel meer verdient bij dezelfde certificaten om vervolgens met de eigen baas te gaan praten.

Persoonlijk denk ik dat als je een dergelijke vraag hier stelt op deze basis, dat je in ieder geval nog wat verbeterpunten hebt die meerwaarde kunnen zijn - en dat is geheel niet lullig bedoeld; het is een wezenlijk verschil of je bijvoorbeeld in hoge mate eigen initiatief en inzicht toont of niet. Veel anders dan wat aan een standaard functieprofiel hangt wordt gewoon moeilijk te beoordelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:43:
Met enkel het gegeven "Oracle DBA" is het natuurlijk gans onmogelijk je overige toegevoegde waarde mee te wegen:
Dank voor je reactie! Ik besef goed dat mijn vraag heel erg algemeen is, maar hoopte dat ik uit was discussie toch een antwoord zou kunnen "destilleren", of toch in ieder geval voldoende info om geïnformeerder te onderhandelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:43:
Persoonlijk denk ik dat als je een dergelijke vraag hier stelt op deze basis, dat je in ieder geval nog wat verbeterpunten hebt die meerwaarde kunnen zijn - en dat is geheel niet lullig bedoeld;
Komt helemaal niet lullig over. Verbeterpunten, tuurlijk heb ik die, zoals iedereen. Ik werk er ook aan, volg op dit moment een aantal avond-opleidingen (ook meer management-gerichte zaken waar ik als IT-er in de toekomst nog wel eens te kort schoot maar al doende leert men). De persoon die geen verbeterpunten meer heeft moet ik nog ontmoeten.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

JaQ

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:20:
Dank voor je reactie! Ik besef goed dat mijn vraag heel erg algemeen is, maar hoopte dat ik uit was discussie toch een antwoord zou kunnen "destilleren", of toch in ieder geval voldoende info om geïnformeerder te onderhandelen.
Het ligt erg aan het aantal uren, detachering of niet, communicatie-skills en kennisniveau (binnen het Oracle gebied). Een persoon die 40 uur per week wil draaien in de detachering bij een middelgrote club met goede communicatie-skils en een zeer hoog kennisniveau kan de € 5500 bruto + auto wel halen.

Wat kan je met deze info?: helemaal niets :+ je weet immers niet wat mijn normen zijn ;)

Maar alle gekheid op een stokje: een goede senior DBA in loondienst met een flink aantal jaren ervaring verdient meestal ergens tussen de 3500 en 4500 bruto in de maand. Althans, dat is wat ik zo om mij heen hoor. Wat je moet doen voor dat geld verschilt wel enorm.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me