.Swf afspelen zonder flashplayer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben momenteel bezig met een test te ontwikkelen en om de gebruiker een voorbeeld te geven van hoe de test moet verlopen heb ik een demofilm gemaakt in flash. Nu is het probleem dat mensen die niet kunnen stoppen en starten, omdat alles met tijd te maken heeft. De gebruiker wordt dan op het eind van het filmpje automatisch doorgestuurd.

Nu het probleem licht hem echter in het feit dat wanneer mensen geen flash hebben, wel de melding krijgen dat ze flash moeten hebben, maar na installatie de browser moet herstarten en dus de sessies met de scores verdwenen zijn. Ook worden die mensen dan niet automatisch doorgestuurd.

De oplossing kan zijn een linkje onder de demo te plaatsen met de vermelding "Slaag het demofilmpje over", maar dit is geen oplossing in ons geval.

Het filmpje kan je hier bekijken :

http://axonet.be/projects/yzebaert/test.php

Ik heb ook een soort van javascript gevonden, maar spijtig genoeg werkt deze enkel in ruby omgeving http://wiki.github.com/tobeytailor/gordon/

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:50
Gaan er mensen zonder Flash naar je website dan? Dit zijn er tegenwoordig nl. heel heel heel erg weinig.

Kan je die scores niet in een cookie zetten? Of je maakt er animated GIF's van. Zoveel gebeurt er niet in dat filmpje.

[ Voor 36% gewijzigd door Taartvarken op 01-04-2010 22:53 . Reden: mogelijke oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voordat er sessies met scores zijn al controleren of flash aanwezig is, zo niet, eerst laten installeren, en dan daarna pas sessies met scores doen. Je moet dus stap 1 voor zijn, als ze bij stap 2 iets blijken niet te hebben.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil ShockWave Flash-bestanden afspelen zonder Flash? Succes. ;)

De makkelijkste manier om mensen zonder Flash tóch eerst Flash te laten downloaden is door dat te doen vóór er een sessietabel is met scores. Als dat ook geen optie is, dan gebruik je gewoon cookies in plaats van sessions, die worden over het algemeen ook bewaard tussen browser shutdowns. Sessions ook trouwens. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Gordon O-)

[ Voor 39% gewijzigd door pieturp op 02-04-2010 02:46 ]

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Zoals ik reeds zei in mijn startpost :

Ik heb ook een soort van javascript gevonden, maar spijtig genoeg werkt deze enkel in ruby omgeving http://wiki.github.com/tobeytailor/gordon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 18:26

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Droned schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:14:
[...]

Ruby heb je alleen nodig om te builden, zou ook wel vreemd zijn anders, want de javascript moet client-side uitgevoerd worden.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs met Gordon heb je alsnog alleen beeld, geen geluid. En zelfs dan ben je beperkt tot wat je met SVG kan doen; een flmpje afspelen kun je bijvoorbeeld vergeten.

[ Voor 48% gewijzigd door NMe op 02-04-2010 11:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Droned schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:14:
[...]

Mijn excuses. 't Was al laat. Bedoelde 't ook meer als grap, want echt lekker bruikbaar is dat (nog) niet.
't Ligt er aan wat je wil: als je namelijk simpele animaties wilt weergeven, zoals je lijkt te willen, is 't misschien wel bruikbaar. Evenals zelf iets bouwen met svg. Ook de voorgestelde animated gif zou nog voldoen.
Ook kun je misschien kijken naar de HTML5 video tag. Moet de gebruiker wel een recente browser gebruiken, en jij 't in verschillende formaten aanleveren...

... en etcetera en zo

Pagina: 1