Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo,

Morgen krijg ik mijn nieuwe telefoon binnen met T-Mobile abbo + web 'n walk. Op het moment heb ik een prepaid abonnement bij T-Mobile. Ik heb gekozen voor nummerbehoud. Volgens PDAShop krijg ik tot de nummerbehoudprocedure is voltooid een tijdelijk nummer.

Hoe lang zou het doorgaans duren om een nummer over te zetten binnen T-Mobile? Je zou zeggen hooguit een dag, maar je weet het maar nooit met dat soort bedrijven...

Ik vraag dit omdat ik hier en daar lees dat het niet altijd even slim is al te gaan internetten/bellen/whatever met een nieuw abbo wat nog niet helemaal afgehandeld is... Klopt dit uberhaupt?

Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Ik kan je alleen maar vertellen uit mijn ervaring met T-Mobile...

In afwachting van een iPhone abo kreeg ik al een tijdelijk nummer toegewezen. Abo had nog niet eens in horen gaan, maar tot mijn verbazing ging mijn iPhone al wel op internet (buiten wifi om, dus over 3G). Even met de klantenservice gebeld en die aardige dame stond er ook van te kijken, maar ze zei dat dit niet voor extra kosten zou zorgen. Dit bleek uiteindelijk trouwens ook zo te zijn. Toen meteen gevraagd of mijn tijdelijke nummer (wat een juweeltje!) ook mijn permanente nummer mocht worden, dus om nummer overzetten van KPN naar T-Mobile te cancellen en ook dat werd meteen geregeld.

Niet direct dezelfde situatie maar ik denk dat je safe zit met internetgebruik etc. In jouw geval meen ik te lezen dat je abo op zich al wel in is gegaan, echter voorlopig even op een ander nummer. Hoe lang dat overzetten moet duren durf ik je echt niet te zeggen.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54
In een fysieke winkel is het zo dat van T-Mobile Prepaid naar T-Mobile abonnement direct gaat. Je behoudt dan ook je simkaartje. Als je van een andere provider komt (prepaid of abo) dan krijg je inderdaad eerst een tijdelijk nummer. Nu zou ik me wel kunnen voorstellen dat het met internetorders anders gaat, omdat de klant minimaal een dag moet wachten op het toestel & vaak het contract tekent aan de deur bij een koerier.

Ik denk dat je het beste kan bellen met T-Mobile over hoe ze dit aanpakken: 0800 – 7123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Volgens mij duurt nummer omzetten nog redelijk lang. Iets van 1 tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Maar is het dan af te raden om gewoon mobiel internet te gebruiken met dat tijdelijke nummer in de nieuwe telefoon?

Anders bel ik morgen ook nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Absoluut niet doen. Ook al zeggen anderen van wel, gewoon echt niet doen. Die hooguit twee weken eerder internetten wegen niet op tegen de eventuele enorm hoge kosten en het gezeik dat je dan met T-mobile gaat hebben.

[ Voor 83% gewijzigd door Tsurany op 01-04-2010 21:52 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Het blijkt dus dat het wel al geregeld was :) Tijdelijk nummer was overbodig, abbo was al overgezet (binnen een paar uur al dus!). Twee keer gebeld, twee keer zelfde confirmatie :)
Pagina: 1