Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een vraag, want zit er zelf een beetje mee te dubben.

ik wil een EVGA 780i FTW gaan kopen, en wil dit MB dan ook voor sli gaan gebruiken. nu moet er een Q9550 op komen en die wil ik rond de 3.8 krijgen dit zal ik niet redden met ram van 800Mhz en wil dus ook graag 1066Mhz.

maar als ik in de memory lijst kijken van evga zelf over het MB. heb je sli en normaal memory. nu kijk ik bij sli omdat ik dit wil gaan gebruiken, alleen bij 1066 staan enkel kit's van 2x1GB en ik wil 2x2GB hebben.

nu vraag ik me dus af, of je echt sli ram nodig hebt om sli te draaien of kan dit ook met normaal ram??
dan zou de keuze een stuk ruimer zijn.

of weet iemand hier sli memory van 1066 van 2x2GB?? dat zou mij ook helpen!

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

bij voorbaat dank, jazzwest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SLI RAM klinkt mijn inziens vooral als een marketingpraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

YellowOnline schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:58:
SLI RAM klinkt mijn inziens vooral als een marketingpraatje.
Yep, gewoon normaal geheugen nemen :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Welkom op GoT.

Om te voorkomen dat je in de war raakt bij het gebruik van termen is het handig om eerst eens uit te zoeken wat ze betekenen. SLI voor videokaarten is een manier om ze samen te laten werken. Voor geheugen is het vrijwel niets anders dan een labeltje en dus onzinnig.

Imho is het dus overbodig.

PS. Op GoT zijn een aanhef en groeten overbodig.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de snelle reactie,
nu heb ik tenminste de keuze 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:55:
ik wil een EVGA 780i FTW gaan kopen, en wil dit MB dan ook voor sli gaan gebruiken. nu moet er een Q9550 op komen en die wil ik rond de 3.8 krijgen dit zal ik niet redden met ram van 800Mhz en wil dus ook graag 1066Mhz.
Waarom wil de topicstarter sli gebruiken? En waar worden het moederbord en de computer voor gebruikt? Die informatie helpt misschien om gericht advies te geven.

Een moederbord met een nieuw model socket en DDR3 heeft misschien meer voordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Of SLI-Ready memory een verkooppraatje is... :dunno:
Ik ben er destijds in ieder geval ingetrapt, de modules waren in mijn geval zelfs iets goedkoper dan de versie zonder SLI-Ready.
Kingston en OCZ geven in ieder geval aan dat het performance verschil kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mhoogendam schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:45:
Kingston en OCZ geven in ieder geval aan dat het performance verschil kan opleveren.
Ik vraag me dan af waar dat performanceverschil vandaan komt, je intern geheugen heeft weinig met je videokaart te maken... En zelfs als geheugen invloed zou hebben zou dat eerder komen door algemene dingen als kloksnelheid en CAS.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:34:
Een moederbord met een nieuw model socket en DDR3 heeft misschien meer voordelen.
Zou ik inderdaad ook voor gaan, tenzij de TS die Q9550 natuurlijk al heeft :)

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 02-04-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:27

Anno

Griefmaker#2862

Uit de handleiding van mijn mobo (Gigabyte GA-M720-US3)
SLI-Ready Memory
Allows you to enable or disable the SLI-Ready (EPP) memory function. (Default: Disabled)
Artikel of EPP

[ Voor 22% gewijzigd door Anno op 02-04-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil deze computer vooral voor gamen gebruiken(speel bijna alle nieuwe games die uitkomen), en wil 2 GTX 470 in sli gaan draaien.
waarom een Q9550 ipv een i7 omdat ik had gezien dat het in de benchmarks niet heel veel uitmaakt, als je hem oc teminsten. en omdat een i7 wel weer wat te duur wordt, de MB zijn een stuk duurder zag ik in de PW.

ik draai nu met een Q8200 die dan een Q9550 moet gaan worden, en mijn huidige MB en ram ga ik gebruiken om een pc voor me zusje te maken. op deze manier kan ik steeds wat erbij kopen om te vervangen, en hoef ik niet in een keer alles te vervangen als ik een i7 zou nemen.

verder zit ik de denken als dit ram voor de 780i:
pricewatch: Patriot Viper PVS24G8500ELKR2

komt niet helemaal overeen met de support list van EVGA maar ligt zo dicht in de buurt dat dat volgens mij wel goed moet gaan.

support list evga: http://www.evga.com/support/motherboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
met SLI geheugen heb je een extra optie in de BIOS zitten, als je die inschakelt dat het geheugen dan sneller werkt, strakkere timings ofzo.

Overigens alleen in combinatie met een Nvidia nForce SLI chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 kaarten in Sli draaien, met 2 sets Dominator erop, normaale 1600mhz zonder sli sticker, draait zonder probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:41:
ik wil deze computer vooral voor gamen gebruiken(speel bijna alle nieuwe games die uitkomen), en wil 2 GTX 470 in sli gaan draaien.
waarom een Q9550 ipv een i7 omdat ik had gezien dat het in de benchmarks niet heel veel uitmaakt, als je hem oc teminsten. en omdat een i7 wel weer wat te duur wordt, de MB zijn een stuk duurder zag ik in de PW.
Een i7 met 2x 5870 (of 5980) gaat sneller zijn als een c2q met 2x 470. En veel kans dat het goedkoper is. En heel wat zuiniger. Dus ook koeler en dus stiller.

Je kan waarschijnlijk zelfs wel met 2x5850 ook even snel zijn als die 2x470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
slechte ervaring gehad met ati, heb 5770 in CF gehad maar daar werd ik niet blij van. gek toen tijdens games, driver, het gebruikelijke wat je veel ziet.
ati neem ik voorlopig niet meer, draai nu met een GTX260 en daar bij ik blij'er mee dan de 5770, dus daarlijk 2 470 ben ik helemaal blij, mag dan wel veel verbruiken maar heb er meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
Als je geen i7 wil neem dan de I5-750, das een goedkopere I7-860 zonder HT en dus perfect voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben toch maar van plan om op een i7 over te gaan stappen, maar ik wil dan nogwel dual channel blijven draaien. dan kom ik uit op een p55 chipset.

nu kom ik er op dit bord alleen niet onderuit dat als je sli draait je 2x 8x pci hebt en geen 16x.

nu vraag ik mij af of dit veel verlies geeft i.v.m 2x 16x pci??

het moederbord waarvoor ik denk te gaan is een EVGA P55 FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 18:04
Ik ben geen expert op dit gebied maar volgens mij maakt het geen bal uit of je 2x PCI 16x neemt of 2x 8x
16x zorgt volgens mij voor een (theoretische) snelheid van 8GB/s en 8x voor 4GB terwijl 1x voor 500MB zorgt.
Deze doorvoersnelheid wordt volgens mij niet bereikt bij normaal gebruik, games etc.
Zelf heb ik 2x 9600GT, een op 16x en één op 8x, totaal geen prestatieverschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hmm, daar zou ik nog even wat meer op googelen. Ik denk dat er nog weinig prestatieverschil zal zijn bij de GTX470 tussen x8 en x16, maar het zit wel op het randje van wanneer je het gaat merken. Bij de ATI-kaarten krijgt de HD5870 volgens mij nog nauwelijks met performanceverlies op x8, de HD5970 krijgt dit zeker wel. Een GTX470 zit qua prestaties ongeveer op het niveau HD5850/HD5870 alleen hebben NVidia-kaarten volgens mij liever meer bandbreedte dan vergelijkbare radeons, vandaar dat het op het randje zal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
X16 tegen X8 maakt inderdaad weinig uit voor de huidige kaarten. tenzij je er dus Monster kaarten uit de volgende generatie wil gaan gebruiken moet het gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb natuulijk al wat op google gezocht, maarjha nog weinig te vinden.
het gaat mij er meer om dat ik nogwel een flinke verbetering zal hebben met sli, niet dat het niks uitmaakt of slechter wordt.

@sjaakwortel
hankt ervan af of je de 470 als een volgende generatie kaart ziet, want die wil ik gaan gebruiken

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skriem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 13:38
Ik kwam laatst ergens een benchmark tegen (volgens mij op toms) maar kan em niet meer vinden.
hierin werd duidelijk gemaakt dat aan de hand van benchmarks dat 8x nog voldoende is voor de 5850 en 5870. Dus ik neem aan dat de 470 van nvidia dan ook geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Skriem schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:44:
IDus ik neem aan dat de 470 van nvidia dan ook geen probleem is.
Alleen hadden de GTX200's eerder last van te weinig bandbreedte dan vergelijkbare radeons, als ik me het goed herinner. Dat zal waarschijnlijk bij fermi dan ook het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm wordt het toch lastig,
dan is een X58 een veiligere keus denk ik

zit alleen met het probleem dat ik binnenkort nieuw geheugen moet aanschaffen wat dan triple channel moet zijn.

weet iemand of je daarvan 2 modules tijdelijk voor dual channel kan gebruiken of niet? die zouw ik dan tijdelijk op mijn msi X48c platium moeten gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens mij zijn triple channel kits nauwelijks duurder dan een dual channel kit, daarnaast heb je dan 6GB intern geheugen en is de meerprijs van 20-30 euro op zo'n PC nauwelijks weer te vinden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ook op X58 kan je gewoon dual channel draaien hoor, zou ik gewoon dat dual channel-kitje houden :) triple channel geeft toch geen merkbare performancewinst in standaard gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

Skriem schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:44:
Ik kwam laatst ergens een benchmark tegen (volgens mij op toms) maar kan em niet meer vinden.
hierin werd duidelijk gemaakt dat aan de hand van benchmarks dat 8x nog voldoende is voor de 5850 en 5870. Dus ik neem aan dat de 470 van nvidia dan ook geen probleem is.
waarschijnlijk techpowerup

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die verschillen lijken mij niet heel groot, maarjha hoe gaat het uitpakken met sli.

ik ga denk toch maar een Asus Rampage II GENE nemen, en blijf ik dual channel ddr3 draaien met een 920 ofzo moet wel gaan met 2x 470 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nog 1 laatste vraag om het af te sluiten,

als ik naar nieuw geheugen kijken, ga je het echt merken qua timing??
omdat cl7 timing een stuk duurder zijn dan cl9. dus vraag ik me af of je dit echt al gaan merken of niet??
Pagina: 1