Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo, ik neem sinds kort een cheap ass, vpn pakket af om bij het gebruik van open WiFi netwerken toch veiliger te werk te kunnen gaan.

Ondertussen heb ik gekeken of ik zelf ook een openVPN server kon optuigen. Dat heb ik inmiddels gedaan via Amazon EC2.

Erg leuk allemaal, het werkt, maar aangezien het wat kost was ik benieuwd of er ook enkele andere mensen geinteresseerd zijn in zo'n openVPN verbinding die ze kunnen gebruiken. Het hoeven er maar een paar te zijn om de kosten van de server en het dataverkeer eruit te halen, het bedrag minimaal te houden en privacy te kunnen bieden. De server staat in Dublin en is redelijk snel.

Dus ik dacht ik pijl het hier even. Mocht er n.l. wel wat animo voor zijn dan kan het wel eens handig zijn om voor enkele mensen zo'n server beschikbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

3 laar lid, 14 berichten, <5 per jaar. Je bent niet echt actief op de community GoT, ik ken je niet, dus ik vertrouw je niet.

Ik ga er van uit dat als ik mee zou delen in de kosten, ik ook root access krijg, want ik wil ten alle tijde controleren of er geen transparant proxy draait, of zelfs het verkeer gesniffed wordt.

Verders natuurlijk nofi, maar echt betrouwbaar vind ik het niet overkomen. Als ik VPN nodig heb, als ik op een open-WiFi zit, doe ik dat wel naar m'n eigen pc thuis, veel veiliger dan iets in andermans beheer.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Voor het delen van een openVPN proxy (ik begrijp dat dat het doel is aangezien je er een virtual server in het buitenland voor wilt huren) moet je wel heel vertrouwen hebben in de personen waar je deze mee deelt. Overigens vind ik een openVPN proxy in een cloud niet direct een verbetering m.b.t. beveliging van wifi? Het verkeer vanaf de cloud naar de eindbestemming gaat nog steeds (ongecodeerd) over internet. Verder is een alix bordje van 110 euro met pfSense erop ook prima in staat om als vpn/ipsec/ssh/proxy servertje te dienen (thuis bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was nou precies de reden dat ik ook zelf een OpenVPN server wilde, aangezien ik het nu ook gewoon afneem van een 3e partij. Je hebt gelijk. Maar aangezien ik hier eerder het idee heb 'medegebruikers' te vinden dan onder mijn eigen vriendenclub dacht ik, ik pijl het eens een keer.

Snap je en je hebt het zelf al geregeld, ook goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Volgens mij is TS gewoon op zoek naar http://www.torproject.org .

En anders is het wel een hele slappe poging om in andermans verkeer te kunnen sniffen :P .

Edit: waarom trouwens niet gewoon over SSH? Gebruik een Socks5 proxy icm sshd, dit werkt praktisch op elke shellserver welke je volgens mij al voor een paar euro per maand hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door LauPro op 01-04-2010 20:52 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tor is naar mijn mening geen privacy, maar anonymity. Als ik het mis heb, laat het weten. Zo'n expert ben ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tor is encrypted tot aan de endpoints. Op een endpoint kan natuurlijk altijd een sniffer hangen.

Zoals gesteld. Het concept dat je hebt is gebaseerd op vertrouwen en het heeft dus geen zin om dat via een forum aan te bieden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:43:
Dat was nou precies de reden dat ik ook zelf een OpenVPN server wilde, aangezien ik het nu ook gewoon afneem van een 3e partij.
Die 3e partij verpest nu juist jouw privacy, bovendien zal verkeer dat niet encrypted is zowiezo aan beide providerkanten (server + client) zeer privacygevoelig blijven (providers moeten zowiezo steeds meer loggen). Het enige voordeel van een tunneltje naar bv thuisserver is juist de mogelijkheid om door de firewall van de locatie waar je bent te prikken. Daardoor is jouw verkeer niet beperkt door deze firewall en kan deze ook niet sniffen wat je zoal doet. Mijn DSL provider kan nog steeds zien wat mijn proxy voor mij ophaalt. Laat ik echter iemand anders mijn proxy gebruiken dan kan hij deze ook misbruiken voor allerlei illegale praktijken! In jouw geval kan amazon precies zien wat je doet! Anonimiteit is privacyverhogend: bij Thor ziet de server niet wie de client is en kan de clients provider niet zien waarmee je verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom zou ik samen met jou of GoT een server huren, die ik niet kan vertrouwen. Terwijl ik thuis zo een vm kan starten :)

Tevens is GoT zviw niet echt van het samenkopen.

En TOR is inderdaad anoniem zijn, wat ook een vorm van privacy is, maar omdat er te weinig endpoints zijn is het sloom. En de endpoints zijn gewoon te sniffen inderdaad.

[ Voor 33% gewijzigd door LuckY op 01-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals LuckY hierboven al zegt: GoT is niet de plek om dit soort zaken te bespreken. Verder zie ik geen discussiewaarde in het topic, dus gaat er een slot op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.