Probleem installeren Nvidia 6200 kaart

Pagina: 1
Acties:

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 19:15
Ik heb nog een P4P800 machine, alwaar een ATI 9600 kaart in zat. Maar die ventilator begon zoveel lawaai te maken dat ik zocht naar een alternatief kaartje, welke bovendien iets zwaarder was dan de ATI 9600 met 128 MB.

Dus had ik medio november 2009 via een mede-tweaker een AGP Nvidia 6200 (256Mb) overgenomen. Dus zoals standaard helemaal blij, alle drivers de-installeren met drivercleaner; PC uit; nieuwe kaart erin; PC aan; en nieuwe drivers installeren.

In 1ste instantie maar ff gekozen voor versie 93.71 uit 2005. Alles verliep bijna goed, maar op het einde van de installatie, gebeurde er niets meer en bleef ik zitten met een zwart scherm. Dus maar weer opnieuw opstarten, waarna bleek dat dat er niest was geïnstalleerd. Terwijl XP wel keer op keer herkende dat er nieuwe hardware was gevonden?

Eindeloos aan het proberen geweest, maar wat ik ook deed, niets hielp. Zodat het kaartje intussen alweer te koop is aangeboden.

Tot dat ik gisteren iets las over dat er mogelijk iets in het register kan zitten, wat de boel blokkeerde. Daarvoor heb ik progje gedownload PNPREG.exe wat dit zal kunnen verhelpen. Maar helaas vooralsnog geen succes.

Intussen ben ik zover dat ik een BSOD krijg na installatie van de NVidia video drivers: PFN_LIST_CORRUPT Wat zal kunnen inhouden dat er een RAM databank kapot is. Dus heb ik afgelopen nacht een MEMtest86 laten draaien, maar daaruit komen geen fouten!?

Dus wat moet ik nu nog doen?

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Heb je de driver van de ATI wel gedeinstalleerd?
Heb je wel eens geprobeerd om die driver in safe mode te installen?
Waarom gebruik je een revisie uit 05? Gewoon De niewste driver halen!

Enn oh.. Je hoeft niet bang te zijn om om de nieuwe kaart in je computer te hebben terwijl de driver er nog niet is. Je krijgt gewoon een lage resolutie totdat je de driver wel installed.

[ Voor 33% gewijzigd door SuperNull op 01-04-2010 22:58 ]

• chocka
Ja, ATI drivers eerst gedeinstalleerd met Revo Uninstaller, daarna de restanten weggehaald met drivercleaner.net

In eerste instantie had ik de laatste nieuwe drivers van Nvidia 197.21 WHQL gebruikt en ook al vanuit Safemode geinstalleerd, maar zodra ik dan weer opnieuw opstarte bleef ik met een zwart scherm zitten. Dus dan was het weer PC uit; ATI kaart erin en weer opstarten, zodat ik wel weer beeld kreeg.

Maar vanwege de aanhoudende problemen, ben ik het gaan uitproberen met oudere (mogelijk lichter kwa installatie) Nvidia drivers 93.71, ook heb ik nog eens geprobeerd met Omega drivers. Maar ook dat heeft geen baat gehad.

Overigens is het mij wel vreemd dat wat je zegt dat je lagere resolutie krijgt, want heb ik er nu die 6200 kaart inhangen, waarvan er onder device manager wel een foutmelding staat dat er geen of onjuiste drivers zijn geinstallleerd (wat klopt) en mijn Iiyama CRT geeft gewoon beeld op 1280x1024???

• chocka
Mss ad er iemand nog ideeën, want nu kan ik zelfs van mijn ATI kaart ook niet meer de drivers geïnstalleerd krijgen. Ik begin langzaam een beetje dol ervan te worden, ook omdat de scherm opbouw nu in balken voorbij komen.