Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB werkt niet, andere pc werkt mobo niet?

Pagina: 1
Acties:

• RendyHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Sinds een paar dagen terug doet geen van mijn usb's het meer, de gene die direct op het mobo zitten, of die wat er via een kabel op zitten. Windows herkent ze dan "Unkown Device". Ik heb: Voeding al losgekoppelt, bios settings gecontroleerd en naar default gezet, windows opnieuw geinstalleerd (bij installatie met de cd doet de usb het ook al niet)
Heeft iemand enig idee?

Mijn andere pc heeft sinds vorige week een ander probleemje, deze doet niks meer..
De voeding heb ik getest, en werkt. Maar als ik op de aanknop duw gebeurt niks, geen fan, geen beeb, helemaal niks... De 2 leds gaan overigens wel branden.. Ik heb ook al geprobeerd hem direct aan te zetten (verbinding maken op het mobo, en niet via het knopje) maar gebeurt ook niks.. Enig idee? Zou het kunnen dat de bios geflashed is? De usb aan de voorkant was namelijk overgebroken met verplaatsen van de kast, dat hij hierdoor een tik heeft gehad? 1 dag later booten hij nl niet meer.

Als iemand een tip ofzo heeft over een van de problemen, hoor ik het graag!

I'm a tweetin'! - @RendyHD

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 16:11
De eerste... heb je ook al specifiek USB drivers van je mobo-fabrikant geinstaleerd? Je zou onder USB-devices als USB root hub moeten zien. Een unknown device betekent dat er geen (goede) drivers voor geinstalleerd kunnen worden.

De tweede PC: klinkt alsof mobo danwel cpu gaar is. Ik gok dat als het sinds het verplaatsen is geweest je mobo is.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• RendyHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Lenny77 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:18:
De eerste... heb je ook al specifiek USB drivers van je mobo-fabrikant geinstaleerd? Je zou onder USB-devices als USB root hub moeten zien. Een unknown device betekent dat er geen (goede) drivers voor geinstalleerd kunnen worden.
Ik heb indd niet de specifieke, maar aangezien hij het wel heeft gedaan onder de windows drivers, en het ook niet bij het installatie menu doet, terwijl hij het wel daar ook gedaan heeft. Maar kzal er eens voor zoeken..
Geprobeerd, maar werkt niet...

I'm a tweetin'! - @RendyHD

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dit heb ik laatst ook gezien bij een kennis met XP SP3, wat voor OS gebruik jij? Ik heb uiteindelijk een schone installatie uitgevoerd want ik kreeg het met geen mogelijkheid meer aan de praat, zelfs niet als je de installatie verwijst naar de map waar de drivers in staan.

over de 2e pc: kan wat mij betreft van alles zijn. Kan ook zijn dat je HDD een tik gehad heeft of iets dergelijks. Ik zou beginnen met testen van verschillende onderdelen volgens de hangen en opstartproblemen troubleshooter.

Desktop | Server | Laptop